Gå til innhold

Har du noen "tvangstanker" eller "fobier"?


Rebellen

Anbefalte innlegg

Fobier:

 

- Araknofobi(edderkopper)

- Liker ikke for store høyder, men det går greit

- For store folkemengder

 

Tvangstanker/uvaner:

 

- Snakker med meg selv svært ofte, hovedsakelig på dass (ekstra pinlig dersom folk hører det)

- Slår på alarm midt på natten for å få bekreftelse på at jeg fortsatt har en del timer søvn igjen...

- Oversjekkingssyndrom: Skrudde jeg virkelig av komfyren og brødristeren? (til tross for at jeg har sjekket dette mange ganger)

Endret av ostenXX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er akkurat lik som deg der, må alltid vere symmetri. Og har opplevd høge lydar (spesielt den pipe-lyden som kjem på store arrangement skremmer meg, så eg må alltid ha låg lyd når eg tester noko nytt på annlegget, for eksempel (som Zealuu). Har ikkje nokon forbier, men mange ting eg må bare gjere:

Alltid sjekke programma på ALLE TV kanalane, før eg tar til ro med eit program eg likar (må ikkje gå glipp av nokon gode program).

Sjekker kjøleskapet ofte.

Sjekke at komfyren er slått av etter eg har brukt den, fleire gonger.

Alltid ta ut alt av kontakter før eg legger meg.

Sjekke at døra er låst, sjølv om eg har vridd om nøkkelen.

Sjekke at eg har alle tinga med meg før eg reiser fra ein plass (ikkje negativt, men sjekker så vanvittig nøye, under stolen og sånt på skulen. Dette pga var flink til å glemme før, så fekk utrulig masse kjeft:P)

Sjekker skuffer og skap for mat, etter middag ^^ :p

Ser at eg har: mobil, kortholder og nøkler i lomma.

Fikse håret i nesten alle speil ^^

Den merkligste av dei alle er at eg sjekker alltid at det ikkje er nokon dyr som blir stengt inne når eg låser romma oppe i huset, har katter og bikkje, så er viktig at dei ikkje blir stengt inne, det skjer aldri at eg ikkje sjekker det.

Er også fare for at det blir ein kjapp tur på facebook kvar dag, der eg sjekker alle hendelser:P Spesielt viss eg gløymer det ein dag.

Ting skal ligge rett på bordet osv.

 

Veit ikkje om alt kan bli sett på som "tvangstankar", er heller blitt rutiner/vaner, som egentleg ikkje bruker mykje av tida mi, går så fort.

Trur dei ofte kjem av erfaringar ein gjer, som at det bør ein passe på, det er viktig. Så blir det bare noko du ikkje kan la vere, som feks å sjekke at kaffetrakter'n er av når du har satt deg i bilen, sjølv om du har sjekka det før du reiste ut. Ting du kanskje også fryktar.

 

Ser gæren ut med alle dessa tinga over ! :p

 

Må omtrent gjøre alt det sjæl

Lenke til kommentar

Jeg kom på en annen fobi jeg har; fobi mot å sove på samme rom som mobiltelefonen min :p Dette er nok fordi faren min sa at stråling fra mobiltelefoner i værste fall kan gjøre deg hjerneskadet, så jeg fantaserte om å våkne opp med downs :ph34r: Jeg var selvsagt veldig ung, og fantasien var litt villere da en nå :p

Lenke til kommentar

Jeg er ganske glad i tallet 4, og partall som kan deles på 4. Uansett hva det er, så er ting liksom ikke fullstendig hvis det skjer 3/4 eller 7/8 ganger. Når jeg ikke har noe å gjøre pleier jeg å bite tennene forsiktig sammen, 4 ganger om gangen. Det er ikke så veldig framtredent da, skjer sjeldent.

 

Jeg må også ligge med utsikt over rommet, hvis jeg legger ryggen til tenker jeg bare på spøkelser og edderkopper som sniker seg på meg. (fobi mot edderkopper i tillegg)Jeg er ikke et lite barn btw. Det har å gjøre med at jeg hørte en spøkelseshistorie om det nye huset da jeg var rundt 4 år, og en dag noen år senere våknet jeg opp og trodde jeg så et spøkelse av en liten jente på rommet. Vet ikke hva det var, men jeg har en livlig fantasi, og er fortsatt ikke sikker på hvordan dette gikk til...

Lenke til kommentar
Jeg må alltid på do før jeg legger meg. Uansett om det bare er en dråpe. Er bare noe jeg må gjøre. Føler at jeg sover bedre ^^

 

 

Jeg også! Begynner å gå opp for meg at jeg kanskje har alle tvangstanker som går an. :p

 

EDIT: Andre ting jeg kan komme på nå er at jeg ser i kjøleskapet hele tiden, selv om jeg ikke skal ha noe, og det ikke er noe annet der enn sist jeg så. Sjekker også mobilen veldig ofte. Klokke osv, uten å egentlig tenke over det jeg ser. Bare sjekker liksom. :p

 

Akkurat samme her.

 

Kan dog ikke si jeg har noen fobier utover det som er normalt.

Lenke til kommentar

Dette er vel mitt tredje innlegg i denne tråden. Kommer hele tiden på tvangstanker og fobier.

 

Jeg takler ikke mannequiner. Altså de dukkene som står i klesbutikker. De er JÆVLIG skumle, og jeg går alltid en ring rundt dem. Hvis jeg kommer for nærme føler jeg meg skikkelig utilpass og begynner å kaldsvette, får lyst til å løpe vekk, osv.

 

Dessuten har jeg glemt å nevne min største frykt - maur. Jeg hater å gå i skogen på grunn av maur. Jeg kan ikke ståstille i skogen fordi da vil maurene krype på meg. En liten maur gjør ikke noe. Den kan jeg med nød holde i handa uten å kaste denf ra meg. Men det er når de kommer i grupper, altså i maurtuer eller ute i skogen, på bakken, at jeg friker ut. Ord kan ikke beskrive hvor mye jeg hater dem, mitt største mareridt må være å dette oppi en maurtue.

Lenke til kommentar
Har en form for fobi:

 

Hver gang jeg hører en skarp lyd (som feks hvis noen drar fingrene over tavla og det kommer skrikende lyd) irriterer det meg grenseløst. Eller en annen form for lyd, som smatting eller noe lignende. Noen lyder bare irriterer meg.

Noen lyder får innsiden av øret mitt til å strammes. Ofte sildrelyder. Det rykker no helt sykt innei øret og overdøver alt annet.

Lenke til kommentar

Jeg vet jeg allerede kom med en liste over fobier/tvangstanker, men må oppdatere litt fordi jeg alltid kommer på nye

 

Jeg er redd for:

-Mørket

-Edderkopper

-Fluer

-Maur

-Veps/bier

-Høyder (delvis)

-Kjempesvære klynger av sjøtang

-Brannmaneter

 

Tvangstanker:

-Ikke så mye nå lenger, men før når jeg var ute og gikk tur (hadde vel noe med frykten for mørket å gjøre) følte jeg alltid at jeg måtte nå ting før den neste bilen passerte. Kunne være bosspann, trær, postkasser, store steiner osv osv

-Jeg åpner alltid kjøleskapet når jeg går forbi, uten noen som helst grunn.

-Noen kvelder når jeg må stå opp tidlig neste dag kommer alltid slike tanker som "sovner jeg nå har jeg 9 timer", "sovner jeg nå har jeg 8 og en halv time", "sovner jeg nå har jeg 8 timer, osv

 

:p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
Dette er herved min favoritt Off topic-tråd :D Har lest gjennom alle sidene, faktisk.

 

Mine tvangstanker/uvaner:

- Må alltid si "neida" med en gang etter en spøk

- Klarer ikke å gå uten å ha hendene i lommen

- Vasker hendene HELE tiden

- Ligger alltid på høyre side når jeg skal sove

- Kikker alltid inn i kjøleskapet en stund før jeg spiser frokost, selv om pålegget jeg vil ha allerede ligger på bordet

- Har solsikkefrø-fobi :p

- Setter alltid inn VISA-kortet feil vei

- Tar aldri på meg buksene før sokkene er på plass

- Hvis jeg har et fast pålegg (ost, skinke e. l.) så må jeg alltid løfte det opp for å se om det er noe mellom det og brødskiven :p

- Må alltid se på klokken

- Tror ofte at iPoden vibrerer (!)

- Når jeg sitter i en bil som har på vindusviskerene, må jeg alltid telle hvor mange ganger vindusviskeren går mellom brøytestikker eller lignende

- Slår ofte tennene mine sammen i takt når jeg hører på musikk

- Hvis jeg går, må jeg alltid puste i takt med gåingen, enten er det et steg per pust, eller to steg.

- Når jeg dusjer må jeg alltid lage en eller annen lyd, enten det er synging eller stemmeimitasjoner

- Klarer rett og slett ikke å sove uten å ha på meg Arsenal-skjerfet mitt

 

Det var alt jeg kom på, selv om det sikkert er flere :p

Haha, flere av dine som var artige. Men sover du altid med skjerf på? :p

 

Kommer ikke på noe spesiellt nå, men når jeg var liten MÅTTE jeg vaske hendene med en gang dersom jeg var borti en blomstplante i vinduskarmen, eller om jeg tok i noe som hadde vært borti planten. Oo

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...