Gå til innhold

Har du noen "tvangstanker" eller "fobier"?


Rebellen

Anbefalte innlegg

Jeg dusjer visst for ofte :ermm:

 

Har jeg fått høre..

 

 

MINST en gang hver dag?

 

Somregel 4, men det veksler mellom 2 og 5.

 

 

Flotte greier, renslighet er en dyd.

 

Eller så bli resten av familien sur fordi jeg bruker opp varmt vannet.

Jeg klarer aldri å bli ren nokk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fobier: er vel ikke ekstremt glad i høyder.. og kan vel ikke akkurat si det er lett å få meg på en hest.. :p hest er best som pålegg..

 

tvangstanker: klarer ikke gå på do, dusje, eller kle av meg på badet med døra åpen., den lukkes alltid.

 

volumet på radioen i bilen justeres alltid opp/ned 5 hakk.. 10-15-20 etc etc..

 

Ser gjerne over ting 2-3 ganger for å være heeeelt sikker:P

Lenke til kommentar
Spiser aldri første skiva i ostepakka. Samme om den er skivet eller om jeg skjærer den selv

Naturlig självbevarelsedrift som har en evolutionär fördel då vi på så sätt, genom att undanta möjligtvis kontaminerade lager av mat, undgår eventuell matförgiftning och på så sätt ökar chansen att kunna reproducera.

Lenke til kommentar

Jeg dekker alltid til nøkkelhullet på badet ved å vri nøkkelen litt tilbake slik at den dekker det til.

Når jeg starter bilen og skal skru på lysene, så skrur jeg dem alltid av og på et par ganger bare så jeg er sikker på at jeg ser at dem kommer på.

 

Og når det gjelder volumet på bilstereoen, så må det være et partall, eventuelt et halvrundt tall (15 f.eks). Må som regel dobbeltsjekke at volumet ble riktig også.

Disse går greit som volum i bilen: 0,2,5,6,8,10,12,15,16,18,20,22,25.

 

Når det gjelder låsing av dører, så må jeg være helt sikker på at jeg låste dem. Glemmer jeg at jeg har låst, så må jeg alltid tilbake for å sjekke (så sant jeg er i nærheten).

 

Vasker meg alltid på hendene før jeg setter meg på datan, hvis jeg har vært ute eller tatt på "møkk" eller ting som ikke er mine. Hater å være fettete på hendene, og hater hvertfall når mus tastatur er fettete.

 

 

Det var alt jeg kom på i denne omgang.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest bruker-141017

Fobier: Araknofobi.

 

Tvangstanker: Perfekt balanse i kroppen. Treffer høyre øre gensern MÅ venstre treffe det akuratt samme sted, og like hardt, så kan bli sittendes lenge å dytte ørene til gensern.

Doing it as we speak :wallbash:

Lenke til kommentar

Har alt for mye rart :D

 

Tvangstanker:

 

-Lage en rytme i kroppen når jeg akkurat er midt i mellom 2 lystolper (bil). Vist det er en bil der så kan jeg ikke gjør det. Da sprenger den!

 

-Sjekke (hva faen heter det igjen,den man lager mat koker og steker mat på ?) 100 ganger om den virkelig er skrudd av. Slevom jeg vet det at den er det.

 

-Enden på sofaen min er litt løs. Så jeg må liksom dra den mot meg hele tia når jeg ligger i den. Spesielt plagsom når jeg ser film -,-

 

-Tenke foreksempel: Vist jeg ikke ringer pappa innen 10 min vil han kræsje og død. Osv.. Sjukt egentlig :ph34r:

 

-Lage en eller annet grimase 4 x 4 ganger vist jeg ser en mørkhudet. Må virkelig si rart ut :S

 

-Kan alldri tråke på asfalten mellom fotoverganger. Så vist det er et stykke mellom dem, så må jeg stoppe opp og satse skikkelig for og komme over.

 

-Hver stygg bil jeg ser lager jeg en rytme i kroppen, sånn at den sprenger.

 

-Tven må stå nøyaktig mot meg når jeg ser film. Er igrunn ganske perfeksjonist av meg, så skal ha alt perfekt og i system osv.

 

-Hoppe eller dra på bakhjulet over alle fartsdomper med moppa.

 

-Må kjøre forbi biler som er svarte. (Gjør det uansett nesten da,alle kjører så sagte her :!: ) Med moppa igjen.

 

-Så stor fart gjenomm rundkjøringa jeg klarer. Vist det kommer en trailer eller noe stort så må jeg snikke meg under den.

 

-Tar ALDRI i håndtak (bortsett fra hjemme) og egentlig alt sånne mulig ting folk tar på.

 

Er sikkert masse mer også. Haha jeg lider virkelig!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har cacofobi, det betyr at jeg er redd for stygghet. Jeg har også dishabillofobi, noe som fører til at jeg er redd for å ta av meg klær når noen er i nærheten. Jeg er nødt til å tenke at det ikke er noen i nærheten for å få av meg jakken i klasserommet. Ganske irriterende av og til, men jeg sørger alltid for å være først til garderoben når vi har gym :)

Lenke til kommentar

-Sjekke ovn/stekeplater mange ganger om den virkelig er skrudd av. Slevom jeg vet det at den er det.

 

Når det gjelder låsing av dører, så må jeg være helt sikker på at jeg låste dem. Glemmer jeg at jeg har låst, så må jeg alltid tilbake for å sjekke (så sant jeg er i nærheten).

 

Jeg dekker alltid til nøkkelhullet på badet ved å vri nøkkelen litt tilbake slik at den dekker det til.

 

mobilladeren min er litt dust , så jeg sjekker ofte om den lader.

 

Åpner kjøleskapet uten grunn.

 

Jeg må også sjekke om vekkerklokka er på ca 2-3 ganger før jeg sover.

 

Mobil i venstre lomme, nøkler i høyre. sedler kan ikke være i samme lomme som nøklene , og mynter kan ikke være i samme lomme

som mobilen.

 

 

vet ikke hva de tingene over kalles men... :hm:

Lenke til kommentar

Olehh @ Du har tvangshandlinger.

 

Tvangshandlinger/tanker:

 

- Jeg tror jeg at vedkommende kan lese tankene mine hver gang jeg har en litt skitten tanke, hehe. Ender alltid med at jeg sier "Gi faen i å lese tankene mine!" inni meg. :innocent:

 

- Jeg må alltid ha en røyk etter maten, uansett. Da må musikken på iPoden, mobilen eller pcn skrus på slik at jeg kan høre på musikk mens jeg røyker.

 

- Må alltid (hvis jeg sover alene) bevege på meg i sengen før jeg sovner, hvis ikke så blir jeg lubben som de fleste i USA.

 

- Jeg tror at det er overvåkningskameraer her, og det er mange som ser på meg akkurat nå.

 

- På laptopen er det innebygd webcamera, og over den, må jeg ALLTID ha et klistermerke slik at ingen får hacke seg inn på den å se på meg - har jeg ikke noe klister, så føler jeg meg jævlig ukomfortabel og viser fingeren mot webcameraet opp til flere ganger fordi jeg tror det er noen som ser på meg. :roll:

 

- Hver gang jeg ligger og ser på film + dynen over meg, så må jeg ha litt av dynen under haken, for hvis ikke, så kommer jeg til å få dobbelthake.

 

Edit: skriveleif

Endret av ~Angelica
Lenke til kommentar

Er det noen andre her som alltid teller hvor mange ganger vindusviskerne slår mellom brøytestikker? :p Jeg gjør alltid det. Og så blir jeg alltid glad når "rekorden" blir slått.

Jeg kan heller ikke ha mobilen i en av de to fremste bukselommene. Da får jeg kreft :ph34r: Så enten er den i baklommen, eller så legger jeg den på et bord.

Som noen nevnte tidligere, holder også jeg pusten hver gang jeg går forbi en person jeg ikke liker, eller hvis han er ekkel.

Jeg vasker hendene hele tiden, spesielt etter jeg har lagt ved i ovnen.

Når jeg tenker på noe mer å skrive, kikker jeg ut av vinduet (tenkte ikke over det før jeg gjorde det nå nettopp :p ).

Spiller på tastaturet med neglene i takt med musikken jeg hører på (har faktisk blitt ganske god).

Går alltid med hendene i lommen. Aner ikke hvor jeg skal gjøre av dem hvis ikke.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest bruker-141017

Gore, visst faen! Jeg prøver alltid å få vindusviskern til å slå midt mellom brøytestikkene så den kan "komme over" den neste uten å "kutte stikka i to".

 

 

Jeg dekker alltid til nøkkelhullet på badet ved å vri nøkkelen litt tilbake slik at den dekker det til.

 

Åpner kjøleskapet uten grunn.

 

Jeg må også sjekke om vekkerklokka er på ca 2-3 ganger før jeg sover.

 

Gjør akuratt det samme :p

 

- Hver gang jeg ligger og ser på film + dynen over meg, så må jeg ha litt av dynen under haken, for hvis ikke, så kommer jeg til å få dobbelthake.

Har akuratt det jeg og :D

Du er ikke alene <3

Endret av bruker-141017
Lenke til kommentar

Det kjenner jeg til. Hadde det samme selv til jeg var ca. 14, bare enda mer ekstremt (I femte klasse ville svømmelæreren bruke meg som eksempel på hvordan man svømmer ved å holde meg i vannet slik at jeg lå på magen... hun måtte slippe meg ganske fort, slik som jeg skrek og vred på meg :p). Da dytta vennene mine meg utpå dypt vann fordi de var lei av at jeg aldri turte å hoppe selv, og da det verste sjokket hadde lagt seg fant jeg ut at det ikke var så skummelt likevel. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...