Gå til innhold

Hardware.no søker utvikler


Anbefalte innlegg

Jeg har skrev om .NET basert på mine 15 års erfaringer som programerer og system artitekt med flere programmerings språk. Folk har forskjellige erfaringer og det er lov å ha forskjellige opfattninger, og jeg her registert at noen foretrekker Unix-miljøet, selv om jeg ikke kan gå god for det, men og det er greit for det.

 

Jeg har ikke skrevet for å avvise andres kunnskaper, eller fornærme noen, bare skreiv om mine profesjonnele erfaringer.

Disse punktene du ramset opp virket ikke som var basert på "profesjonelle erfaringer" i hvert fall, men heller tatt rett ut av en reklamebrosjyre.

 

Skal ikke like gjerne ta en omgang Bullshit Bingo når vi er i gang? :D

 

Fordelen med SQL Server 2008 er at den er flunka ny? Joda, det er alltid best å kaste seg på det nyeste til enhver tid. Akkurat som alle bedrifter kastet seg over Vista rett etter lansering? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kjem vell heilt ann på personen, kunnskap, erfaring osv

 

Store it lønninger er ein sjeldenheit, dei fleste med 10+ års erfaring ligger idag på mellom 500 000 og 600 000 i året. Ein nyutdanna bachelor har ca 350 000 og ein master ca 400 000. Dette er ein normallønn med normale ferietider, også inkl bonus.

 

Og dette er svært gode lønninger, ein sjukepleier med 10 års erfaring drar knapt inn 300 000 i året.

Lenke til kommentar
Det kjem vell heilt ann på personen, kunnskap, erfaring osv

 

Store it lønninger er ein sjeldenheit, dei fleste med 10+ års erfaring ligger idag på mellom 500 000 og 600 000 i året. Ein nyutdanna bachelor har ca 350 000 og ein master ca 400 000. Dette er ein normallønn med normale ferietider, også inkl bonus.

 

Og dette er svært gode lønninger, ein sjukepleier med 10 års erfaring drar knapt inn 300 000 i året.

 

Joda, tenke de kunne opplyse det i stillings teksten. Hva er ca. lønnsnivå for den utvikleren de søker. Det som generelt er ikke så veldig interessant...

 

Personlig så administrerer/utvikler jeg sider med ca. 12 mil sidevisinger - og det - aleine. Bortsett ifra et fast web-utvikler stilling og det som har med et å gjøre.

Endret av GCardinal
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Det er få utviklere som klarer å holde seg oppdatert (særlige her på berget), men de er verdifulle og du får ikke take i dem for små penger. Jeg kjenner flere av dem, og de fleste vil ikke bli "standard fulltidsansatte utviklere". De klarer å tjener bra på prosjekter og oppdrag uansett om de er 17 eller 40 år.

 

Hvorvidt det "å holde seg oppdatert" er en udelt god ting kan diskuteres. Det er en risiko for å miste dybdekunnskap på et felt om en skal bestrebe seg på hele tiden å sette seg inn i alle "hype's" som oppstår. Det er ofte bedre å kunne noe godt enn å vite litt om alt.

 

Allikevel er det utvilsomt en fordel å følge med i den grad at en er inneforstått med hva som menes med de ulike begrepene som florerer, men det å entusiastisk ta i bruk enhver ny ting som dukker opp på markedet er vel så mye negativt som positivt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Det kjem vell heilt ann på personen, kunnskap, erfaring osv

 

Store it lønninger er ein sjeldenheit, dei fleste med 10+ års erfaring ligger idag på mellom 500 000 og 600 000 i året. Ein nyutdanna bachelor har ca 350 000 og ein master ca 400 000. Dette er ein normallønn med normale ferietider, også inkl bonus.

 

Og dette er svært gode lønninger, ein sjukepleier med 10 års erfaring drar knapt inn 300 000 i året.

 

Joda, tenke de kunne opplyse det i stillings teksten. Hva er ca. lønnsnivå for den utvikleren de søker. Det som generelt er ikke så veldig interessant...

 

Personlig så administrerer/utvikler jeg sider med ca. 12 mil sidevisinger - og det - aleine. Bortsett ifra et fast web-utvikler stilling og det som har med et å gjøre.

 

 

Da foreslår jeg at du/med flere bruker energi på å gi denne "dokumentasjonen" til hw.no/"inntakskontoret" isf å dele denne info med oss forumsbrukere.

For ihvertfall jeg d***r i det, og/eller hvor mye Loathsome tjener i månedslønn.

Dette minner mest om "Selvskrytt er velskrytt", noe som kan minne om bavianer som sitter å viser fram t*** til hverandre.

Ikke spesielt delikat mao.

Ta hintet.

Lenke til kommentar
Jeg har skrev om .NET basert på mine 15 års erfaringer som programerer og system artitekt med flere programmerings språk. Folk har forskjellige erfaringer og det er lov å ha forskjellige opfattninger, og jeg her registert at noen foretrekker Unix-miljøet, selv om jeg ikke kan gå god for det, men og det er greit for det.

 

Jeg har ikke skrevet for å avvise andres kunnskaper, eller fornærme noen, bare skreiv om mine profesjonnele erfaringer.

 

Etter å ha lest innleggene dine må jeg si at jeg tviler sterkt på at du har noen som helst erfaring annet enn den du måtte ha tilegnet deg på 'gutterommet'. Mange av argumentene du bruker er jo nærmest klipp-og-lim fra reklamemateriell laget av Microsoft. Andre har påpekt dette, og jeg er hjertens enig.

 

Nå omgås jeg ikke så mange .NET-utviklere for tiden, men jeg har drevet med .NET-utvikling på fulltid inntil for etpar år siden, og min hverdag var slettes ikke så rosenrød som du beskriver. Jeg tviler på at ting har blitt noe bedre siden jeg skiftet beite. I forbindelse med jobbskifte skiftet jeg plattform, og jobber i dag utelukkende med java-løsninger basert på åpen kildekode som kjører på diverse Unix-plattformer.

 

Skulle jeg skifte jobb igjen så vil jeg styre langt unna jobbtilbud (og de strømmer inn hele tiden) som gjelder .NET, og heller satse på å fortsette med å utvikle java-løsninger basert på åpen kildekode. Det er to helt forskjellige verdener, hvorav den siste er den som er mest givende for mitt vedkommende.

 

Werner

Endret av wernie
Lenke til kommentar
Da foreslår jeg at du/med flere bruker energi på å gi denne "dokumentasjonen" til hw.no/"inntakskontoret" isf å dele denne info med oss forumsbrukere.

For ihvertfall jeg d***r i det, og/eller hvor mye Loathsome tjener i månedslønn.

Dette minner mest om "Selvskrytt er velskrytt", noe som kan minne om bavianer som sitter å viser fram t*** til hverandre.

Ikke spesielt delikat mao.

Ta hintet.

 

Det er høyest uinteressant å vite hva du d***r i. Når HW åpner "Hardware.no søker utvikler" for diskusjon er det forventet et slags 2 veis kommunikasjon. På lik linje når det står epost i annonsen og man sender epost og spør om det samme.

 

Og btw den 3dmark score du har i sig er verd minst like mye.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Da foreslår jeg at du/med flere bruker energi på å gi denne "dokumentasjonen" til hw.no/"inntakskontoret" isf å dele denne info med oss forumsbrukere.

For ihvertfall jeg d***r i det, og/eller hvor mye Loathsome tjener i månedslønn.

Dette minner mest om "Selvskrytt er velskrytt", noe som kan minne om bavianer som sitter å viser fram t*** til hverandre.

Ikke spesielt delikat mao.

Ta hintet.

 

Det er høyest uinteressant å vite hva du d***r i. Når HW åpner "Hardware.no søker utvikler" for diskusjon er det forventet et slags 2 veis kommunikasjon. På lik linje når det står epost i annonsen og man sender epost og spør om det samme.

 

Og btw den 3dmark score du har i sig er verd minst like mye.

 

He-he.. du har sikkert ett poeng du vil frem til.

 

Jeg har ikke oppfattet at å opprette en tråd i "Diskuter artikler" betyr å skrive en slags "pseudo-CV" aka "selvskryt".

En sigg er ikke nødvendigvis annet enn .. en sigg.. som viser hva man bruker tida til når det gjelder hw/sw.. her på forumet.

I mitt tilfelle klokking/benching.

Jeg er på ingen måte spesielt "stolt" av 3dmark-scores.. det er en dokumentasjon for de som vil sjekke score/settings på samme måte som du har en sigg som viser hva du driver med.

Men dersom du følte deg "støtt" så var det meningen.

Jeg ser ikke noe problem i at du tar til motmæle.

Det er bl.a. det forumet er til for.

Diskusjon.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Det er bl.a. det forumet er til for.

Diskusjon.

 

Klart det, tenkte en rar tanke at diskusjon om "Hardware.no søker utvikler" kunne vært lit mer seriøs? Men den slags hører vel andre steder :)

 

:)

En god tanke, men jeg tror det løpet er kjørt. Ikke minst takket være hw.no/"driftsavdeling".

Det var derfor jeg var noe "grumpy" og henviste til "normal saksgang" ved stillingsannonser.

Jeg kunne med fordel omforumlert meg, mtp å antyde at man droppet "jeg-formen".

F.eks. kunne du med stooor fordel skrevet noe som:

Er erfaring med drift av webserver med ca.12 mill sidevisninger samt lengre erfaring som webutvikler relevant for denne stillingen?

Og lønn er liksom ikke det første du spør om.

Med litt livserfaring vet man at det er noe som avgjøres/antydes under ansettelsesprosessen.

Tidligere var det ikke uvanlig å oppgi en antydning i stillingsannonse, men jeg anser dog ikke en diskusjonstråd som en stillingsannonse.

Litt mer uformelt rop i fjellheimen:

"Er'e noen som vil jobbe hos oss i hw.no? Ta en prat med Kurt'an!"

Noe sånt.

Lykke til.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...