Gå til innhold

Alt om Iphone 3G


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
MMS fins jo, programmet SwirlyMMS er helt kurrant.

For det første er SwirlyMMS et program som knapt kan motta mms,

og for det andre er jeg ganske sikker på at det ikke virker mot Netcoms sitt nett (kun Telenor).

Trenger jeg nevne at du bryter garantien når du installerer det?

En garanti man allerede har mistet om mobilen ikke er solgt ny i Norge av forhandler...

 

Iphone er og blir en telefon med mangelfulle basisfunksjoner,

men med noen lekre ekstrafunksjoner.

 

Det må være opp til hver enkelt hva de vurderer som nødvendige

funksjoner, men en fullkommen eller god mobil er det ikke...

Endret av zlinky
Lenke til kommentar
MMS fins jo, programmet SwirlyMMS er helt kurrant.

For det første er SwirlyMMS et program som knapt kan motta mms,

og for det andre er jeg ganske sikker på at det ikke virker mot Netcoms sitt nett (kun Telenor).

Trenger jeg nevne at du bryter garantien når du installerer det?

En garanti man allerede har mistet om mobilen ikke er solgt ny i Norge av forhandler...

 

Iphone er og blir en telefon med mangelfulle basisfunksjoner,

men med noen lekre ekstrafunksjoner.

 

Det må være opp til hver enkelt hva de vurderer som nødvendige

funksjoner, men en fullkommen eller god mobil er det ikke...

Knapt motta MMS? Enten så kan du motta, eller så kan du ikke motta. SwirlyMMS kan motta. Jeg har Netcom og får tatt i mot MMS, for å få tilbake garantien igjen er det bare å kjøre en restore i iTunes.

Lenke til kommentar
Knapt motta MMS? Enten så kan du motta, eller så kan du ikke motta. SwirlyMMS kan motta. Jeg har Netcom og får tatt i mot MMS, for å få tilbake garantien igjen er det bare å kjøre en restore i iTunes.

Kan du sende MMS også? SwirlyMMS er en elendig applikasjon, og alt annet en fullgodt.

Og jeg tviler på du får garantien tilbake med restore... Dersom du har overskrevet BSD når

du jailbreaket telefonen vil dette være synlig etter en restore. Dessuten tror jeg de vil le av deg hvis du leverer inn en tlf du "aldri har brukt" til garantireperasjon. Hvordan kan du i det hele tatt vite at det er noe galt med den hvis den "ikke er brukt"?

 

(dette er selvfølgelig ikke et personangrep, men et eple-angrep ;) )

Lenke til kommentar

Exchange Push teknologi benytter seg av den oppkoblingen som til enhver tid er tilgjengelig eller aktiv. Det være seg 3G, Bluetooth via PC eller WiFi. Strømforbruket er da også deretter (minst på 3G, mest ved bruk av WiFi). Exchange Push forutsetter Exchange server brukerprofil og aktivert funksjonalitet.

Personlig benytter jeg dette daglig og er nå en funksjon jeg er fullstendig avhengig av :)

 

Ønskes en mer strømvennlig bruk av Exchange Push, avgrens aktiv tidsperiode og benytt lengre intervaller utenom arbeidstid etc.

 

Min neste telefon ved utgangen av juni er enten HTC Diamond touch eller HTC Touch Pro. Fikser ikke begrenset EULA, avkortet bruksområder og ufrivillig operatørbinding som er i Apple's policy. Men dette er mine synspunkter :)

Lenke til kommentar
Dersom du har overskrevet BSD når

du jailbreaket telefonen vil dette være synlig etter en restore.

Overskrive BSD? Hva snakker du om egentlig? Det er umulig for Apple å se at telefonen har vært jailbreaket om du gjør en restore - med mindre det gjør latterlig avanserte analyser, som ville koste 10x mer enn å gi ny telefon.

De kan imidlertid finne ut om den har vært låst opp - men igjen, her også må de gjøre temmelig avanserte undersøkelser.

 

 

Og ja, det fungerer å både sende/motta MMS med aller operatører i Norge. Programmet er dårlig ja, men det fungerer ok. Forhåpentligvis kommer det etterhvert en ny versjon som fungerer bedre. For de som bryr seg om gamle teknologier som MMS vel å merke.

Lenke til kommentar
Overskrive BSD? Hva snakker du om egentlig? Det er umulig for Apple å se at telefonen har vært jailbreaket om du gjør en restore - med mindre det gjør latterlig avanserte analyser, som ville koste 10x mer enn å gi ny telefon.

De kan imidlertid finne ut om den har vært låst opp - men igjen, her også må de gjøre temmelig avanserte undersøkelser.

 

 

Og ja, det fungerer å både sende/motta MMS med aller operatører i Norge. Programmet er dårlig ja, men det fungerer ok. Forhåpentligvis kommer det etterhvert en ny versjon som fungerer bedre. For de som bryr seg om gamle teknologier som MMS vel å merke.

Jeg kjenner iallefall ingen som har fått swirly til å fungere med feks et onecall abonnement. Og selv om jeg ville foretrekke å bruke mail selv, bruker de fleste jeg kjenner mms fordi de synes det er enklere/raskere.

 

Når du låser opp telefonen gjøres det endringer i BSD (med mindre du oppretter en fake), og en enkel filecheck vil vise dette. Den blir ikke endret tilbake av en restore via itunes.

Poenget er egentlig bare at du i praksis ikke har garanti på en importert iphone.

Lenke til kommentar
Når du låser opp telefonen gjøres det endringer i BSD (med mindre du oppretter en fake), og en enkel filecheck vil vise dette.
Haha, tror du må roe ned bruken av begreper du ikke aner hva betyr ;)

Det er flere måneder siden det ble mulig å bruke MMS med andre operatører enn Telenor. Jeg har Onecall selv, og det fungerer.

Lenke til kommentar

Noen andre enn meg som syntes at iPhone 3G ligner et såpestykke? "And now it's even thinner! At the edges!" eller hva nå Steve sa. Utenom at den unektelig ser mye bedre ut i svart så syntes jeg ikke den er penere.

 

Ser man bort fra at telefonen nå ser ut som en såpe og dekselet går fra metall til plast, hva er nytt?

 

- 3G, jeg bruker WiFi nesten hele tiden da nettverk sjeldent er vanskelig å finne. Det er selvfølgelig kjekt å ha, men det er ikke noe jeg ønsker å ofre design for.

 

- AGPS, sikkert kjekt det også, men jeg har en bluetooth GPS som virket helt fint til iPhone... den ene gangen jeg brukte den. Om ikke Apple finner på noe nytt og skikkelig artig man kan gjøre med GPSen så ser jeg ikke for meg at jeg kommer til å bruke den.

 

- Batteri, greit. Et bedre batteri er veldig fint, absolutt ingen innvendinger der.

 

Alt i alt, jeg har hatt en iPhone før (som jeg uheldigvis ødela tidligere denne uken), det er den beste telefonen jeg har hatt og jeg vurderer å kjøpe en ny en. Men det blir nok *ikke* en iPhone 3G da jeg ikke liker formfaktoren, jeg tror ikke du får samme kvalitetsfølesen av plast som av metall, og oppgraderingene var så og si meningsløse for min bruk av telefonen. :)

Lenke til kommentar
Når du låser opp telefonen gjøres det endringer i BSD (med mindre du oppretter en fake), og en enkel filecheck vil vise dette. Den blir ikke endret tilbake av en restore via itunes.

Poenget er egentlig bare at du i praksis ikke har garanti på en importert iphone.

 

Tror du snakker om bootloaderen her, og den har fint lite med BSD å gjøre, bare så det er sagt.

 

Som andre har påpekt lenger opp i tråden så kan du sette telefonen tilbake til en tilstand som er så tilnærmet lik ny at det vil ta lang tid og kreve ekstremt mye ressurser å påvise at den har vært modifisert (type IBAS etc.), så slutt å male fanden på veggen. Du har åpenbart ikke forstått det du tror du har forstått. :)

 

-KJ

Lenke til kommentar
Tror du snakker om bootloaderen her, og den har fint lite med BSD å gjøre, bare så det er sagt.

 

Som andre har påpekt lenger opp i tråden så kan du sette telefonen tilbake til en tilstand som er så tilnærmet lik ny at det vil ta lang tid og kreve ekstremt mye ressurser å påvise at den har vært modifisert (type IBAS etc.), så slutt å male fanden på veggen. Du har åpenbart ikke forstått det du tror du har forstått. :)

 

Du har helt rett, jeg mente Bootloader og ikke BSD :blush:

Jeg tror likevel du blir skuffet om du leverer inn en 2G iphone til rep i Norge,

og forventer å få det på garantien...

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...