Gå til innhold

Alt om Iphone 3G


Anbefalte innlegg

Dette er ett av punktene så må etterprøves når vi har telefonen i hende, men det skal nevnes at den gamle Iphone laster inn Amobil omtrent 35 prosent raskere enn Nokia E90 over Edge. Det er dermed ikke usannsynlig at lignende forhold gjelder for 3G-Iphone.
Selvfølgelig laster browsern på iPhone 3G kjappere enn den gamle nettlesern til N95. Du må heller se på feks N95 8GB med den nye WebKit-browsern eller HTC Touch Diamond med Opera Mobile 9.5 opp mot iPhone 3G.

Dette er en av tingen vi absolutt skal teste når tiden er inne.

 

Apples [løsning der tilbyderne av tredjeparts programvare må "vekke" programmer på telefonen din via en tjener] er sannsynligvis snillere mot batteriet [enn fleroppgavekjøring].
Hvor sannsynlig? Dette er vel ordrett hva Jobs sa igår, og ikke redaksjonens egen konklusjon. Hvordan kan kontinuelig nettverkstilgang være snillere mot strømmen enn å legge programmer i bakgrunnen?

 

Kan det være så strømkrevende å ha en "inaktiv" tilkobling kontinuerlig? Her er det vel snakk om at telefonen venter på en pakke og deretter initierer datatrafikk mot Apples tjener når den mottar pakken. Har personlig ikke så mye erfaring med pushtjenester da jeg ikke bruker push-e-post, men bruker telefoner som kjører Exchange med push så mye mer batteri enn telefoner som ikke gjør dette?

 

Hvis vi ser for oss en IM-tjeneste, så ville denne uansett være tilkoblet kontinuerlig, og trekke minst like mye strøm?

Endret av hitokiri
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tviler litt på on Apple tillater program som SwirlyMMS etc. i sin appstore. Det blir spennende og se duellen mellom Apple og hackerne utover året.

 

Apple har nå valgt en strategi hvor de selger telefonen billig i håp om å selge tjenester til brukerne. O2 vil jo selge den "gratis" til bare 45 pund i måneden i 18 mnd.

link

Derfor vil de nok sikkert satse hardere på å stoppe brukere som tar kontroll over telefonen. De håper nok at Mobile.Me på toppen av mobilabonement skal bli en pengeku på sikt.

 

 

Det det egentlig koker ned til:

 

Dette er den samme telefonen med oppgradert radio(inkluderer nå 3G og GPS), batterilevetid og design(på "baksiden"). Prisen i Usa ser da også ut til å bli ca. uendret hvis du regner med de ti ekstra dollar i mnd du må betale for dataplanen du ikke slipper unna i bindingstiden.

 

Det blir spennende å se prising med og uten abonement/dataplan her på berget.

Det blir også spennende å se hva Telenor etc. gjør for å møte Netcom hvis de finner ett prisnivå som blir en suksess. Bortsett fra å kjøpe hele Telia/Sonera da...

Vi får krysse fingrene for en priskrig!

Lenke til kommentar
Kan det være så strømkrevende å ha en "inaktiv" tilkobling kontinuerlig? [...] Hvis vi ser for oss en IM-tjeneste, så ville denne uansett være tilkoblet kontinuerlig, og trekke minst like mye strøm?
Det med en IM-klient er nok riktig. Om man heller ser på litt mer avanserte programmer, som feks en teoretisk iPhone-kopi av S60s Advanced Call Manager vil det være unødvendig med en nettverksforbindelse om programmet skal godta eller avvis lokalt på telefonen. At det skal trekke mer strøm når dette programmet kjører i bakgrunnen tviler jeg på.

 

(Nå har jeg aldri skrevet et Symbian-program i C++ så de som kan litt mer programmering bare rett meg.)

Lenke til kommentar
Bare jeg som tror den gamle iPhonen vil gå opp i bruktpris?

 

Hva får deg til å tro det?

 

kanskje fordi du MÅ kjøpe iphone med abb. i butikken?

 

regner også med at prisene på den gamle stiger kraftigt :) blir jo nesten som med ps3 60gb(etter at den gikk ut).

Lenke til kommentar

det er jo ikke sånn at iphonen kommer med fri datatrafikk, men apple vil selge den med et kjempe dyrt abbonoment fra netcom som gir fri databruk. det vil jo være greit for noen, hvis de bruker mobilt internett veldig mye, men for mange tror jeg det kommer til å bli et abonoment som er alfor dyrt..

Lenke til kommentar
Bare jeg som tror den gamle iPhonen vil gå opp i bruktpris?

 

Hva får deg til å tro det?

Folk i land hvor den nye ikke kommer uten abbonemment vil jo naturligvis betale en del for den, den nye også forsåvidt, om den kommer uten abo noe sted.

 

Så klart den blir hacket. Er alltid konkurranser om hvem som er først ute med sånt. Skal selv få med meg en fra USA når den kommer ut.

Da må du kjøpe den "brukt" av en som har kjøpt en, registrert og åpnet den, for å hacke den, og så fjerne abonemmentet.

Lenke til kommentar
Såpass. Og jeg som trodde det ikke var verre enn å få den til Norge, koble den til PC og få den hacket. Jaja,får følge den fremgangsmetoden der da.

10 spenn på at det aldri kommer til å skje/noen gidder.

 

Noen som vedder imot? :p

 

Broren min reiser til USA 13 juli og jeg har bedt han om å ordne meg en iPhone. Men, må han tegne abonnement der?

Ja - og du må ringe med de roamingprisene som da oppstår.

 

Det kalles AppStore. ;)

MMSprogrammet du mener?

Lenke til kommentar
Ingen her nevner at spillene som kommer til iPhone har bedre grafikk enn DS :)

Nå satset ikke Nintendo direkte på grafikk da de lagde DS heller så det er sagt ;)

 

Til Wheelman: Jeg er gjerne med på veddemålet jeg. Alltid noen som vil vise seg fram ved å være den som kommer med det beste og første hacket på produkter som iPhone.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...