Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...


iPhone 3GS  

830 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

    • Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

    • Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hjelp !

iPhonen min er blitt helt svart.

Den reagerer ikke på noe.

Synket den mot itunes som så mange ganger før, den ville ikke det så tok ut kablen og så ble det svart.

Hva gjør jeg nå ? Kan jeg prøve å koble den til pc,en å gjennopprette den til fabrikkinnstillinger igjen. i tilfelle hvordan gjør jeg det ?

Håper noen kan hjelpe meg :-) er langt til fjell og dette passet svært dårlig nå.

please !

Lenke til kommentar
Jeg har noen spørsmål om iPhone 3Gs, egentlig.

Jeg jobber i en butikk hvor vi selger blant annet telefoner, så jeg bør vel vite dette selv, hehe.

Har det kommet apps eller updates til iPhone enda som gjør det mulig å bruke sin egen utvalgte ringetone?

Er apps tunge? Jeg mener, jeg vurderer å gå i anskaffelse av en 16gb. Det skal vel mange apps til før de tar vesentlig plass?

 

Det var de spørsmålene jeg hadde i første omgang. Så har jeg en ting dere som sverger til iPhone kan flire litt av: Jeg forlater en Omnia HD. Ikke fordi den har tatt kvelden, men fordi mengde praktiske utvidelser og applikasjoner er for få, kinetic scrolling mangler og servicen Samsung leverer generelt er for dårlig for min smak.

 

Merket at det oppstod noen flere spørsmål etter litt surfing : P

Er telefondelen crappy, eller? Dere har nok vært borti snakk om det, så dere vet sikkert hva jeg spør om. Hvilke erfaringer har dere rundt dette?

Er batterikapasiteten virkelig så crappy? Jeg vet at den suger om man har lysstyrken på fullt, men den skal da ikke være altfor gal om man skrur ned styrken?

 

Du kan bruke en side som heter audiko.net. Der kan du lage dine egne ringetoner, eller så kan du fikse det i iTunes. Apps er absolutt ikke tunge. Varierer selvfølgelig fra app til app, men vanligvis tar de ikke stor plass.

 

Jeg syntes telefonen absolutt ikke er crappy, heller motsatt. Den har alt jeg trenger pluss litt til. Lader selv telefonen hver natt ved senga, så batteriet hos meg er nesten alltid fullt.

Tusen takk for svar! : )

OSet på iPhone... Dette er jo selvfølgelig med på å friste meg. Hvordan er dette i lengden? Får man egentlig lastet ned temaer til iPhone?

iPhone har ikke multitasking, og dette er jeg klar over. Dette har jeg heller ikke noe behov for i utgangspunktet. Jeg er ingen proffbruker, og synes bare det er plagsomt at jeg må lukke programmer etter meg. Uansett, hvordan er dette med addons som helst skal brukes sammen med andre ting. Jeg tar det forgitt at iPoden fungerer mens man gjør andre ting, men hva med for eksempel Spotify?

Tastaturet, dette har jeg egentlig ikke fått utforsket. Får man valgt standard SMS-tastatur på iPhone?

 

Nå kommer jeg med mange spørsmål, her.

Lenke til kommentar

OS'et på iPhone er genialt på kort sikt og i lengden. Jailbreaker du vil mulighetene bli mange flere. Har selv Spotify og jb på 3G'en og det funker som bare det. Kjører multitasking bra med et par programmer, men når flere er oppe, merker jeg det går tregere og noen ganger avsluttes alt. Har kjøpt meg 3GS nå, så blir spennende å se om det virkelig er noe særlig forskjell. Som sagt så kan du kun benytte Spotify alene så lenge du ikke jailbreaker.

Agående tastaturet er det bare vanlig iPhone-tastatur man kan bruke. Det blir du vandt til.

Lenke til kommentar

Tja, begrenset multitasking er vel ordet. Musikk får man hørt på om man skriver meld, surfer på nettet eller hva det skal være, desverre må man ut av programmet man er i når man vil spille noe annet. Jeg for min del opplever iphone 3gs rask nok til at åpne og lukke apps, går like kjapt som å skifte mellom apps som kjører i bakgrunnen på til eksempel n97. Klart jeg skulle ønske at man kunne ha noen apps gående samtidig, men har ikke følt irritasjon over dette egentlig. Jeg bruker kalenderfunksjonene, mailkontoer, safari etc hele tiden i jobb og ellers. - Og i motsetning til MANGE andre telefoner, så går dette knirkefritt. 3gs'en er den beste telefonen jeg har hatt uten tvil.

 

gav bort 3g'en min til dama for et år siden, og hadde i mellomtiden htc diamond 2, nokia 5800 og n97 til jeg kjente at savnet ble for stort. Var rimelig lei av ting som ikke fungerte slik de skulle. Jeg har vurdert å jailbreake, men fant for ut at jeg ikke hadde noe behov for det. Hadde vært artig å kunne hatt et eget bilde på springboardet uten å måtte jailbreake, men så jævlig nøye er det ikke.

Tastaturet på iphone er fantastisk synes jeg, og det hjelper at skjermen er noe av det beste som er på markedet!

 

I tillegg til div mailkontoer som tusler og går på push og nedlastning, så bruker jeg også ebuddy og facebook. Ebuddy kjører knirkefritt med push. Messengerappen IM+ har en tendens til å fungere dårligere etter noen uker fra installasjonsdato. Ebuddy kobler raskere på og er mer stabilt.

 

En ting med Iphone er at appsene jeg bruker, er så sykt mye raskere og finere enn hva tilsvarende apps til s60 er.

Lenke til kommentar
Like garantibrytende?

 

Ikke for å fyre opp diskusjonen deres igjen, men har man jailbreaket en iPhone og angrer er det ikke verre enn å gjenopprette i iTunes. Bytter du ROM på en WM-telefon så sitter du godt i det med mindre du har tatt backup av orginal-ROMen. Jeg har selv gått på et smell der med en HTC Touch. Det skal rett og slett en del for å drite seg ut med en iPhone.

 

God jul! :)

Lenke til kommentar

Og bra er det! Føler fortsatt jeg må jailbreake og unjailbreake igjen for å fjerne prosent-batterimåleren som jeg installerte når jeg hadde jailbreaket. Kjipt hvis det skulle ødelegge hvis det skjer noe! Men nå har jeg blitt veldig avhengig av den måleren også. Utrolig at dette ikke finnes orginalt til 3G!

 

Personlig klarer jeg meg helt greit uten jailbreak på min 3G, ser virkelig ikke nytten av det. Telefonen ble merkbart tregere med jailbreak, noe jeg virkelig ikke trenger da den er ganske treg fra før.

 

God jul allesammen! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...