Gå til innhold

– Ingen Blu-ray på Xbox (X360)


Anbefalte innlegg

Vel, hvis Sony håper at Blu-ray skal overleve som filmformat bør de nok ikke seile skuta alene.

 

De er ikke alene når de har alle andre filmselskaper i lomma. Sist jeg sjekket var ikke Microsoft et filmselskap.

Endret av tommyms
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjør meg ingen ting. Jeg kjøpte X360 for å spille på. En stand alone blu-ray spiller koster ikke så forferdelig mye at jeg ikke har råd til en når tiden kommer.

 

Men per i dag er min samling av filmer mer DVD enn blu-ray (1:0 forhold DVD:Blu-Ray) så jeg klarer meg.

Lenke til kommentar

En ukomprimert hd dvd er cirka 15 gb.

For meg vil det ta 4 timer å laste ned en film og jeg mener selv at jeg har relativt rask linje. Det vil ta 1-2 timer hvis de komprimerer på samme måte som torrent-folk, noe jeg håper de ikke gjør. Litt tungvindt hvis xbox-eiere må oppgradere nettet sitt for å få film. Kjøper man en film vil man jo gjerne ha optimal bildekvalitet og ikke komprimert og man vil gjerne ha med bonusmateriale og flere lydspor.

Jeg bruker ikke fire timer på å kjøpe en hd dvd :) Da går jeg heller i butikken.

 

Idiotisk at ikke microsoft vil ha blu-ray. Da burde de i hvert fall ha vært en større pådriver til å holde liv i hd dvd.

 

Og som tommyms sier, spill vil med tiden ta større plass og da er det jo veldig kjekt med noe som kan lese de uten at man må skifte disk.

Endret av mamama
Lenke til kommentar
Hva med spill?

 

MGS4 = 6 DVDer til Xbox360

:D Er like stor sannsynlighet att BR kommer til 360 som MGS4 kommer til 360.

 

Men andre fremtidige spill vil vel ta stor plass de også?

 

Hva er det som gjør att MGS4 tar så mye plass, jo cutscenes som det er mange av og lange, er dette nødvendig for ett godt spill, nei.

Lenke til kommentar
Forstår ikke hvorfor folk sutrer over at det vil ta lang tid å laste ned en HD-film over nett. Det tar da betraktelig lenger tid å få tilsendt filmen hjem i posten eller kjøpe den i butikk, ihvertfall for de fleste av oss som ikke bor i byene.

Eg er einig med deg i det. Personleg håper i alle fall eg at denne typen tilbod blir meir vanleg om kort tid. Særleg å kunne leige filmar til ein god pris via Internett hadde vore bra. Xbox360/PS3 er fine utgangspunkt for ein sånn teneste.

Lenke til kommentar
Xbox 360 har ikke innebygget/medfølgende HD DVD-drev. Å kjøpe et DVD-drev for å få spille et spill er noe de færreste kommer til å gjøre, og da velger produsentene å ikke gi ut spill på HD DVD.

Snakker om innebygget drev jeg da... I en fremtidig konsoll fra Microsoft.

Lenke til kommentar
Han sier ikke at det ikke kommer, men at det ikke er planer om det nå fordi forbrukere fremdeles velger DVD filmer fremfor Blu-Ray. Dette er jo ikke så rart med tanke på prisen på ny filmer i Blu-Ray formatet, samt prisen på en spiller.

 

Hvis Blu-Ray skal ha noen innvirkning på utviklingen, må prisen ned, mye ned. Også på spillere, hvis det ikke skjer snart kan man risikere at andre medier tar over før de får skikkelig fotfeste.

Nja... nå er vel ikke filmer så veldig dyrere på Blue Ray enn på DVD.

Det finnes masse filmer på Blu-ray til under 200,-. Selv i butikk.

 

Skal jeg kjøpe en ny film, så betaler jeg heller 199,- for en Blu-ray enn 179,- for dvd.

DVD spillere var gjerne dyrere enn det Blu-ray spillere er i dag med tanke på kvalitet og produktets unge alder på markedet.

 

Blu-ray er større i USA enn Norge, men utvalget bør bli noe større i butikkene slik at det blir mer synlig for folk flest at en vinner er kåret.

Utvalget er også på vei opp forresten.

Lenke til kommentar

Man får nå svært mange Blu-Ray til 120-160 kr på Play.com. Kjøpte selv Rambo fra Amazon.com for 168 kr inkl frakt. Kan ikke klage på slike priser. Da fulgte det til og med med en ekstra plate med digital kopi av filmen.

 

Ville bare legge til at, da DVD var nytt, betalte man nærmere 300 kr for de hotteste nye titlene.

Endret av tommyms
Lenke til kommentar
Xbox 360 har ikke innebygget/medfølgende HD DVD-drev. Å kjøpe et DVD-drev for å få spille et spill er noe de færreste kommer til å gjøre, og da velger produsentene å ikke gi ut spill på HD DVD.

Snakker om innebygget drev jeg da... I en fremtidig konsoll fra Microsoft.

Xbox "3" (om det blir noe) ligger jo så langt fram i tiden at det ikke er relevant. Jeg vil tro 4-generasjons spillemaskiner vil få nedlastbart materiale, hvor spill ikke lengere blir distribuert på disker (ser for meg flashenheter man tar med i butikken og får spill på disse). Problemet er at allerede nå har Sony tatt i bruk Blu-ray-teknologien i spill. Xbox 360 vil dermed bare ha en brøkdel (1/6?) av lagringsplassen på distribusjonsmediet, noe som kan (sier kan, ikke vil/må) skape problemer og begrensninger i nær framtid. Vil påstå at den lille musikken man har i GTA IV er et bevis på dette, uten at jeg ønsker å trekke dette off-topic.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...