Gå til innhold

Perfekt billig ram til nForce2?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Ifølge HardOCP er KT400A en smule hurtigere med PC3200 end med PC2700. Forskellen er dog ofte ubetydelig, og Tech-Report var fuldstændigt uenige i denne konklusion. Tech-Report fandt nemlig, at KT400A var op til 5% langsommere med PC3200 i stedet for PC2700. Tilsvarende var nForce2 op til 8% langsommere med PC3200 end med 2700. Og Toms Hardware har tidligere fundet tilsvarende problemer med PC3200 på nForce2.

På denne måde fremstår Tech-Reports resultater i god overensstemmelse med tidligere resultater, som viser, at PC3200 ikke bør anvendes til nForce2. Og ifølge Tech-Report gælder det samme også for KT400A. Hvorfor HardOCP har målt andet, er en gåde, som senere anmeldelser må besvare."

 

kilde

 

 

Suckers :lol:

Lenke til kommentar

Virker jo som de bare har plugget i ram, satt timing til SPD, og tut og kjør.... Da er det jo nødt til å bli dårlig.

Nforce2-chipsettet blir ikke utnyttet hvis man ikke kjører ram i sync med FSB. Har 3200-ram selv, cas2.5. Og den kjører fint i 190MHz med cas2 og aggressiv timing. (FSB på CPU er jo også da 190).

Har man da et hovedkort som takler en FSB på f.eks. 220, kan man ganske sikkert kjøre denne PC3700-brikken i sync (440MHz) på cas 2.

Lenke til kommentar

 

På denne måde fremstår Tech-Reports resultater i god overensstemmelse med tidligere resultater, som viser, at PC3200 ikke bør anvendes til nForce2.

 

Suckers :lol:

 

 

Det er jo det samme som å si at PC3200 ikke bør anvendes til i845E! Poenget her er jo å ha rimelig og klokkbar RAM, og i så måte er jo TwinMOS perfekt.

Lenke til kommentar

Det som holder meg tilbake er min ram!

 

Kjører to 256MB TwinMOS PC2700 cl2,5 brikker som ikke vil over denne hastigheten, mens hovedkortet kjører lett 222FSB. Det jeg er på jakt etter (trolig mange andre med nForce2 chipset også) er brikker som kan kjøres ved 220-250 FSB, og i den sammenhengen er disse TwinMOS pc3700 brikkene som en gave fra oven (om du spør meg) da alternativene koster flesk. Det er klart at en kan være heldig med lavere ratet brikker. Selv har jeg kunne kjøre den ene av mine to brikker på 193fsb ved cl2-2-2-5, men alle vet at det ikke holder med 256MB :roll: Men da jeg bestillte 256MB til (da prisene var overkommelig) var jeg ikke like heldig. Har prøvd alle triks jeg har kommet over uten å kunne kjøre opp minnehastigheten. Da er det bare ett alternativ igjen; nye brikker.

 

Oppdatering: hmmmm, virker som om minnet krevde litt innkjøring. Epox 8RDA+ optimal instillingene er ikke stabile....

Lenke til kommentar

Ok.. da kjøper jeg PC2700 istedenfor PC3700 siden førstnevnte er raskere.

Så kjører jeg en FSB på 225 med minnet på sync...

Takk for rådet gutten.. det skal jeg aldri glemme. Nå får jeg sikkert en drit sprek pc siden alle de hardcore OC gutta kjører XMS3500 og Twinmos pc3700..

 

 

Noe som skurrer her...

Lenke til kommentar
Det skulle ikke forundre meg om prisene kan gå enda lavere, men jeg syns prisene er gode nok nå....

 

Minne prisene har faktisk gått litt opp den siste uka :(, selv om det ikke er mye, ca 30-50 kr/brikke. Sprøs bare om det er begynnelsen til noe mer...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...