Gå til innhold

HTC Touch diamond


Anbefalte innlegg

Mannen fikk regning paa 10 000 kroner idag etter GPRS'n har staatt paa. Er LIVREDD det samme skal skje meg meg, sjekker konstant om det er noe som er oppe aa og trekker data! :wow:

 

Hvordan i alle dager klarte han det?

 

Vi vet ikke....ser ut som om han var paa GPRS i 32 timer i strekk uten at han visste om det. Fikk SJOKK da mld om 10 000 kr som maatte betales. Haaper de kan fikse det, han bruker jo egentlig ikke mobilen paa nett! Men skjoenner ikke HVORDAN han kunne ha brukt GPRS for saa mye paa saa kort tid! Er noe som ikke stemmer.....det maa vel de ogsaa forstaa naar de kan se at paa over 2 aar er den hoeyeste regningen han har hatt 400 i mnd! Ligger paa rundt 300 vanligvis! Ogsaa paa 2 dager skyter den opp til 10 000!

 

Naar det gjelder aa fikse tastaturet, saa har jeg ikke tenkt paa det foer. Synes det funker greit for meg, er vant til at det er saann naa jeg! :)

Endret av Darkannie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen her som vet hvordan man får Diamonden til å koble seg til en Cisco 850 ruter? Finner nettverket, men den vil ikke koble seg til...

 

Lest litt rundt og det ser ut som det er et problem med cisco og HTC, men aner ikke hvordan jeg skal få det til å virke.

 

jeg har selv en cisco 857 router hjemme, og hadde ikke noen store problem med å komme meg på nett...jeg la inn WEP key på telefonen og la inn MAC-adressen til HTC i oppsettet til routeren, så var det god knall

Lenke til kommentar
Mannen fikk regning paa 10 000 kroner idag etter GPRS'n har staatt paa. Er LIVREDD det samme skal skje meg meg, sjekker konstant om det er noe som er oppe aa og trekker data! :wow:

 

Trodde man kunne ha på alt av datatilkoblinger sålenge man ikke laster ned noe? Man blir vel bare belastet når man laster ned?

Lenke til kommentar
Mannen fikk regning paa 10 000 kroner idag etter GPRS'n har staatt paa. Er LIVREDD det samme skal skje meg meg, sjekker konstant om det er noe som er oppe aa og trekker data! :wow:

 

Hvordan i alle dager klarte han det?

 

Vi vet ikke....ser ut som om han var paa GPRS i 32 timer i strekk uten at han visste om det. Fikk SJOKK da mld om 10 000 kr som maatte betales. Haaper de kan fikse det, han bruker jo egentlig ikke mobilen paa nett! Men skjoenner ikke HVORDAN han kunne ha brukt GPRS for saa mye paa saa kort tid! Er noe som ikke stemmer.....det maa vel de ogsaa forstaa naar de kan se at paa over 2 aar er den hoeyeste regningen han har hatt 400 i mnd! Ligger paa rundt 300 vanligvis! Ogsaa paa 2 dager skyter den opp til 10 000!

 

Høres ut som en veldig kjip situasjon. Jeg føler med dere...

 

Trodde forøvrig at man betalte for mengden data som lastes ned, og ikke for hvor lang tid man er online. Det vil da være helt umulig å klare det han klarte uten å bruke nettet aktivt. Jeg kan selvsagt ta feil....

Lenke til kommentar

Så noen som skrev her oppe at man lager en egen mappe som heter "pcmkeyboard" under "program files". Menes det da under "program files" på "enhet" eller "intern lagring". Og er det "program files" eller "programfiler"-mappa den skal legges i? Jeg la en tekstfil som heter norsk.layout inn i "program files" under "enhet". Når jeg prøver å hente opp tastaturet får jeg ingen valg annet enn de 4 standard tastaturene som ligger inne. Irriterer meg grenseløst at jeg ikke får til dette, trenger æ,ø og å.

 

Et annet spm. Har tatt en del kamerabilder. Ser ut som noen av de legger seg i en mappe som heter "kamerabilder". Men nå har plutselig de siste bildene lagt seg i en katalog som heter "mine bilder". Vil jo ha alle sammen i samme mappe og at mappa ligger på "intern lagring" og ikke "enhet". Hva har skjedd her?

 

Og tilslutt. Er det noen som kan navnet på et program som gir oversikt over all data som er lastet ned på telefonen?

Lenke til kommentar

Andre som opplev at volumet når ein snakkar i telefon er heilt forferdeleg lavt? Har brukt knappande på sida av telefonen, og når eg trykker volumet heilt opp ved hjelp av desse, er volumet ca like høgt som på hakk 2/3 av 7 på nokia telefonen min.

 

Men hvis eg pluggar i headsettet som fulgte med er det straks mykje betre!

 

Dette irriterar meg noko jævlig.

Lenke til kommentar
Andre som opplev at volumet når ein snakkar i telefon er heilt forferdeleg lavt? Har brukt knappande på sida av telefonen, og når eg trykker volumet heilt opp ved hjelp av desse, er volumet ca like høgt som på hakk 2/3 av 7 på nokia telefonen min.

 

Men hvis eg pluggar i headsettet som fulgte med er det straks mykje betre!

 

Dette irriterar meg noko jævlig.

 

Hvis du ikke har tatt av beskyttelses filmen på telefonen, da blir lyden dårlig når du ringer! Vil tro det er problemet :hmm:

Lenke til kommentar

Om man betaler for tid tilkoblet eller data nedlastet er vel egentlig opp til nettleverandøren å avgjøre i forhold til hvilket abonement man har. Men det vanligste trodde eg var pr nedlastet MB.

 

Eg har for eks Telenor Bedrift og der betaler eg pr påbegynte megabyte. Som en tilleggssikring så har abonementet et "tak" på kr 1100 pr måned for dataoverføring. Dvs, skulle eg laste ned sinnsykt mye data på en måned så vil det aldri koste meg mer en kr 1100. Uansett. Dette har nok ikke alle leverandører på alle abonement, men de fleste begynner å hvertfall ha noen abonement slik.

 

Og det er egentlig noe eg har oppdaget som dårlig på de fleste smarttelefoner etterhvert. I de siste årene har eg hatt telefoner med både GSM(sjokk), GPRS, Edge, 3G og WLAN. Men ingen av disse telefonene klarer å velge tilkobling på en fornuftig måte. Nå har eg for eks SE G900 med 3G av. Den har eg satt til å prioritere hjemme WLAN først, jobb WLAN som andrevalg, åpent WLAN som tredjevalg og GRPS som sistevalg. Tross dette kobler den alltid opp GPRS med mindre eg aktivt søker etter et tilgjengelig WLAN. På den forrige telefonen(HP 514) så klarte den ikke å koble seg til internett dersom eg bevegde meg utenfor et tilkoblet WLAN. GRPS tok ikke automatisk over med andre ord. Dette er jo da litt off topic men det virker ut som om det er noe produsentene bør jobbe med. Slitsomt.

Lenke til kommentar
Hvis du ikke har tatt av beskyttelses filmen på telefonen, da blir lyden dårlig når du ringer! Vil tro det er problemet :hmm:
Herrejemini... Tanken slo meg ikkje ein gong.

Dette var flaut. Volumet er altså fiksa, haha. Tusen takk.

 

 

Worst.

Episode.

Ever.

 

Er det den svarte greia som ligger limt fast over høytaleren under coveret/baksia til mobilen, rett under toppen liksom.

Lenke til kommentar
............

 

Det var opplysende. :) Hvordan er Diamond på dette området? (valg av nett osv.) Når jeg får min har jeg kun planer om å surfe ol. når jeg er tilkoblet WLAN. Vil det være vanskelig å sette opp? Er det noen enkel måte å vite hvilken tilkobling som blir brukt? Tips angående dette? Har aldri brukt noen mobil til å surfe på før, da jeg har sett på det som kronglete. Regner med det endrer seg når jeg får Diamond. Er derfor litt interessert i hvordan jeg på best måte kan få brukt telefonen til internett akkurat slik jeg ønsker. Hadde vært fint om noen kunne kommet med noen innspill som hadde hjulpet meg litt på veien. :)

Lenke til kommentar
Noen her som vet hvordan man får Diamonden til å koble seg til en Cisco 850 ruter? Finner nettverket, men den vil ikke koble seg til...

 

Lest litt rundt og det ser ut som det er et problem med cisco og HTC, men aner ikke hvordan jeg skal få det til å virke.

 

jeg har selv en cisco 857 router hjemme, og hadde ikke noen store problem med å komme meg på nett...jeg la inn WEP key på telefonen og la inn MAC-adressen til HTC i oppsettet til routeren, så var det god knall

 

Jeg ser SSIDen til nettet, jeg har også lagt inn riktig key etc, men når jeg trykker "koble til" gjør den det i noen sekunder før den "gir opp" og sier "ikke tilgjenglig". Det pleier å ta litt tid å koble seg til, så det må vel finnes en eller annen måte å få den til å prøve litt lenger?

Lenke til kommentar
Noen her som vet hvordan man får Diamonden til å koble seg til en Cisco 850 ruter? Finner nettverket, men den vil ikke koble seg til...

 

Lest litt rundt og det ser ut som det er et problem med cisco og HTC, men aner ikke hvordan jeg skal få det til å virke.

 

jeg har selv en cisco 857 router hjemme, og hadde ikke noen store problem med å komme meg på nett...jeg la inn WEP key på telefonen og la inn MAC-adressen til HTC i oppsettet til routeren, så var det god knall

 

Jeg ser SSIDen til nettet, jeg har også lagt inn riktig key etc, men når jeg trykker "koble til" gjør den det i noen sekunder før den "gir opp" og sier "ikke tilgjenglig". Det pleier å ta litt tid å koble seg til, så det må vel finnes en eller annen måte å få den til å prøve litt lenger?

 

 

Jeg har samme problemet mot en Linksys router. Har testet på andre nett og det fungerer glimrende. Noen forslag?

Lenke til kommentar
Hvis du ikke har tatt av beskyttelses filmen på telefonen, da blir lyden dårlig når du ringer! Vil tro det er problemet :hmm:
Herrejemini... Tanken slo meg ikkje ein gong.

Dette var flaut. Volumet er altså fiksa, haha. Tusen takk.

 

 

Worst.

Episode.

Ever.

 

Er det den svarte greia som ligger limt fast over høytaleren under coveret/baksia til mobilen, rett under toppen liksom.

 

Noen som vet om dette er riktig? Vil helst ikke ødelegge noe ved å ta av feil ting.

Lenke til kommentar
Mannen fikk regning paa 10 000 kroner idag etter GPRS'n har staatt paa. Er LIVREDD det samme skal skje meg meg, sjekker konstant om det er noe som er oppe aa og trekker data! :wow:

 

Trodde man kunne ha på alt av datatilkoblinger sålenge man ikke laster ned noe? Man blir vel bare belastet når man laster ned?

Må le litt, jeg har sett noen slike tilfeller på jobb. Har opplevd kunde som fikk regning på over 80.000.- for ei ukes bruk i utlandet, alt GPRS.

 

Viktig i forbindelse med GPRS er at så lenge du ikke laster ned eller opp data så koster det ingenting å være tilkoblet. Det betales kun for datamengden som blir brukt.

 

En ting mange ikke er klar over er at hvis du ikke lukker nettleseren riktig på en Windows telefon så ligger den i bakgrunnen. Har du da for eksempel gått inn på vg.no som gjerne tar 1-2MB på forsida, så ligger den og refresher sida med jevne mellomrom. Dette er forsåvidt ikke Windows Mobile sin feil, men nettsider som har automatisk refresh/reload. Men, for en Windows bruker som er vant med at X lukker ett program er det ikke godt å vite at X i Windows Mobile ikke lukker, men minimerer.

 

På HTC sine telefoner så enten hold X'en inne ett par sekunder, eller bruk oppgavebehandleren og lukk programmer ordentlig...

 

Forresten, om Diamondyeah leser noe innpå, fikk du GPRS til slutt?

Lenke til kommentar
Mannen fikk regning paa 10 000 kroner idag etter GPRS'n har staatt paa. Er LIVREDD det samme skal skje meg meg, sjekker konstant om det er noe som er oppe aa og trekker data! :wow:

 

Trodde man kunne ha på alt av datatilkoblinger sålenge man ikke laster ned noe? Man blir vel bare belastet når man laster ned?

Må le litt, jeg har sett noen slike tilfeller på jobb. Har opplevd kunde som fikk regning på over 80.000.- for ei ukes bruk i utlandet, alt GPRS.

 

Viktig i forbindelse med GPRS er at så lenge du ikke laster ned eller opp data så koster det ingenting å være tilkoblet. Det betales kun for datamengden som blir brukt.

 

En ting mange ikke er klar over er at hvis du ikke lukker nettleseren riktig på en Windows telefon så ligger den i bakgrunnen. Har du da for eksempel gått inn på vg.no som gjerne tar 1-2MB på forsida, så ligger den og refresher sida med jevne mellomrom. Dette er forsåvidt ikke Windows Mobile sin feil, men nettsider som har automatisk refresh/reload. Men, for en Windows bruker som er vant med at X lukker ett program er det ikke godt å vite at X i Windows Mobile ikke lukker, men minimerer.

 

På HTC sine telefoner så enten hold X'en inne ett par sekunder, eller bruk oppgavebehandleren og lukk programmer ordentlig...

 

Forresten, om Diamondyeah leser noe innpå, fikk du GPRS til slutt?

 

Og den kunden måtte betale 80.000 da eller? Eller slapp han/hun?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...