Gå til innhold

Knuse et Canon 450D på best mulig måte


Anbefalte innlegg

Jeg føler en så sterk trang til å knuse et kamera som jeg har kjøpt fordi jeg føler at produktet er så elendig at det ikke fortjener å være i 100 % stand og fungere. Det er i mine øyne ikke fortjent til å ha livets rett. Å ha solgt det ville ha gitt meg dårlig samvittighet og i tillegg stemplet meg som en svindler.

 

Det er et ganske nytt Canon EOS 450D med standardlinse.

 

I utgangspunktet hadde jeg tenkt til å knuse det alene bare for å få irritasjonen ut, men jeg tenkte så å istedenfor kanskje lage et lite nummer ut av det for underholdningens skyld. Det er ikke all verdens dyrt, men likevel tror jeg mange vil se det og ta moro ut av det. :)

 

Jeg har ikke videokamera (skulle ønske jeg hadde et!), men et lommekamera.

 

Har dere noen tips til hvordan dette bør gjennomføres for at det blir mest ”valuta” for pengene? Jeg er åpen for ideer og regi! :)

 

Takker!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en søster som er lidenskapelig opptatt av foto, men ikke har råd til å kjøpe et kamera...

 

Gi det heller til henne og ha god samvittighet framfor en "god" følelse av å knuse det.

 

(Ellers tror jeg bare denne tråden er tull. Få mennesker er så korka at de knuser et kamera de kan selge for mye penger eller gi det bort til noen som har bruk for det. Hvis du er en av disse få, synes jeg veldig, veldig synd på deg)

Lenke til kommentar
Jeg føler en så sterk trang til å knuse et kamera som jeg har kjøpt fordi jeg føler at produktet er så elendig at det ikke fortjener å være i 100 % stand og fungere. Det er i mine øyne ikke fortjent til å ha livets rett. Å ha solgt det ville ha gitt meg dårlig samvittighet og i tillegg stemplet meg som en svindler.

 

Det er et ganske nytt Canon EOS 450D med standardlinse.

 

I utgangspunktet hadde jeg tenkt til å knuse det alene bare for å få irritasjonen ut, men jeg tenkte så å istedenfor kanskje lage et lite nummer ut av det for underholdningens skyld. Det er ikke all verdens dyrt, men likevel tror jeg mange vil se det og ta moro ut av det. :)

 

Jeg har ikke videokamera (skulle ønske jeg hadde et!), men et lommekamera.

 

Har dere noen tips til hvordan dette bør gjennomføres for at det blir mest ”valuta” for pengene? Jeg er åpen for ideer og regi! :)

 

Takker!

Hva med å slå det hardt mot hodet ditt? :dribble:

 

Ærlig talt, hva er det som er feil med kameraet? Kan være den som bak kamera som trenger et kurs...

Lenke til kommentar

Trådstarter har en annen tråd om sitt 450D kamera. Her er han blitt anmodet om å legge ut eksempler med exif-data. Han har ikke gjort dette. Mye tyder på at kameraet er ok men at trådstarter ikke har satt seg inn i kameraets virkemåte (han er i tilfelle ikke alene om det).

Lenke til kommentar

Hvor i himmelens navn kan ikke moderator se å få fjernet

dette tullet - det kan jo tenkes at det er noen som leser

i forumet for første gang, og jeg kan bare tenke meg hvilke

tanker de gjør seg om seriøsiteten her.

 

Til GlenH:

 

Last ned og sett deg og les felleskatalogen for legemidler,

tror du har større utbytte av det enn 450D'en.

 

PIMPIM

Lenke til kommentar

Tviler på at det egenltlig er noe galt med selve kameraet! Er nok heller evt dårlig utgave/produksjon av objektivet eller at bruker tar bilder med helt feil innstillinger. Samt husk at selv på "grønt" så kan det hende man må inn i menyen for å sette "måten bildet blir behandlet på med tanke på skarphet etc".

 

Ikke minst så kan det hende at trådstarter forventet mye mer av kameraet ett det teknisk sett klarer. Husk dermed at Canon 450D er Canons per dags dato minste DSLR som er i salv av de nye modellene. Samme klasse som 350D og 400D.

 

Om kameraet ikke fungerer å holde i, så betyr det at trådstarter ikke har gjort god nok research ved å ta seg en tur i butikker for å ta og føle på kameraet.

 

Håper også på at trådstarter kan utdype litt mer om hva som han mener er så utrolig dårlig med kameraet. Da kan evt vi andre brukere komme med tips på hvordan fikse på de problemstillingene.

 

Alternativt istedenfor å "knuse" kameraet som ikke er direkte miljøvennelig. Ett kamera slik som 450D trenger ganske mye energi og krefter for å bli produsert, dette har kostet miljøet endel. Samt så har du selve avfallet som blir etter å ha knust det.

 

Dermed vil jeg nok heller anbefale å enten:

- Selg det og behold pengene.

- Selg det og gi pengene til en god sak, evt f.eks en forening/organisasjon du er med i.

- Gi det bort til noen som har stor foto interesse, men har ikke penger til å kjøpe seg slik kamera selv.

 

Flere andre alternativer også, bare være litt kreativ. Uannsett bedre å gi det bort enn å knuse det. Husk miljøet og planeten vår!

Lenke til kommentar

Slik gjør du det:

 

Fest kameraet til en vegg eller lignende, ca 30 cm lavere enn kroppshøyden din. Er du usikker på hvor høy du er, spør en voksen.

 

Bruk eksempelvis superlim til å feste kameraet. Husk, superlim mellom vegg og kamera, ikke mellom kamera og fingre. Får du superlim på fingrene, ikke tafse på seg selv!

 

Still deg 3-4 meter fra veggen med pålimt kamera, ta løpefart og skall så hard u kan i kamera slik at det knuser. Hvis (når) du bommer, ikke gi opp, prøv igjen. Øvelse gjør mester.

 

Hjelm er for pingler.

 

(En pingle er forøvrig en mannlig jomfru, men det visste du sikkert. Tafsing på seg selv gjelds ikke)

Lenke til kommentar

(Etter å ha skrevet dette omfattende svaret, så jeg at den originale tråden var lukket. Jeg tar meg friheten til å starte en ny tråd, da mitt svar er av stor allmenn interesse.)

 

Kjære Glen,

 

For å best mulig knuse kameraet, anbefaler jeg følgende prosedyre:

 

- Gå ut av leiligheten din, ta med deg kameraet, se rundt deg etter interessante motiver. Tenk bevisst på hvordan disse best kan fanges, i en bildekomposisjon, i en 3:2-ramme. Bruk kameraet til å prøve å ta bildet du har tenkt ut. Studer bildene når du kommer hjem, og sammenlign hvordan de sammenfaller eller skiller seg fra den visuelle idéen du hadde i hodet før du tok bildet. Reflekter over hva du eventuelt kunne gjort annerledes i bildekomposisjonen, for å fange motivet på en mer interessant måte.

 

- Gå ut i skogen, ned til sjøen, opp i fjellet; til Toscana, Lofoten, San Sebastian og Boston, og gjenta prosedyren fra forrige punkt.

 

- Gå på kunstutstillinger. Studer bilder, hva er bra, hva er dårlig, hvorfor er det bra eller dårlig. Reis til Paris og gå på Dalí-museet i Montmartre. Drikk en flaske champagne hver dag. Se filmer av Carl Th. Dreyer og Andrei Tarkovskij. Spis på Madeleines Madteater i København. Absorber inntrykkene.

 

- Lær deg eksponeringsteknikk. Du kan velge om du skal lese en bok, gå på et fotokurs, eller lese på dette nettet. Les og forstå disse konseptene: Blender, lukker, ISO, brennvidde.

 

- Knus kit-objektivet.

 

- Kjøp Canon 35mm f/1.4L og 85mm f/1.2L. Øv deg på å bruke kun disse 2 objektivene til å fange motivene på en mest mulig interessant måte.

 

- Spor fremgangen din fra de første bildene du tok den første gangen du gikk ut av leiligheten din i punkt 1, med de du tok nå nettopp med L-optikken og hodet fullt av fagkunnskap og inspirasjon.

 

Dersom du fremdeles synes bildene du tar med EOS450D er helt ubrukelige i forhold til hva kompisen din tar med D40, er du nå i en posisjon til å knuse kameraet ditt med stil og integritet. Bruk hammer og meisel.

Endret av nilsjnesse
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...