Gå til innhold

Listefeber - Tråden for oss som elsker lister


Awesome X

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tja, den har tross alt 6.3 i snitt på IMDb, ikke langt under mitt eget tallmanifesterte standpunkt. Avviket er dermed ikke så stort som du vil ha det til.

 

Slike snitt kan vel diskuteres opp og ned, men jeg sitter vel med inntrykk av at folk stort sett finner det som et middelmådig bidrag til serien. Og sånn sett er min femmer nærmere. Hah!

 

Jeg er forøvrig uenig i med Gunfreak at den ikke passer inn i Alien-universet. Det gjør den da så absolutt. Problemet ligger i at hele filmen faller mellom to stoler, den ene merket skrekk og den andre merket action. Historien er så-som-så og karakterene er jo direkte kjedelige i forhold til tidligere bekjentskaper. Nei, hvor du får den 7'eren fra ser jeg ikke.

Lenke til kommentar
Alien-serien:

Alien³ 7/10

I følge vote history'en din vil det si at du setter denne på linje med filmer som A Beautiful Mind, Clockwork, Cool Hand Luke osv... How come? Noe må visst ha gitt et sterkt inntrykk.

Ja, gode filmer alle sammen, på hver sin måte. For Alien³ er det hovedsaklig minner og nostalgi som har vært gjeldende for den obligatoriske bedømmingen. Den var blant annet den første filmen i Alien-serien jeg så hele av, og vi hadde mange morsomme leker ute i skogen i forbindelse med sluttoppgjøret. Mange spør vel da om det er rettferdig å la nostalgi styre bedømmelsen på den måten, men er det virkelig nødvendig å late som om jeg ikke blir påvirket av minner og følelser?

Lenke til kommentar
Alien-serien:

Alien³ 7/10

I følge vote history'en din vil det si at du setter denne på linje med filmer som A Beautiful Mind, Clockwork, Cool Hand Luke osv... How come? Noe må visst ha gitt et sterkt inntrykk.

 

To filmer med samme karakter kan egentlig ikke sammenlignes. Det kan være en film som du har gitt på nostalgi og gamle minner, hvor mye filmen underholdt deg og hvor bra filmteknikk det er.

Lenke til kommentar
Ja, gode filmer alle sammen, på hver sin måte. For Alien³ er det hovedsaklig minner og nostalgi som har vært gjeldende for den obligatoriske bedømmingen. Den var blant annet den første filmen i Alien-serien jeg så hele av, og vi hadde mange morsomme leker ute i skogen i forbindelse med sluttoppgjøret. Mange spør vel da om det er rettferdig å la nostalgi styre bedømmelsen på den måten, men er det virkelig nødvendig å late som om jeg ikke blir påvirket av minner og følelser?

Nei, er det slik så er det slik.

 

*Olum; Det er klart at du ikke kan sette slike filmer opp mot hverandre, jeg gjorde det vel egentlig slik for å få litt perspektiv på det.

Selv har jeg også en del ratinger som folk ville kalt heller snåle.

Lenke til kommentar
Alien: 9/10

Aliens: 10/10

Alien3: 6/10

Alien Resurrection: 7/10

 

Litt usikker på sistnevnte, men det var nå det jeg ga da jeg så den :p

 

Syns ikke firern var så ille jeg. Selvsagt langtifra Alien-nivå, men hvis man ikke skal drive og sette dem opp mot hverandre, så er Resurrection fin tøvete scifiactiontidtrøyte. Ga den 7 selv.

Lenke til kommentar
Skremmende lite forum-aktivitet på natta. Jaja, alle kan ikke gå på Dragvoll og ha 8 timer i uka. For å ha noe å gjøre, slenger jeg ut en helt random liste.

 

Ukens filmer sett på kino:

1. Slumdog Millionaire 9/10

2. Gone Baby Gone 9/10

3. De Ofrivilliga 8,5/10

4. Night Of The Hunter 6/10

5. Gitarmongo 5/10

 

Alt i alt en veldig kurant kino-uke.

Du sier no.. fire timer ex-fac i uka her. Gud som jeg gleder meg til å begynne på bacheloroppgaven om noen uker.

Lenke til kommentar

Fortsatt fem dager igjen av januar, men her kommer uansett en oppsummering av måneden, for å få litt liv i tråden igjen. Nå med en ny vri, karakteren filmen hadde ved forrige visning, for å se hvilken vei gjensynet vippet den. Gammel karakter i parentes.

1. 2001: A Space Odyssey (1968) - 10/10 (10/10)*

2. 8½ (1963) - 10/10 (6/10)*

3. Lost in Translation (2003) - 10/10 (9/10)*

4. Annie Hall (1977) - 9.8/10 (9.5/10)*

5. Lost in Translation (2003) - 9/10 (8/10)*

 

6. WALL·E (2008) - 9/10 (8/10)*

7. The Wrestler (2008) - 9/10

8. Suna no onna (1964) - 8.5/10

9. Forgetting Sarah Marshall (2008) - 8/10 (7.5/10)*

10. Planet Terror (2007) - 8/10

 

11. What Ever Happened to Baby Jane? (1962) - 8/10

12. Sunshine (2007) - 7.5/10

13. Millions (2004) - 7.5/10

14. Wild at Heart (1990) - 7/10 (7/10)*

15. Halloween (1978) - 7/10

 

16. Broadway Danny Rose (1984) - 7/10 (7/10)*

17. American Psycho (2000) - 7/10

18. Yes Man (2008) - 6/10

 

Åpenbart en ekstremt bra måned.^^

Endret av athorb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...