Gå til innhold

Listefeber - Tråden for oss som elsker lister


Awesome X

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For min del var det sjeldent jeg lo, selv om han hadde noen artige påfunn. Hele settinga var så trist, så jeg slo meg sjeldent på låret og lo høyt.

 

Blir jo ikke serlig trist før på slutten da.

 

 

Jeg syns vel helelr ikke at American Beuty var noe særlig morsom. Det ble litt humring enkelte plasser i filmern, men det er jo en dramafilm. Ikke en komedie.

Hva har det med saken å gjøre. Drama filmer kan vel også vere morsome...

 

Samme med Donnie Darko. Jeg tar den seriøs værtfall.

Tror du jeg gir den 10/10 bare fordi den er morsom? :p Jeg tar den selvsagt seriøst, men samtidig liker jeg humoren veldig godt.

Lenke til kommentar

Nå kommer dette forbanna listedilemmaet igjen. Jeg har ratet både Holy Grail og Annie Hall høyere enn Superbad, men her og nå føles det bare riktig å plassere sistnevnte på toppen. Nåvel. Slikt forandrer seg fra dag til dag, nytter ikke være så bastant på det. Og nå bestemte jeg meg også for å putte High Fidelity over AH (kanskje den filmen jeg har sett oftest i mitt liv, så).

Per i dag:

 

Beste komedier (etter magefølelse og ikke rating):

1. Superbad

2. Monty Python and the Holy Grail

3. Fear and Loathing in Las Vegas

4. Down by Law

5. High Fidelity

6. Annie Hall

7. Gremlins

8. Office Space

9. The Big Lebowski

10. Knocked Up

-

11. Groundhog Day

12. The Royal Tenenbaums

13. South Park: Bigger Longer & Uncut

14. O Brother, Where Art Thou?

15. Napoleon Dynamite

 

Herregud, dette er vanskelig. Veeldig tett løp.

 

edit: American Beauty kan sees på som en svart komedie, men den er nok nærmere dramasjangeren uansett.

Endret av athorb
Lenke til kommentar
Samme med Donnie Darko. Jeg tar den seriøs værtfall.

Tror du jeg gir den 10/10 bare fordi den er morsom? :p Jeg tar den selvsagt seriøst, men samtidig liker jeg humoren veldig godt.

Nei... det var heller ikke det jeg mente :) At du gir den 10 som en god film, med noen få morsomme punkter er greit. Donnie Darko som en komedie og 10/10 er fail :p

 

7. Gremlins

Herlig film. Skrekk-komedie som underholderer og ikke glemmes. :thumbup:

Lenke til kommentar

Top 10 mannlige skuespillere etter førsteinntrykk:

 

1. Tim Robbins - The Shawshank Redemption

- Min soleklare favorittfilm. Hadde ikke sett noe av Tim Robbins (som jeg kan huske) før denne filmen. Filmen er enestående bra og Tim Robbins er helt knall i denne. Overraskelsen over hvor bra filmen og Robbins er slo meg helt over ende. Ingen skuespiller overgår dette frem til nå for min del. Ligger på første fordi han bidrar sterkt i tidenes beste film, noe jeg syns da jeg først så den og nå.

 

2. Jim Carrey - Ace Ventura: Pet Detective

- Så denne filmen da den kom ut tror jeg. Jeg var åtte år, og syns filmen og ikke minst Ace var dritrå. Gummiansiktet fengslet meg til filmen. Et rått førsteinntrykk og har sett alt av Jim Carrey siden. En klar 2. plass fordi jeg den dag i dag husker hvor godt jeg likte filmen. Ser akkurat denne filmen med gjevne mellomrom pga. minnene.

 

3. Jack Nicholson - Batman

- Jeg husker desverre ikke mye av selve filmen, men det jeg vet er at jeg var på en eller annen måte facinert over hvor ond The Joker var. Så den da jeg var 10 år gammel og skjønte ikke all engelsk desverre, men mitt første møte med joker'n er uforglemmelig. Gjennomført bra perstasjon som ond skurk! Får en 3. plass fordi jeg syns det er bra å levere en så bra prestasjon at jeg husker personen, men ikke filmen.

 

4. Will Smith - Men In Black

- Hva kan jeg si. Han er svart. Han er til tider sint. Han er cool. Filmen er tøff. Apellerer til unge sin med sin ungdommelige stil som "J". Har også sett alt av Will Smith mye pga. denne filmen. Så den som 11åring på kino'n og var kanskje den eneste som klappa :p

 

5. Brad Pitt - Fight Club

- Rart at dette ble den første filmen jeg så av Brad Pitt, leid i 2000. Filmen er i seg selv genial, og jeg så filmen flere ganger etterhverandre. Den "løse", men allikevel bestemte karakteren han leverer her er helt kanon. Fikk meg til å leter opp filmer som Se7en og Snatch - angrer ikke for å si det sånn.

 

6. Bruce Willis - Die Hard

- Finnes det en kulere actionhelt-rolle? Ikke for min del. John McLane er og blir steintøff. Husker ikke når jeg så den, men det ble den første filmen jeg kjøpte på DVD.

 

7. John Travolta/Nicholas Cage - Face/Off

- Litt vanskelig å velge en av de to hovedrolleinnhaverne, så jeg velger begge. Denne filmen var så fantastisk rå når den kom, og som ung uerfaren filmelsker ble jeg huket ved første skuddveksling i denne filmen.

 

8. Edward Norton - American History X

- Etter å ha sett, hørt og lest mye om både filmen og skuespilleren satt jeg meg ned og så American History X. Dette var dog etter å ha sett Fight Club, men navnet var noe ukjent for meg for det (ikke spør deg selv hvorfor, for jeg vet heller ikke). Syns Norton spiller bra i denne filmen, og fikk skildret rase- og kulturforskjeller på en dramatisk ærlig måte i denne filmen. Så Fight Club igjen når jeg fant ut at det var samme mannen. Litt skuffa over meg selv og Norton fordi jeg ikke "la nok" merke til han i Fight Club.

 

9. Johnny Depp - Edward Scissorhands

- Denne filmen så jeg når jeg var svært ung, tror jeg var en 7 år gammel. Syns Depp var utrolig skummel, rar, interessant og unormal. Har etterhvert lært at han er en fantastisk bra skuespiller. Er glad jeg ble nysgjerrig på han allerede i tidlig alder.

 

10. Morgan Freeman

- Sniker seg inn på sisteplass, ikke fordi jeg har noe spesielt førsteinntrykk av mannen, men fordi han har en helt utrolig merittliste (hvis man kan kalle det det) over filmer han har spilt i. Fortjener mye honør, respekt og oppmerksomhet for det alene. Så her får han litt.

Lenke til kommentar

Donnie Darko er en underfundig film, men jeg kan forstå at noen ser på den som morsom også. Humor er veldig subjektivt, så jeg skal ikke krangle med noen på det området. Ta for eksempel Royal Tenenbaums, som har merkelig humor man gjerne humrer av, den er per definisjon morsom. Men når jeg så den sammen med to andre (Athorb og en annen random) så gapskratta athorb, jeg humra, og ho andre titta stygt på oss og sa at ho aldri ville se den type film med oss igjen^^

Lenke til kommentar

Topp 10 Mannlige Skuespillere:

 

1. Edward Norton (American History X)

2. Matt Damon (Bourne)

3. Kevin Bacon (Tremors)

4. Jason Statham (The Transporter)

5. Don Cheadle (Hotel Rwanda)

6. Clive Owen (Shoot 'em Up)

7. Michael J. Fox (Back to the Future)

8. Jake Gyllenhaal (Donnie Darko)

9. Brandon Lee (The Crow)

10. Mark Wahlberg (The Departed)

Lenke til kommentar
Er det meningen at Donnie Darko skal være morsom? Jeg tok den bare som en seriøs og forskrudd film som man ikke skjønte en dritt av.

 

Bare jeg som syntes at filmen ikke var uforståelig. De forvirrende elementene var strengt talt ikke mer enn litt leking kausalitet og paradoxer.

 

Og ja, filmen skal være morsom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...