Gå til innhold

Listefeber - Tråden for oss som elsker lister


Awesome X

Anbefalte innlegg

Otth: du trenger ikke utforske så jævla mye da, det er bare snakk om å sjekke ut det som folk sier er "bra"/ de filmene du potensielt kan like i hver sjanger. Jeg skjønner helt klart tankegangen din, men føler fortsatt at det ikke blir helt riktig å hate en hel sjanger. Selvfølgelig skal dere få lov til å mislike dem, men det er fortsatt mye god film innenfor diverse genre. Og anngående hjernedøde filmer så står jeg fast på mitt om at en film ikke må være narrativ så lenge den underholder på sin egen måte.

 

edit: Leif

Endret av Juvenal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, en glimrende actionfilm som har som mål å fokusere på begge klarer begge deler. Men en film som fokuserer KUN på underholdningsverdi kan være like god. Det er kanskje ikke like mange lag i filmen, men filmopplevelser er subjektive, og mennesker kan bli minst like underholdt av Rambo som Aliens.

Lenke til kommentar
Absolutt. Men hvis man tar Rambo for det den er, innser man at det er et jævla godt håndarbeid, som til de grader leverer solid underholdning. Trenger ikke mer enn det for å putte den på topplista jeg.

 

Det er godt håndtverk, det er jeg absolutt enig i. Faktisk ble jeg imponert over hvordan Sly regisserte enkelte av scenene og jeg synes filmen rett og slett så veldig bra ut på skjermen. Men for å komme inn på min toppliste, så bør også filmen levere på andre viktige punkter for å lage en glimrende actionfilm, som god historie og minneverdig bad-guy(s).

 

Dessuten er den som Julenissen sier, altfor kort.

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar
Jeg misliker så og si alt som heter disney. Er spesielt high school musical, jump in osv jeg sikter til. Men det er vel egentlig ingen egen sjanger. Går under drittfilmer.

 

Nå må du ikke glemme gamle Disney. Er ikke bare HSM, vi snakker om Peter Pan og Alice in Wonderland her, og.

 

 

http://www.disneymovieslist.com/best/best-disney-movies.asp

 

Er det mulig å mislike Løvenes Konge og Pinnochio? Nei.

Lenke til kommentar

Slenger meg på topp 2000-tallet jeg da.

 

1: There Will Be Blood (9.5/10)

2: No Country For Old Men (9/10)

3: Letters From Iwo Jima (9/10)

4: Catch Me If You Can (8.5/10)

5: Requiem For A Dream (8.5/10)

6: Cidade De Deus (8/10)

7: The Pianist (8/10)

8: The Lord of The Rings: Fellowship of The Ring (8/10)

9: Eternal Sunshine of the Spotless Mind (8/10)

10: The Notebook (8/10)

 

Boblere: Return of the King, Donnie Darko, The Departed. etc.

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar

Topp 10 2000-tallet basert på filmopplevelser:

 

10. Irreversible

9. The Departed

8. Napoleon Dynamite

7. Le fabuleux destin d'Amelie Poulain

6. Superbad

5. Snatch

4. Eternal Sunshine of the Spotless Mind

3. Batman: The Dark Knight

2. Planet Terror

1. Donnie Darko

 

Boblere: Sunshine, Taxidermia, High Fidelity

Endret av Juvenal
Lenke til kommentar

Jeg føler ikke at jeg har noen kunnskapsbasis for å rangere filmer på annet enn opplevelser, og for meg er det strengt tatt alt som teller. Hvorvidt en film er anerkjent eller ei spiller såklart litt inn, men det er i første rekke filmen og hva den gir meg som er utgangspunkt for rangeringen.

Lenke til kommentar
Slenger meg på topp 2000-tallet jeg da.

 

1: There Will Be Blood (9.5/10)

2: No Country For Old Men (9/10)

3: Letters From Iwo Jima (9/10)

4: Catch Me If You Can (8.5/10)

5: Requiem For A Dream (8.5/10)

6: Cidade De Deus (8/10)

7: The Pianist (8/10)

8: The Lord of The Rings: Fellowship of The Ring (8/10)

9: Eternal Sunshine of the Spotless Mind (8/10)

10: The Notebook (8/10)

 

Boblere: Return of the King, Donnie Darko, The Departed. etc.

 

Se her ja TWBB har gått opp enna mer i karakter. Lå den ikke på 7/10 i førstningen?

 

Ellers en fin liste, kan si meg enig i de fleste, utenom The Notebook og "Catch me if you can" selv om den er dritbra, The Notebook syne jeg bare var middelmådig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...