Gå til innhold

Listefeber - Tråden for oss som elsker lister


Awesome X

Anbefalte innlegg

God liste på toppen, men nå må vi huske at den også inneholder Spider-Man 2.

 

Enig i at det kan settes spørsmålstegn for hvilke kriterier som ligger til grunn når de legger til nye filmer til listen. Fra 2008 kom for eksempel filmene Un conte de Noël, Wendy and Lucy, WALL-E, Happy-Go-Lucky, Waltz with Bashir, Synecdoche, New York, Låt den rätte komma in, Rachel Getting Married, Hunger, Milk, The Wrestler, Ballast og Che med.

 

Mens filmene Gomorrah, The Curious Case of Benjamin Button, The Dark Knight, Trouble the Water og Slumdog Millionaire ble utelatt …

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
God liste på toppen, men nå må vi huske at den også inneholder Spider-Man 2.

 

Enig i at det kan settes spørsmålstegn for hvilke kriterier som ligger til grunn når de legger til nye filmer til listen. Fra 2008 kom for eksempel filmene Un conte de Noël, Wendy and Lucy, WALL-E, Happy-Go-Lucky, Waltz with Bashir, Synecdoche, New York, Låt den rätte komma in, Rachel Getting Married, Hunger, Milk, The Wrestler, Ballast og Che med.

 

Mens filmene Gomorrah, The Curious Case of Benjamin Button, The Dark Knight, Trouble the Water og Slumdog Millionaire ble utelatt …

Og av de filmene jeg har sett er samtlige bedre enn de du lister opp, om en ser bort i fra Gomorra.

Lenke til kommentar

Topp 5 gamblingfilmer.

Pokerfenomenet vokser stadig, og jeg fant det derved passende å liste opp et par av mine absolutte favorittfilmer innen kortgamblingen.

 

 

1: Rounders

 

rounders566hz.jpg

 

2: The cincinnati kid

 

1491500222_18456fbade.jpg

 

3: The Gambler

 

182341__gambler_l.jpg

 

4: The Grand

 

wall_1024x768_2.jpg

 

5: The Sting

 

the-sting.jpg

 

HOLD dere unna:

 

Lucky you

Ikke verdt pengene eller tiden den tar fra deg.

 

2007_lucky_you_001-(3).jpg

 

 

 

Endret av SgtKabukiman
Lenke til kommentar
Sett 21? er den dårlige enn resten?

 

Det har jeg, og jeg tenkte å slenge den inn. Men ettersom jeg begrenset det til en topp-5 liste, valgte jeg å sette 21 til side. Den var underholdene, og dersom jeg hadde laget listen litt større, kunne jeg ha lagt den til. Men ja, jeg anser de andre fem som bedre filmer.

Endret av SgtKabukiman
Lenke til kommentar

Fem episke fiaskoer av nyere tid:

Waterworld unngikk så vidt listen, rett og slett fordi jeg personlig ikke finner den så alt for dårlig (men utifra budsjett og målsetting så var den en temmelig stor fiasko).

 

Flaggskipets must see-listen er dermed vokst til følgende 15 filmer:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Plan 9 from Outer Space (1953)
Jaws (1975)
Sideways (2004)
Blazing Saddles (1974)
Khane-ye doust kodjast? (1987)
The Night of the Hunter (1955)
Ladri di biciclette (1948)
Citizen Kane (1941)
Fabuleux destin d’Amélie Poulain, Le (2001)
The Dark Knight (2008)
Wild Wild West (1999)
Batman & Robin (1997)
Catwoman (2004)
Pearl Habror (2001)
Planet of the Apes (2001)

Vet ikke helt hvilket tema som skal satses på for neste del, tror jeg går for "friske europeiske tomater". :)

Lenke til kommentar

Jeg må si at jeg reagerer litt på at The Grand regnes som bedre enn The Sting. Ikke bare er The Sting en mye bedre film, den har også mye mer fokus på gambling-aspektet. Jeg anbefaler Croupier med Clive Owen og The Cooler med William H. Macy, to filmer som ikke fikk særlig oppmerksomhet men som er svært spennende.

Lenke til kommentar

Tja, jeg vet ikke helt hva jeg skal si. The Grand overrasket meg. Hadde lave forventinger etter å ha hørt mye negativt om den. Men jeg ble raskt revet med, og synes opplevelsen var virkelig god. Er vel derfor jeg plasserer den over The Sting. Det er helt klart at flertallet vil se på The Sting som en bedre film, og de fleste ville nok endrett på plasseringene på listen, men slik ble utfallet. :) Alle er filmene er gode gamblingfilmer, så vi trenger egentlig ikke å henge oss så utrolig mye opp i plasseringene.

 

Hadde faktisk glemt The cooler ut. Og er absolutt enig med at det er en flott film. Croupier har jeg ikke sett, så den skal bestilles. Takk for anbefalingen! ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Filmer jeg har stående usett i hyllen (urangert)

 

Fear and Loathing in Las Vegas

Natural Born Killers

Batman

Batman Returns

Batman Forever

Batman and Robin

There Will Be Blood

The Inglorious Bastards

Blade Runner

Into the Wild

Mr. Brooks

The Night Listener

Sleuth

Ask The Dust

A Simple Plan

Man on fire

The Legend of Bagger Vance

Howl's Moving Castle

 

Edit: Glemte en tittel.

Endret av Spetz
Lenke til kommentar

Til slutt? Da får du vel aldri sett dem? Halve poenget med å samle på film er jo at man til enhver tid skal ha mange usette filmer. Når du begynner å nærme deg alle sammen sett, må du kjøpe fler. Man skal ikke ha en samling hvor man har sett alle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...