Fugee Skrevet 4. juni 2008 Skrevet 4. juni 2008 Hei. Har tenkt å kjøpe meg en ny bærbar pc til studietida. Så da lurte jeg på om noen gode folk her kunne komme med noen forslag. Det jeg ser etter er først og fremst en stabil og kjapp pc til skolearbeid samt kanskje litt lett gaming(har lyst til å prøve spore når det kommer ut). Vil helst at den skal vare litt. Jeg er villig til å legge inn rundt 10 000kr. Jeg er ganske blank angående bærbare PC-er, men har hatt et noe uheldig møte med DELL, så jeg vil helst ikke ha det. Men jeg er åpen for omvendinger Takk på forhånd
Tunky Skrevet 4. juni 2008 Skrevet 4. juni 2008 Dessverre så er vel en av de beste bærbare PCene i denne prisklassen en Dell. Sjekk ut Dell XPS M1530. Med en rabattkode så blir den enda billigere.
Liddell Skrevet 4. juni 2008 Skrevet 4. juni 2008 Liker dem ikke selv, men kanskje en Acer? Se litt på dem på elprice. Forslag: Aspire 5930G.
Fugee Skrevet 4. juni 2008 Forfatter Skrevet 4. juni 2008 Takk for svarene. Synes den Acer'en ser sinnsykt fin ut. Det eneste som er bedre på XPS'en er vel prosessoren..(Eller?) Er den så mye bedre at det gjør PC-en til den beste av dem to?
Odovacer Skrevet 4. juni 2008 Skrevet 4. juni 2008 Kan anbefale Zepto 6224. Har hatt den siden juli i fjor. Ser at de har ett døgns tilbud på den som varer i ca 17 timer til 7900kr. Kort om spes. til den prisen: - T8300 CPU 2,4 GHz - 4 Gb minne - 320 Gb Harddisk - Geforce 8600GT http://www.zepto.no/Shop/Default.aspx
DiscoDown Skrevet 4. juni 2008 Skrevet 4. juni 2008 Billig da, men hva menes med kun til vista bak prossesoren? At den faktisk bare funker med vista som OS??
MeFF Skrevet 5. juni 2008 Skrevet 5. juni 2008 Det kan jeg umulig tro. Det som antagelig er grunnen til at det står "Kun til vista" er pga minnet. Den har 4gb installert, og Windows XP 32bit takler bare 3gb etter hva jeg har fått med meg. Men er jo selvfølgelig ikke noe problem å fjerne den ene brikken hvis man skal bruke XP (trenger sjeldent mer enn 2gb uansett) Så setter man den bare inn igjen om man vil kjøre Vista.
shrek_2 Skrevet 5. juni 2008 Skrevet 5. juni 2008 (endret) Grunnen til at det står "kun til vista" er at noen av strømsparingsfunksjonene (f.eks. og skru av en kjerne) i prosessoren kun fungerer under vista. Men prosessoren vil funke like bra under xp, utenom noen av strømsparingsfunksjonene. Mvh shrek_2 Det som antagelig er grunnen til at det står "Kun til vista" er pga minnet. Den har 4gb installert, og Windows XP 32bit takler bare 3gb etter hva jeg har fått med meg. Men er jo selvfølgelig ikke noe problem å fjerne den ene brikken hvis man skal bruke XP (trenger sjeldent mer enn 2gb uansett) Så setter man den bare inn igjen om man vil kjøre Vista. Du kan ha installert så mye ram du vil under både xp og vista, men ingen av dem får utnyttet hele 4GB RAM(ca3.5GB) sålenge det er 32bits. 64bits derimot, kan utnytte en mye større mengde minne. Endret 5. juni 2008 av shrek_2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå