Gå til innhold

Støynivå på Mist 1000 W versus 600 W rev.2?


Anbefalte innlegg

Heisan. Jeg lurer på om noen har erfaring med hvordan støynivået er på en Mist 1000 W i forhold til Mist 600 W rev.2, evt. generelle kommentarer på støynivået til 1000 W-modellen? Akkurat nå er det min Mist 600 W og Radeon HD 2900XT som bråker mest i PC-en min, og jeg er ute etter ny strømforsyning i forbindelse med oppgradering til sommeren. Mist frister litt siden den har mulighet for relativt lange PEG-kabler (60 cm), som kommer godt med i mitt cubecase.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vurdert andre? ville vært litt forsiktig med å kjøpe en så dyr strømforsyning av folk som ved reklamasjon sier man ikke har rengjort en strømforsyning godt nok, og forklarer at man må demontere den og rengjøre med trykkluft, og sammtidig setter et forseglingsklistremerke på strømforsyningen.

Lenke til kommentar

Joda jeg ser på andre muligheter også, men de mobulære kablene til Mist appelerer veldig. Jeg har også et håp om at de kanskje kommer med enda lengre PEG-kabler, slik de har til rev. 1 og 2. På andre strømforsyninger så har man ikke (så vidt jeg vet) noen andre valg enn de som følger med i pakka når det kommer til kabellengder, og det er et minus i margen.

Lenke til kommentar

Det hele er jo avhengig av hvor stor belastning du totalt sett påfører psu og når viftene slår inn for fult. Utifra det så kan det jo være lurt å vurdere eventuelt andre oppsett (kanskje et kabinett med plass til 2x psu , en for hd og en for resten av systemet?) eller enda større kapasitet på psu.

 

Denne tenker jeg muligens hadde fungert bra Thoughpower 1500 litt dyr men burde nok greie å levere nok watt uten at det støyer for mye. Det eneste er at jeg ikke har sett noen ordentlige tester av denne enda som tar for seg komponentene den er bygd opp av.

 

Edit : YIKES! Sjekk på Thermaltake sine sider på hva de spesifiserer på rippel : http://www.thermaltake.com/product/Power/T...p#specification , dette er jo 2x ATX standaren for hva som er godtatte verdier.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

snik1: Vet du hva i PC-en din det er som overdøver strømforsyningen? Kan du gi en vurdering på hvordan støynivået på strømforsyningen og skjermkortet ditt (9800GTX) er i forhold til hverandre?

 

Edit: Tenker på støynivå på tomgang altså.

Endret av dravisher
Lenke til kommentar

Jeg er ganske sikker på at 9800GTX overdøver strømforsyningen..Men jeg er på jobben, så det blir litt vanskelig å gi deg konkrete opplysninger. SKal til gaula idag rett etter jobb på jakt etter drømmelaksen :). Men jeg gir deg gjerne svar på mandag!

 

Edit: På tomgang er lyden på et meget behagelig nivå

Endret av snik1
Lenke til kommentar

Jeg har ikke hastverk, så hvis du kunne sjekket på mandag så ville det vært flott! Med mindre skjermkortene dine bråker litt ekstra pga. overklokk så burde det gi en god pekepinn for om Mist-en er stille nok for meg. Bra skjermkort må jeg jo uansett ha, og 9800GTX er vel relativt stille etter hva jeg har lest. Tviler på at nvidias eller AMDs nye toppmodeller vil være vesentlig mer støysvake.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...