Gå til innhold

Den store horror-tråden


Xanman

Anbefalte innlegg

Går det greit med litt eldre film? Eller skal det helst være nyere?

 

Når jeg hører lettskremt, dukker det opp gamle minner fra en fest, som inkluderte Gremlins 2, en våt sofa, og en vettskremt festdeltager.

Ble få inbydelser på den karen fremover, når det skulle sees film.

 

Et par stykk med film, som for min del fortsatt har skremme faktoren i god behold.

 

Phenomena (1985)

The Thing (1982)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Er på jakt etter box sets for Halloween og Friday the 13th filmene, men trenger litt hjelp.

 

Jeg vet at Halloween har ett box set med 8 filmer opp til Halloween Resurrection, men at denne er svært sjelden. Problemet her er vel at det er forskjellige selskaper som sitter på rettighetene ihvertfall i statene.

 

Når det kommer til Friday the 13th så finner jeg denne med de 8 første filmene, vil dette si at den ikke kommer med Jason Goes to Hell? Er ikke denne regnet som en del av den originale serien?

 

Og finnes det bedre box sets enn disse to som vel ikke er noe mer enn bare en samling av DVDer? Dette er vel serier som fortjener noe mer enn bare en pappboks, synest de kunne fått noe i samme klasse som det Alien Anthology får på Bluray.

 

alien_ant_3.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

The Descent er nokså spennende.

Sett. Den var definitivt spennende, men mer det enn direkte skummel.

Den originale Shutter burde funke bra.

Notert.

Går det greit med litt eldre film? Eller skal det helst være nyere?

Helst nyere. Jeg har visst lite jeg skal ha sagt - tøffel som jeg er -, så det blir helst av nyere art. Noterer meg likevel titlene du ramser, så får jeg se om jeg finner dem lovlig en plass.

 

Takk til alle tre!

 

Gjentar spørsmålet, så the fine folks slipper å bla seg tilbake:

Hei. Jeg er så frekk at jeg bryter inn i denne tråden, jeg. Et godt filmtips som passer bra å se sammen med lettskremt klientell? Skvett-i-taket-faktoren må være skyhøy. Vi vil skvette. Skvette og skrike.

 

Paranormal Activity har vi allerede sett.

 

Har blitt anbefalt Stay Alive og nyinnspillingen av Eksorsisten. OK?

Lenke til kommentar

Når det kommer til Friday the 13th så finner jeg denne med de 8 første filmene, vil dette si at den ikke kommer med Jason Goes to Hell? Er ikke denne regnet som en del av den originale serien?

Egentlig er det bare de fire første som danner den originale serien, mens resten regnes som spin-offs. 5-8 er dog minst like bra som 2-4. Freddy vs. Jason er også verdt å sjekke ut, mens Jason Goes To Hell og Jason X egentlig suger balle, selv om førstnevnte har sin sjarm.

 

Har blitt anbefalt Stay Alive og nyinnspillingen av Eksorsisten. OK?

Stay Alive er dårlig, og jeg tror ikke The Exorcist-remaken er stor bedre. Se originalen, selv om den er "gammel". Ellers er jeg helt bombesikker på at Shutter er det beste valget. Jeg så den med et par kompiser, og begge skvatt og skrek gjennom hele filmen.

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar

Egentlig er det bare de fire første som danner den originale serien, mens resten regnes som spin-offs. 5-8 er dog minst like bra som 2-4. Freddy vs. Jason er også verdt å sjekke ut, mens Jason Goes To Hell og Jason X egentlig suger balle, selv om førstnevnte har sin sjarm.

 

Ok, er helt fersk med denne sjangeren, men er i ferd med å jobbe meg gjennom diverse serier for å få med meg det jeg har gått glipp av opp gjennom årene.

 

Men som sagt så hadde det vert spennende med Collectors Edition utgaver av denne 80-talls trioen, noe ala Alien-boksen over her, men med følgende topp:

 

- Hatten til Freddy med hansken stikkende ut.

- Machetten til Jason foran hockeymaska.

- Kniven til Michael Myers foran maska hans.

 

Hadde vert lekkert denne samlinga stående i kinoen.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

På tide å gjennopplive denne tråden.

 

Har i det siste gått igjennom flere varulvfilmer fra 80 tallet, og er sulten på mer.

Men er usikker på om 90 tallet og utover er noe å satse på, da de fleste varulvfilmene i nyere tid har som oftest bydd på, horribel CGI, kjip handling og lite, eller ingen overraskelser.

 

Savner en skikkelig rå film, som er ute etter å skremme, og sjokkere, og ikke flashe med dyre spesialeffekter, pene skuespillere og romantikk.

 

En cheesy horror-komedie er heller ikke å forakte.

Howling oppfølgerne er kanskje ikke særlig skumle, men veldig morsomme.

 

Valgte å spørre her, da det virker som horror-fansen her inne har god peiling.

Lenke til kommentar

Det finnes dessverre alt for få varulvfilmer av kvalitet. Mine favoritter er The Howling, An American Werewolf In London, Ginger Snaps, Dog Soldiers og The Wolf Man (1941). Andre som visstnok skal være bra er Bad Moon, Wolf og Silver Bullet. Det er også mange som liker Company of Wolves, selv om jeg selv ikke er veldig begeistret for den.

Lenke til kommentar

Bad Moon, det er filmen der skuespilleren fra Dennis The Menace (1993), har hovedrollen? Husker i allefalle en nakenscene, og at varulven hadde en fight med en svær hund, men er så lenge siden at jeg kanskje burde gi den en fair chance, om jeg finner den igjen.

 

Oppfølgeren til An American Werewolf In London, var mer komedie enn horror, men underholdt stort i 1998. En annen god grunn til et gjensyn med filmen, er Julie Delpy. :love:

 

Wolf (1994), og Dog Soldiers er to andre av de "nyere" varulvfilmene som jeg har sett, men så er det også stopp.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Så er det høst og mørke kvelder igjen. Perfekt tid for horrorfilmer. De siste 4-5 årene har det stadig blitt utgitt flere gamle 70-80 talls slashere/splatters/monsterfilmer osv, som før var nesten umulig å få tak i, men som nå blir utgitt remastret, og uncut pluss masse bonus.

 

Så det jeg lurer på er om noen horrorfans sitter med info, eller kanskje vet noe om det finnes en liste/side hvor kommende titler vises, datoer etc?

 

Eneste jeg har lagt merke til er jo at en hyggelig gjensyn med de gamle filmene til Corman, som har allerede begynt å komme i butikkene. Tror det er rundt 50 titler som skal slippes de neste månedene/året.

Startet veldig godt med Death Race 2000, Forbidden World, Humanoids from the Deep, og Galaxy Of Terror.

http://www.youtube.com/watch?v=HC2lrNRAvXo

Lenke til kommentar

Blue Underground pleier sjeldent å skuffe, men de fleste av deres kommende titler, har jeg allerede på dvd, og den Maniac 30th anniversary utgivelsen, ser fristende ut, men etter å sjekket infoen, ser det ut til å være nøyaktig samme bonusmateriale som på de tidligere versjonene.

 

Men det er fortsatt tidlig høst, så ingen panikk. Men håper på noe ala i fjor, med flotte utgivelser av Night of the Creeps, The Gate og Combat Shock.

Lenke til kommentar

Begynner kanskje snart å bli tid for kollektiv lovprising av A Serbian Film? I kategorien filmer som ikke underholder, men lar deg føle avsky og vemmelse, trodde jeg at hadde en favoritt i Martyrs. Så kom A Serbian Film og gjorde den til skamme. Kan ikke annet enn å glede meg noe voldsomt til filmen som skal overgå den.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 5 måneder senere...

Prøver å bidra med en rename liste for filmer som blir importert til Mediaportal, lista er laget for filmserier slik som f.eks. Nightmare on Elm Street, James Bond, Halloween, Friday the 13th osv slik at disse listes i rett rekkefølge når man ber Mediaportal om å liste de alfabetisk.

 

Som dere sikker skjønner så blir det raskt rot når filmene ikke heter f.eks.

 

James Bond I: Dr. No

James Bond II: From Russia With Love

 

Jeg tenkte å legge til **** of the Living Dead filmene til denne lista da dette er en filmserie som inneholder mye rot og remakes.

 

For å gi dere ett eksempel på hvordan vi ønsker at det skal se ut så har jeg hentet ut Friday the 13th filmene og de ser slik ut:

 

	<rename id="tt0080761" title="Friday the 13th I: A Long Night at Camp Blood" sortby="Friday the 13th 01" />
<rename id="tt0082418" title="Friday the 13th II: Part II" sortby="Friday the 13th 02" />
<rename id="tt0083972" title="Friday the 13th III: Part III" sortby="Friday the 13th 03" />
<rename id="tt0087298" title="Friday the 13th IV: The Final Chapter" sortby="Friday the 13th 04" />
<rename id="tt0089173" title="Friday the 13th V: A New Beginning" sortby="Friday the 13th 05" />
<rename id="tt0091080" title="Friday the 13th VI: Jason Lives" sortby="Friday the 13th 06" />
<rename id="tt0095179" title="Friday the 13th VII: The New Blood" sortby="Friday the 13th 07" />
<rename id="tt0097388" title="Friday the 13th VIII: Jason Takes Manhattan" sortby="Friday the 13th 08" />
<rename id="tt0107254" title="Friday the 13th IX: Jason Goes to Hell - The Final Friday" sortby="Friday the 13th 09" />
<rename id="tt0211443" title="Friday the 13th X: Jason X" sortby="Friday the 13th 10" />
<rename id="tt0329101" title="Friday the 13th XI: Freddy vs. Jason" sortby="Friday the 13th 11" />
<rename id="tt0758746" title="Friday the 13th (Remake) I" />

 

Som dere ser så er alle filmene listet selv om de egentlig ikke er samme "serien". De ny remakene er lagt inn som (remake)

 

Noe lignende ser man også i Batman hvor man fortsetter å telle de nyeste filmene som 5, 6 og 7 selv om dette er en reboot.

 

	<rename id="tt0096895" title="Batman I: Batman" />
<rename id="tt0103776" title="Batman II: Batman Returns" />
<rename id="tt0112462" title="Batman III: Batman Forever" />
<rename id="tt0118688" title="Batman IV: Batman & Robin" />
<rename id="tt0372784" title="Batman V: Batman Begins" />
<rename id="tt0468569" title="Batman VI: The Dark Knight" />
<rename id="tt1345836" title="Batman VII: The Dark Knight Rises" />

 

 

 

Dette gjør at jeg i utgangspunktet setter opp dette:

 

Living Dead I: Night of the Living Dead

Living Dead II: Dawn of the Dead

Living Dead III: Day of the Dead

 

Living Dead (remake) I: Night of the Living Dead

Living Dead (remake) II: Dawn of the Dead

Living Dead (remake) III: Day of the Dead

 

Living Dead (homage) I: Night of the Living Dead 3D * Litt usikker på om jeg i det hele tatt skal ta med denne, men det får listesjefene bestemme. Synest den er såpass nær at man kanskje bør legge den inn som en homage.

 

Så langt er det greit, men så er det jo langt flere Romero-filmer. Han har blandt annet disse tre:

 

Living Dead IV: Land of the Dead

Living Dead V: Diary of the Dead

Living Dead VI: Survival of the Dead

 

Bør vi legge til Zombi 2, Zombi 3 og Zombi 4 some Living Dead film 3, 5 og 7, eller bør de være en egen serie? Har f.eks. "City of the Living Dead" noe med denne serien å gjøre? Noen andre filmer som bør inn?

 

Mitt første utkast:

 

 

<rename id="tt0063350" title="Living Dead I: Night of the Living Dead" />
<rename id="tt0077402" title="Living Dead II: Dawn of the Dead" />
<rename id="tt0088993" title="Living Dead III: Day of the Dead" />
<rename id="tt0418819" title="Living Dead IV: Land of the Dead" />
<rename id="tt0848557" title="Living Dead V: Diary of the Dead" />
<rename id="tt1134854" title="Living Dead VI: Survival of the Dead" />


<rename id="tt0100258" title="Living Dead (remake) I: Night of the Living Dead" />
<rename id="tt0363547" title="Living Dead (remake) II: Dawn of the Dead" />
<rename id="tt0489018" title="Living Dead (remake) III: Day of the Dead" />

<rename id="tt0489244" title="Living Dead (homage) I: Night of the Living Dead 3D" />

Endret av hvakrg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...