Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog \ showcase - BMW E30 318i Cabriolet, update 3/5-14


Anbefalte innlegg

God lyd var det ikke, for å si det sånn, alt for skarp og fæl til at man kunne spille høyt, men det har bedre seg drastisk!

 

Har dette i front og dette baki, ingen forsterker, bare rett i cd-spillern. Har i dag en Sony Xplod sak, spiller ikke mp3.. Er den noe å satse på eller burde jeg sette i noe nyere? Mulig merkbare lydforskjell?

Endret av Mompen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Byttet fra en nyere spiller til en splitter ny en (den "nyere" lånte jeg av en kompis) og merket utrolig mye forskjell på lydkvaliteten! Og jeg har bare noen 4" foran med to 10" i bagasjen. Lydbildet ble utrolig mye bedre, gleder meg vilt til jeg får inn 6,5 kompsettet Spx-17Ref :) Absolutt å vurdere spillerskifte men det er ikkenoe must hvis du er fornøyd med den du har.

Lenke til kommentar
Har hørt at Pioneer har noen spillere som ser litt "retro" ut, har ikke lyst på digert display med masse lys og piss på, passer ikke inn! Forsterker er nøye vurdert, men vet ikke hvordan det blir med f.eks en sub i bagasjen. Mulig at all lyden kommer ut av bilen istedetfor inni :p

Tja, kommer ann på hvor mye du vil gi den det :) Man kan ha en liten 10" i bagasjen som tar liten plass og ikke spiller for alle rundt og. Mange som bruker den for å få en litt mer helhet i lydbildet :) Men kommer jo ann på hva den enkelte personen liker det da, hadde først og fremst vurdert forsterker til frontsettene. Kanskje sett på en forsterker med en kanal for subwoofer og, hvis dette blir aktuelt ved et senere tidspunkt. Har du lyst på tips og triks rundt dette anbefaler jeg deg å ta en prat med en av gutta på Installbay. De sitter inne med utrolig mye erfaringer og tips til stereo i bil :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Begynner å bli bra nå! :) Få inn litt mer effekt til elementene, så blir det bra. Men greit å ha en sub som kan ta de dypeste frekvensene også. Skal ikke sååå mye til før elementene til diskant og mellomtone begynner å låte stygt når man vrir opp litt.

 

Pioneer er jo jøtt bra saker, men litt dårlig jording i forsterkerne - ja. Men det er da ikke værre enn å jorde chassiset på dem? :)

 

 

Og er de dyre Pioneerene like dårlige som de litt billige når det gjelder jordinga?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Etter langt om lenge og lengre enn langt kommer det nå snart en ny update, og denne blir faktisk ganske spennende, skal dra ut etterpå på en litt lengre kjøretur og handle inn en ganske så dyr og sjelden del til spesielt cabrioleter, deriblant E30, noen som tør gjette hva det er? :)

 

Føler for å tease litt, ettersom mange av de andre workloggerne også gjør det om dagen, hint hint Anaxyd ;)

(ps: du våger ikke avsløre denne updaten!)

Endret av Mompen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...