Gå til innhold

Nattsyn - lyser de virkelig grønt?


w00pla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da bruker han dem feil vei isåfall. Ødelegger litt av stealth-feelinga når man ser de 3 grønne lysene midt i panna på fyren. Pluss et kraftig grønt lys bak i nakken (hvorfor det egentlig?). Og likevel ser ikke idiotene av noen vakter noenting når han sitter og lyser i skyggen. D'oh.

Lenke til kommentar

En annen stilig greie er lysstaver med IR lys. Disse fungerer slik som slike rør man "brekker", så lyser de grønt, rødt osv. Slike lyser som kjent en god stund. Sersjanten min fortalte at under en øvelse der laget hans skulle ligge i forsvar, så hadde de på forhånd ristet en slik stav som lyser IR, stukket hull på den, og TØMT innholdet utover beltevogner, MB'er (feltvogner), diverse feltjakker til de som skulle angripe osv. De som skulle bruke utstyret så selvfølgelig ingenting, siden det bare lyser i IR.

 

Alle som har prøvd nattbriller i forsvaret vet at det er noe drit å bevege seg med, så det brukes ikke så ofte i fremrykning som i forsvar. Derfor kunne sersjanten min ligge å kikke på folk han ikke kunne se med det blotte øye, LYSE opp i nattemørket på lang avstand...

 

Gjett hvem som vant den øvelsen....

Lenke til kommentar
En annen stilig greie er lysstaver med IR lys. Disse fungerer slik som slike rør man "brekker", så lyser de grønt, rødt osv. Slike lyser som kjent en god stund. Sersjanten min fortalte at under en øvelse der laget hans skulle ligge i forsvar, så hadde de på forhånd ristet en slik stav som lyser IR, stukket hull på den, og TØMT innholdet utover beltevogner, MB'er (feltvogner), diverse feltjakker til de som skulle angripe osv. De som skulle bruke utstyret så selvfølgelig ingenting, siden det bare lyser i IR.  

 

Alle som har prøvd nattbriller i forsvaret vet at det er noe drit å bevege seg med, så det brukes ikke så ofte i fremrykning som i forsvar. Derfor kunne sersjanten min ligge å kikke på folk han ikke kunne se med det blotte øye, LYSE opp i nattemørket på lang avstand...

 

Gjett hvem som vant den øvelsen....

 

CHEATER!!! :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...