Gå til innhold

MSI Wind Notebook tråden


Kommer du til å kjøpe MSI Wind/Medion Akoya Mini?  

306 stemmer

  1. 1. Kommer du til å kjøpe MSI Wind/Medion Akoya Mini?

    • Ja, skal kjøpe Medion Akoya Mini/MSI Wind uansett batteri.
      105
    • Ja, men skal vente til at 6-cell batteri er standardutstyr.
      130
    • nei
      71


Anbefalte innlegg

Ser ut som det er likedan. Testa det på foreldrene mines nettverk, og der funka det fjell...

Har du oppgradert BIOS?

Har du fått det til vha det fast IP-tipset i debatten din? Funker andre nettverk da også?

Uansett unødvendig tungvin løsning... Burde være mulig å fikse på lettere måte...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
<br />Har du Realtek kortet (RTL8187SE)?<br />Jeg har ihvertfall dette. Og jeg opplever trådløse nettverket som ustabilt selv om jeg aldri faller ut av det.<br />Noen som har erfaring med å bytte trådløse kortet i Wind'en?<br /><br />
<br /><br /><br />

 

Jeg har byttet ut kortet i maskinen min. Satt i et http://support.intel.com/support/wireless/wlan/pro3945abg/ Alt gikk veldig enkelt, bare å skru opp og bytte ut kortet. Gjort på 10 min. Guide her: http://wiki.msiwind.net/index.php/Ubuntu_8...d_Wireless_Card

 

Nettverket fungerer generelt bedre og mer stabilt etter bytte. Har ikke hatt problemer med å koble meg opp noen steder, det hadde jeg før

Lenke til kommentar

Nettopp fått min nye wind u100 med 2gb ram. Fin pc, men hater de store rammene rundt skjermen.

Men et par ting som irriterer meg;

 

Touchpaden fungerer ikke scroll...

 

Innimellom lager viften en hakke lyd.. veldig irriterende

 

Trådløse nettverket fungerer bare med ca 60%ytelse av hva det burde. Testet nedlastingsspeed. Jeg har ralink 2700e kortet. Er det et skikkelig drittkort?

 

Noen som har noen tips til ovennevnte problemer?

 

BjL

Lenke til kommentar

Ser ut som det er likedan. Testa det på foreldrene mines nettverk, og der funka det fjell...

Har du oppgradert BIOS?

Har du fått det til vha det fast IP-tipset i debatten din? Funker andre nettverk da også?

Uansett unødvendig tungvin løsning... Burde være mulig å fikse på lettere måte...

 

Ja jeg har oppgradert bios, men jeg fikk problemer før det. Oppgradering hjalp heller ikke.

 

Andre nettverk funker fortsatt på min MSI Wind, men om du fikk inntrykk av at jeg fikk fiksa problemet tar du feil. Eneste forskjellen fra før er at OS'et sier jeg er tilkoblet nett, selv om det ikke klarer å kommunisere.

Lenke til kommentar
Sitter å pakker opp mitt nye 6-cell batteri til Wind'en :)

Også lurer jeg på om jeg må lade det før bruk for å bevare kapasiteten på den? Husker tilbake til den tiden ekspeditøren i mobilbutikken sa at batteriet må lades 18 timer første gang.. :p

 

Du trenger ikke det.. TROR jeg..

Eller, jeg er ganske sikker på det, siden de batteriene vi har i dag er mye bedre enn de som var før. Enkelte gammle batterier er slik at hvis du feks har 10% ingen på batteriet når du lader det, så vil du miste de 10%ene, og derfor måtte man helst lade batteriet helt ut hver gang..

 

Men i dag, kan man lade mobiler som det passer deg. uten at det har noen konsekvenser.

Om det er på samme måte med batteriene på bærebare er jeg ikke HELT sikker på, men jeg tror det..

(jeg lada ikke min Wind opp første gang)

 

Hvis du vil være helt sikker må du få bekreftelse av noen som vet dette helt sikkert!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hei,

vet ikke om det riktig sted å legge dett spm, men jeg har problem med min wind. den er av de første typene som kom ut til salgs. og i går så skulle jeg bruke den, og plutselig får jeg en rar beskjed. legger ved bilde..

 

problemer er at jeg får ikke tilgang til maskinen. prøve med usb dvd-rom å starte med xp cd, så tenkte jeg i verste fall kunne i det minste installere det på nytt, men ingenting skjer..

 

Er det eneste jeg kan gjøre å sende den inn til butikken , eller finnes de evt. løsninger til dette?

post-51067-1228037693_thumb.jpg

Lenke til kommentar
hei,

vet ikke om det riktig sted å legge dett spm, men jeg har problem med min wind. den er av de første typene som kom ut til salgs. og i går så skulle jeg bruke den, og plutselig får jeg en rar beskjed. legger ved bilde..

 

problemer er at jeg får ikke tilgang til maskinen. prøve med usb dvd-rom å starte med xp cd, så tenkte jeg i verste fall kunne i det minste installere det på nytt, men ingenting skjer..

 

Er det eneste jeg kan gjøre å sende den inn til butikken , eller finnes de evt. løsninger til dette?

 

Prøv å kontakte MSI online customer service. De burde ha peiling på hva som kan være galt.

 

http://ocss.msi.com.tw/

 

Du må registrere deg som MSI medlem om du ikke allerede er medlem. Registrere kan du gjøre på denne siden

 

http://global.msi.com.tw/index.php?func=me...;go=member_home

Lenke til kommentar

Ingen som har opplevd at nettverket plutselig sluttet å virke hjemme?

Det virker fint på skolen, og det virket også fint hos en venn intill nylig, da akkurat det samme hendte der.

 

 

Statusen kommer seg ikke lengre enn"Henter Nettverksadresse".

 

Og etter en stund der den forsøker å koble til, får jeg en boks som sier at den ikke kunne koble til foretrukne nettverk.

 

Any ideas?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...