Gå til innhold

MSI Wind Notebook tråden


Kommer du til å kjøpe MSI Wind/Medion Akoya Mini?  

306 stemmer

  1. 1. Kommer du til å kjøpe MSI Wind/Medion Akoya Mini?

    • Ja, skal kjøpe Medion Akoya Mini/MSI Wind uansett batteri.
      105
    • Ja, men skal vente til at 6-cell batteri er standardutstyr.
      130
    • nei
      71


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-gVyYad17

Trenger hjelp:

Kjøpte MSI Wind i august. Fikk opp trådløs forbindelse uten problem såsnart jeg oppdaget Fn/F11. Dette har virket fint helt til i dag. Nå er det ikke forbindelse mellom Wind og ruteren. En annen pc i et annet rom finner ruteren uten problem. Wind fungerer fint med nettkabel. 'Repair'-funksjonen fører ikke fram. Har også forsøkt System Restore uten effekt. Har Windows XP, bruker Windows configure wireless. Jeg tror trådløskortet heter Realtek RTL8102E Family PCI-E Fast Ethernet NIC.

Tips???

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Vil nevne at jeg nå kjører Win7 på Winden min :) Virker hittil veldig lovende, eneste som ikke ble installert under installasjonen var WLAN-kortet, men bare å koble til kabel og ta en windows update så kom den inn og :)

Kan komme tilbake med meninger senere :)

 

Hvordan installerte du win7 på den? Jeg har ikke ekstern dvd spiller og lurer på hvordan jeg skal få installert win7 via usb. Kjører winxp på msi wind no.

Lenke til kommentar
Vil nevne at jeg nå kjører Win7 på Winden min :) Virker hittil veldig lovende, eneste som ikke ble installert under installasjonen var WLAN-kortet, men bare å koble til kabel og ta en windows update så kom den inn og :)

Kan komme tilbake med meninger senere :)

 

Hvordan installerte du win7 på den? Jeg har ikke ekstern dvd spiller og lurer på hvordan jeg skal få installert win7 via usb. Kjører winxp på msi wind no.

Du kan installere ved å laste ned en ISO-fil av dvden og legge install-filene på en partisjon ved siden av windows XP;

 

http://www.mydigitallife.info/2008/12/24/h...hout-dvd-media/

Lenke til kommentar
Vil nevne at jeg nå kjører Win7 på Winden min :) Virker hittil veldig lovende, eneste som ikke ble installert under installasjonen var WLAN-kortet, men bare å koble til kabel og ta en windows update så kom den inn og :)

Kan komme tilbake med meninger senere :)

 

Hvordan installerte du win7 på den? Jeg har ikke ekstern dvd spiller og lurer på hvordan jeg skal få installert win7 via usb. Kjører winxp på msi wind no.

Gjorde det så enkelt som mulig..

Lasta ned .iso-fila, mounta den i Deamon Tools og starta innstallasjonen.. Da kopierte den de filene den trenger og alt gikk som det skulle. Easy Peasy.

Lenke til kommentar
Noen som har kjøpt 6-cell batteriet fra DealExtreme? Tenker jeg skal ta å kjøpe dette.

http://dealextreme.com/details.dx/sku.18768

Jeg har hatt dette batteriet en drøy uke nå. Har ikke gjort noen tester med tanke på kapasitet, men at det varer dobbelt så lenge (4400 mot 2200 mAh) som det orginale 3-cellers batteriet virker riktig. For øvrig tok leveransen fra dealextreme rundt halvannen uke, da var dagene rundt nyttår inkludert. Må si det var noe skuffende at de skrev full verdi på forsendelsen, slik at det ble et par hundre kroner ekstra å betale...

 

Det eneste negative jeg har å si om dette batteriet er at Wind'en tipper bakover når vinkelen mellom tastatur og skjerm blir større enn 110-120 grader. Skulle gjerne ha fått lagt inn en vekt på rundt 120 gram i framkant for å forhindre dette, så jeg tar gjerne imot tips dersom noen har en god idé for hvordan dette best lar seg gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...