Gå til innhold

MSI Wind Notebook tråden


Kommer du til å kjøpe MSI Wind/Medion Akoya Mini?  

306 stemmer

  1. 1. Kommer du til å kjøpe MSI Wind/Medion Akoya Mini?

    • Ja, skal kjøpe Medion Akoya Mini/MSI Wind uansett batteri.
      105
    • Ja, men skal vente til at 6-cell batteri er standardutstyr.
      130
    • nei
      71


Anbefalte innlegg

Det er noe alvorlig galt med det nettverkskortet/programvaren/driverne ja. Da jeg var på besøk hos en kompis hadde jeg tilgang til nettverket hans en stund, så kom jeg aldri inn igjen slik dere andre beskriver. Hjemme går det fint så langt, men det skal jo ikke være slik. Jeg kommer til å ta kontakt med selger (ps.no) hvis jeg blir irritert over dette problemet. Det skal ikke være slik, og er en tydelig svakhet/feil. Jeg har nå oppdatert til nyeste driver, men har ikke fått testet de på andre nettverk.

 

Edit: Fant forresten denne tråden hvis den er til noe hjelp: http://forums.msiwind.net/general-discussi...-here-t764.html

Endret av Ninjahamster
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

når jeg skulle overføre noe over nettverket gikk det så treigt med winden:(

 

så har jeg en annen pc og da gikk det fort igjen. begge kjører på det tråløse.

 

 

Også med winde jeg lastet ned fra nettet med 66 kb/s og med den anre bærbare så lastet jeg med 280 kb/s

 

 

Hva er feilen? :O

 

begge har bra singnal styrke

Lenke til kommentar

Det trådløse på Winden er crap og dette har lenge vært en kjent feil. ENESTE skikkelige løsningen er å kjøpe et nytt wifi-kort... koster ca 2-300kr så jeg forstår ærligtalt ikke hvorfor folk prøver å få det til å fungere når løsningen er såpass obvious og billig. Hadde det vært dyrt hadde jeg kanskje brydd meg.

 

Du bytter ut kortet og vips så er problemene borte, istedenfor å bruke mange timer på å fikse det. Det er ingen hemmelighet... Realtek suger på trådløst..

 

PS: Har du opplevd ulyd/skraping fra viften så skyldes det dårlig lubrikering på vifta. Jeg fjerna viften, tok en dråpe hårklipperolje langs stangen og satt vifta på plass igjen. Siden da har Winden vært musestille ^^

Endret av Nado
Lenke til kommentar

Vel... jeg har så si aldri hatt problemer med PC, så jeg bryr meg ikke så mye. Det skal mye til for å ødelegge dem som regel :p

 

Noen nevnte at det går litt på det samme som med bil, det er lov å bytte ut deler osv.. Men er du usikker så vet sikkert noen andre på forumet.

Lenke til kommentar

Irriterer meg over at MSI har to forskjellige "undermodeller" av Wind U100. (Fikk dette bekreftet av PS på telefon). Fordi batteriet til den ene er ikke kompatiblet med den andre.

Jeg har nå mottatt mitt andre 6-cell batteri fra PS.no. Samme symptomer som sist. Får ikke slått på pcen uten strøm. Pcen slår seg av. Får ikke opp batteri info slik som % igjen.

 

Så begynte jeg å sammenlikne batteriene da jeg syntes kanskje 6-cell batteriet ikke lå helt inntil pcen.

 

Dette fant jeg på 6-cell batteriet, som jeg ikke finner på 3-cell:

 

post-17147-1228495010_thumb.jpg

 

 

Er det noen som har kjøpt 6-cell batteri i det siste, hvor sporet helt til venstre ikke er to-delt? Slik som det er på bilde.

 

Frister å kutte vekk denne som deler sporet, men det beste er vel om PS sender meg et batteri som er fult kompatibelt..

Lenke til kommentar

Hos meg kom MSI Winden min med avbrutt bit på batterisokkelen slik at mitt 3-cell som ser akkurat likt ut som pluggen på det bildet passer... gadd ikke å lage noe oppstyr rundt det så lenge det funker, men man ser tydelig av de har brutt av en plastbit på batterisokkelen på selve PCen. 9-cellers som jeg fikk her om dagen hadde dog begge disse sidesporene på batteriet "åpne". Forstår ikke heeeelt hva det er MSI driver med, men men.

 

Edit: Jeg ville tatt kontakt med PS og enten fått de til å fikse dette eller tilbakebetale deg noen kroner for jobben. Skal du gjøre det selv ville jeg i tillegg hatt en bekreftelse på at ingen garanti blir brutt. Det skal slettes ikke være nødvendig å "modde" slik på ting som i utgangspunktet skal passe. I dette tilfellet å knekke en plastbit på PCen eller kutte bort sperren på batteriet.

Endret av Ninjahamster
Lenke til kommentar
Tenkte å kjøpe meg nytt batteri nå. Men hvilket?

 

9-celler blir for stort, så skal ha 6-cellers. Men slik jeg har forstått det er det tre versjoner?

 

Mugen Power 6-cell

Ugoole (ebay) 6-cell

Og et nytt fra Mugen Power med mer juice??

 

I følge Lionbattery er det et 5000 mAh++ batteri på vei... ne ga meg ikke dato, men jeg regner med at det kommer i år, eller i begynnelsen av januar.

Lenke til kommentar
Vet ikke om jeg orker å vente på det "nye" 6-cell batteriet.

 

Noen her som har målene til Ugoole sitt 6-cell batteri??

Link: http://cgi.ebay.com/5-2A-Battery-MSI-wind-...93%3A1|294%3A50

 

9-cell batteriet under virker som en god deal. Men hvor stort er det?? :hmm:

http://cgi.ebay.com/9cell-7200mAh-Battery-...93%3A1|294%3A50

 

http://forums.msiwind.net/post60498.html#p60498%20Here

 

Der har du i alle fall 9-cell. Har det selv. Deilig å få litt vinkel på tastaturet. Angående 6-cell tenker jeg det er rimelig likt det som er bilde av der uten at jeg skal si noe sikkert. Mulig det ligger bilde av ugoole sitt 6-cell et sted på det forumet også. Det ligger masse info der om en del batteri, så det er bare å lese.

Lenke til kommentar

Men dere får plass til det i den medfølgende vesken? Eller blir alt nokså klumpete og upraktisk?

 

Og foresten: Kan du bekrefte om avstanden fra bordet til toppen på Winden er 5,5cm eller 6,3 cm med Ugooles 9-cell batteri? Altså med lukket maskin, fra bordet og til toppen.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...