Gå til innhold

MSI Wind Notebook tråden


Kommer du til å kjøpe MSI Wind/Medion Akoya Mini?  

306 stemmer

  1. 1. Kommer du til å kjøpe MSI Wind/Medion Akoya Mini?

    • Ja, skal kjøpe Medion Akoya Mini/MSI Wind uansett batteri.
      105
    • Ja, men skal vente til at 6-cell batteri er standardutstyr.
      130
    • nei
      71


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takker for bildene! Burde gå fint det, gravid kan jeg gjerne gjøre den - he he!

 

Ugoole sitt 9-cell er vel på samme størrelse som Mugen sitt 9-cell (5,5cm??), så 800 kr inkl. frakt (eks. toll/gebyr) for Ugoole sitt må da være en god deal.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Jeg tenkte å kjøpe meg en MSI Wind eller EEE 1000h i løpet av denne uka. Foreløpig har jeg funnet ut at eee har bedre trådløst nettverk med støtte for 802.11n. Det ser også ut som eee leveres standard med 6-cell batteri til en lavere pris enn Wind..

 

Så langt har jeg bare kommet over fordeler med eee, så jeg tenkte dette må være den rette tråden for å finne fordelene med wind'en.

 

Viktige elementer vil være f.eks. mer/mindre støy, hardware forskjeller,ytelses forskjeller etc. Mindre viktige ting vil være f.eks. design...

 

på forhånd takk

Lenke til kommentar

Ja de er rimelig like. Personlig synes jeg uGoole sitt ser bedre ut. Renere former. Mitt blei stoppet i tollen og jeg måtte ut med rundt 250-300 spenn (99 i gebyr og resten moms) ekstra i tillegg til de 666 NOK jeg betalte til uGoole. Jeg har dog hatt kontakt med flere som har kjøpt fra uGoole uten å bli stoppet i tollen.

 

Han merker med gift og rett verdi, men åpner tollen pakken må du betale. Grunnen til dette er at i esken legger uGoole et skriv med som gjør det klart at du har handlet fra et firma :/ I tillegg er adressen hans printet på konvolutten, og det hele ser egentlig litt firmaaktig ut.

Lenke til kommentar
Jeg tenkte å kjøpe meg en MSI Wind eller EEE 1000h i løpet av denne uka. Foreløpig har jeg funnet ut at eee har bedre trådløst nettverk med støtte for 802.11n. Det ser også ut som eee leveres standard med 6-cell batteri til en lavere pris enn Wind..

 

Så langt har jeg bare kommet over fordeler med eee, så jeg tenkte dette må være den rette tråden for å finne fordelene med wind'en.

 

Viktige elementer vil være f.eks. mer/mindre støy, hardware forskjeller,ytelses forskjeller etc. Mindre viktige ting vil være f.eks. design...

 

på forhånd takk

 

Skulle jeg handlet idag hadde jeg tatt EEE. Forskjellen er kort fortalt:

 

EEE: Bedre batteri enn både originalt MSI 3 og 6-cell. N-draft nettverk.

Wind: 250 gram lettere og litt mindre, men dårligere batteri (3-cell). Personlig har jeg ikke fått dette batteriet til å vare mere enn 1 time og 40 minutter med baklys skrudd av og normal surfing med mobilt bredbånd via USB.

 

Vil du ha minst mulig og lettest mulig 10" hvor batteritid ikke er nøye er Wind best. Hvis ikke velg EEE.

 

Edit: Jeg er fornøyd med Wind etter å ha kjøpt 9-cellers selvfølgelig, men da har jo prisen steget en del. Sammenligningene mine har grunnlag i at de to PCene leveres til rundt samme pris per dags dato hvis man ikke kjøper noe ekstra. Begge PCene har fått 6/6 i PC World. Først fikk Wind 6/6 i sommer (med 6-cell batteri) og nå i nyeste nummer fikk EEE 6/6. Forskjellene og sammenligningen de gjorde er lik min oppfatning hvis jeg ikke husker feil. Eneste negative ting på EEE var "litt stor".

Endret av Ninjahamster
Lenke til kommentar
Er det noen som har funnet bærevesker som passer Msi Wind? Da tenker jeg ikke på disse toalettmappeveskene, men noen som har skulderstropp og kanskje med et par lommer til utstyr.

 

Jeg sliter selv med å finne en slik veske...

Det er ikke så stort utvalg av vesker til net-book PCer,

Men jeg vurderer å kjøpe DENNE Den er beregnet til 14" PCer, men jeg vil tro det vil gå greit med Winden.

God plass til lader, mus, minnepenn og adre slike saker..

 

BTW.. den har gått opp i pris siden jeg så sist. Før kostet den 299kr

 

EDIT:

Denne har de just fått inn på komplett:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=335044

Den er til 12"/13"

Endret av bfplayer
Lenke til kommentar
Ja de er rimelig like. Personlig synes jeg uGoole sitt ser bedre ut. Renere former. Mitt blei stoppet i tollen og jeg måtte ut med rundt 250-300 spenn (99 i gebyr og resten moms) ekstra i tillegg til de 666 NOK jeg betalte til uGoole. Jeg har dog hatt kontakt med flere som har kjøpt fra uGoole uten å bli stoppet i tollen.

 

Han merker med gift og rett verdi, men åpner tollen pakken må du betale. Grunnen til dette er at i esken legger uGoole et skriv med som gjør det klart at du har handlet fra et firma :/ I tillegg er adressen hans printet på konvolutten, og det hele ser egentlig litt firmaaktig ut.

Fa#*! Sikkert derfor mitt 6-cellers fra ham tar slik tid. Er nok stoppa i tollen:(

Ba ham påføre annen verdi, men ofte leser de jo ikke notatene på PayPal-kvitteringa... Ba du ham om det du også?

 

Er det noen som har funnet bærevesker som passer Msi Wind? Da tenker jeg ikke på disse toalettmappeveskene, men noen som har skulderstropp og kanskje med et par lommer til utstyr.

Jeg kjøpte Golla Supenova på Elkjøp til 499,- Egentlig for 13", men den minste og kuleste jeg fant, samt praktisk.

 

Er masse bærevesker her:

http://store.apple.com/no/browse/home/shop...ses?mco=NjYwOTY

http://www.radtech.us/Products/ShoulderBags.aspx#Loft

http://www.blueunplugged.com/c.aspx?c=53861

http://www.laptopstuff.co.uk/c/Shoulder_Bags.htm

Lenke til kommentar

Jeg ba ikke uGoole om noen ting. Ingen kommunikasjon. Det ligger ikke ved noe PayPal kvittering, men en takkelapp fra uGoole hvor han beskriver den kinesiske arbedissituasjonen og lønna samt at han håper du blir fornøyd med kjøpet :D

 

Du får brev i posten hvis den er stoppet. Send de dokumentasjon på e-mail er lettest og raskest. Det er som regel nok å linke til produktet hvor det selges på internett. Eventuelt kan man legge ved PayPal kvitteringa.

Lenke til kommentar

Fikk 6-celleren min fra ugooole idag. NEDTUR!!!!

Greit nok slapp jeg toll og tull, men Winden blir jo ti ganger mer "vippete" enn den er med 3-celleren. Kan ikke ha skjermen helt tilbake uten at den vipper helt overende.

Er det slik med alle batteriene????

Endret av Murmur
Lenke til kommentar

Zyrex: Så du kan skubbe din skjerm langt bak uten at den er i nærheten av å vippe litt? Spør av nysgjerrighet. Hvis noen kunne tatt en liten filmsnutt av Winden m/6 eller 9-cell hadde jeg (og sikkert mange andre) blitt superglad! Kvaliteten trenger ikke være supergod, de fleste mobiler duger nå til dags såfremt det er nok lys i rommet.

 

En liten "walkaround" hvor vi får se winden stående på et bord (åpen og lukket) samt fra alle vinkler! :)

Lenke til kommentar

Dette ser ut til å være uGoole 9-cell:

 

 

Har også sett det påmontert laptop der, så det er bare å søke selv. Bilder av batteriet påmontert har jeg også postet link til her i tråden.

 

Jeg testet batteriet med http://www.batteryeater.com/news.html her om dagen. Fikk 5,5 timer etter bare å ha ladet ut batteriet en gang for så å lade det opp igjen og kjøre testen. Dette er bra med tanke på at BatteryEater kjører maskinen på absolutt maks. Vil sikkert få litt mere etter 5 ut og oppladninger siden batteriet blir "trimmet" til maks i denne perioden.

 

Edit: Var vel nærmere 6 timer hvis jeg tenker meg om. I tillegg oppgav BatteryEater batteriet til å kunne "trimmes" til 7850mAh men at nåværende kapasitet etter en ut og oppladning er 7350mAh.

Endret av Ninjahamster
Lenke til kommentar
Zyrex: Så du kan skubbe din skjerm langt bak uten at den er i nærheten av å vippe litt? Spør av nysgjerrighet. Hvis noen kunne tatt en liten filmsnutt av Winden m/6 eller 9-cell hadde jeg (og sikkert mange andre) blitt superglad! Kvaliteten trenger ikke være supergod, de fleste mobiler duger nå til dags såfremt det er nok lys i rommet.

 

En liten "walkaround" hvor vi får se winden stående på et bord (åpen og lukket) samt fra alle vinkler! :)

Uhm, jeg kan prøve å ta noen bilder seinere i kveld kanskje :p

Vel, nei, jeg kan skubbe skjermen helt bak uten at den er i nærheten av å vippe føler jeg, da jeg alltid har den lengst bak når jeg bruker den. Men må jo holde Winden fast mens jeg vipper selvfølgelig, men sånn er det jo med 3-cellern og :p Faktisk så tar skjermen i batteriet til slutt...

 

Uhm, jeg opplever ikke det med mitt 9-celler.. Føles da helt stødig, og med den blir det jo enda mer kul. Kan ikke skjønne den skal bli mer vippete.

Hva kjøpte du hvor da? Finnes jo flere varianter...

Ah, sorry about that. Har sagt tidligere at jeg har et Mugen batteri :]

 

 

Edit:

På dessa to bildene er skjermen helt bak..

P1060908.JPG

 

P1060913.JPG

Litt vanskelig å se, men skjermkanten butter i batteriet her...

Jeg har ingen vippevansker som sagt, skal litt til for å få vippa den.

Endret av zyrex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...