Dbatty Skrevet 29. mai 2008 Skrevet 29. mai 2008 Hei! Jeg har tenkt å kjøpe en Macbook Pro imorgen, det jeg da lurer på er om hvordan spill mulighetene er på denne. Jeg spiller egentlig kun WoW og FM av nyere spill og begge disse er utgitt til MAC så regner med de spillene går bra. Problemet er at jeg spiller endel gamle spill (Baldurs gate, Arcanum, Gothic 2 og endel gamle adventure spill) Jeg har hørt det går ann å installere vanlig Windows samtidig som jeg har OSX? Så velge hvilket OS jeg vil starte PC-en i. Er dette mulig? og hvordan er ytelsen på dette? Har også en Xbox 360 liggende i stua som jeg streama endel filmer/musikk på ifra gammel PC-en som døde her endag. Er det mulig å streame ifra en MAC? Setter pris på raske svar Takker på forhånd
Laffe Skrevet 29. mai 2008 Skrevet 29. mai 2008 Ja det er mulig.. du kan bruke begge OS'ene samtidig, med et program som heter parallels. Eller så kan du bruke "bootcamp" noe som følger med OS'et "Leopard" som er i alle macer atm. Og de spillene du har nevnt funker.. det med xbox aner jeg ikke.. men du kan jo spørre her https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=119
Kadaju Skrevet 29. mai 2008 Skrevet 29. mai 2008 (endret) Angående å spille i Windows: Har Vista på min MBP og spiller nå AoC med samme ytelse som en tilsvarende PC. Burde vel si litt om hva du kan forvente. (Bruker Boot Camp) Når det gjelder streaming til 360 vil jeg anbefale Connect360. Endret 29. mai 2008 av Kadaju
Hotel Papa Skrevet 29. mai 2008 Skrevet 29. mai 2008 (endret) Spilling går ganske bra på MBPen min.. (Bootcamp) TF2, BF2, COD4, CSS osv.. Endret 29. mai 2008 av EvenruD
Laffe Skrevet 29. mai 2008 Skrevet 29. mai 2008 Å det fungerer?, kadaju? Har tenkt å skaffe meg AOC, men er litt skeptisk. Hvilken oppløsning er det du kjører?
Kadaju Skrevet 29. mai 2008 Skrevet 29. mai 2008 Kjører standardoppløsning 1440x900. Har ca. 30 fps mer eller mindre konstant.
Necromancer911 Skrevet 29. mai 2008 Skrevet 29. mai 2008 Angående å spille i Windows: Har Vista på min MBP og spiller nå AoC med samme ytelse som en tilsvarende PC. Burde vel si litt om hva du kan forvente. (Bruker Boot Camp) Når det gjelder streaming til 360 vil jeg anbefale Connect360. Hvilken MacBook Pro er det du bruker, hvor mye kostet den og hvilken innstillinger er det bruker.
Kadaju Skrevet 29. mai 2008 Skrevet 29. mai 2008 Nå er min MBP fra september i fjor, så hvis man kjøper en ny en nå vil man mest sannsynlig få litt bedre resultat enn det jeg har. Specs: 2.4 GHz C2D 4 GB RAM 256 MB Geforce 8600 M GT Kjører med grafikkstandard på Low, men de fleste sliderne er satt på fullt (eller nesten fullt). Kjører dog ikke med noe AA og har slått av skygger. Kjøpte min i Japan og der kosta den med datidens kurs ca. 16000 kr.
Necromancer911 Skrevet 29. mai 2008 Skrevet 29. mai 2008 Nå er min MBP fra september i fjor, så hvis man kjøper en ny en nå vil man mest sannsynlig få litt bedre resultat enn det jeg har. Specs: 2.4 GHz C2D 4 GB RAM 256 MB Geforce 8600 M GT Kjører med grafikkstandard på Low, men de fleste sliderne er satt på fullt (eller nesten fullt). Kjører dog ikke med noe AA og har slått av skygger. Kjøpte min i Japan og der kosta den med datidens kurs ca. 16000 kr. Takker så meget, har lett etter noen som kunne bekrefte att AoC funker på Mac,og nå som du bekreftet det så blir det nok en ny MBP på meg.
Laffe Skrevet 29. mai 2008 Skrevet 29. mai 2008 (endret) Jeg ville kanskje ha ventet til juli 14.. Kan jo hende mbp bli oppdatert. Endret 29. mai 2008 av laffe
Maehra Skrevet 29. mai 2008 Skrevet 29. mai 2008 Jeg har en Macbook Pro selv og kan ikke si jeg klager. Thumbs up for ett godt valg. Forbered deg på på en spesiell opplevelse når du fyrer den opp for første gang. Her er det ikke noen blinkende blåe og røde lys og en masse grynting når du skrur den på, men masse deilig og sterill råskap som gjør det du vil den skal gjøre når du vil den skal gjøre det. Spiller ikke så mye på den, men det er egentlig bare fordi jeg heller gjør det på den stasjonære aceren jeg har hjemme. Har WoW installert på den bærbare om jeg skulle få lyst til å spille når jeg er ute og reiser, og så langt er det ingenting å klage på
Kadaju Skrevet 29. mai 2008 Skrevet 29. mai 2008 Du har den største 15.4" right? Det var den største 15" da ja Men nå tilsvarer det vel den minste
Dbatty Skrevet 29. mai 2008 Forfatter Skrevet 29. mai 2008 Takk for alle svar Gleder meg til å fyre den opp imorgen! Har fått tilbud + student rabbatt på MBP så ender opp på 14240kr for MacBook Pro 15,4" • 2.2GHz Intel Core 2 Duo • 4GB minne • 120GB 5.400rpm harddisk • SuperDrive (DVD DL +/- brenner) • 128MB nVidia skjermkort men er litt usikker på om jeg kanskje burde velge en MacBook Core 2 Duo 2,4 GHZ til 9870kr istedenfor. er litt usikker på om jeg trenger en MBP til mitt bruk, bortsett fra de nevnte spillene så bruker jeg den bare til å surfe, chatte, musikk og skolearbeid. Får se litt imorgen om jeg synes 13.3" skjermen er for liten, da blir det MBP
Necromancer911 Skrevet 29. mai 2008 Skrevet 29. mai 2008 (endret) Jeg ville kanskje ha ventet til juli 14.. Kan jo hende mbp bli oppdatert. Kommer så klart til å vente litt, dem pleier jo som regel å komme med noen oppdateringer på noen av produktene dems om sommeren Jeg har en Macbook Pro selv og kan ikke si jeg klager. Thumbs up for ett godt valg. Forbered deg på på en spesiell opplevelse når du fyrer den opp for første gang. Her er det ikke noen blinkende blåe og røde lys og en masse grynting når du skrur den på, men masse deilig og sterill råskap som gjør det du vil den skal gjøre når du vil den skal gjøre det. Spiller ikke så mye på den, men det er egentlig bare fordi jeg heller gjør det på den stasjonære aceren jeg har hjemme. Har WoW installert på den bærbare om jeg skulle få lyst til å spille når jeg er ute og reiser, og så langt er det ingenting å klage på Har en G4 fra før av, og den er jeg vært veldig fornøyd med, men vil gjerne ha en som det går ann å spille lit på og derfor skal jeg kjøpe meg en ny. Eller så er jeg helt enig, slippe alt bråket fra vanlige bærbare pcer er veldig deilig. Endret 29. mai 2008 av Necromancer911
Maehra Skrevet 29. mai 2008 Skrevet 29. mai 2008 Har en G4 fra før av, og den er jeg vært veldig fornøyd med, men vil gjerne ha en som det går ann å spille lit på og derfor skal jeg kjøpe meg en ny. Eller så er jeg helt enig, slippe alt bråket fra vanlige bærbare pcer er veldig deilig. Hehe, gjelder ikke bare de bærbare pc-ene. Jeg må ofte ta meg en liten pause fra Aceren og windows når jeg sitter for lenge på den. Deilig å slippe 10-15 vinduer som vil oppdatere antivirus & brannmur, scanne pc-en, spørre om lov eller gi meg feilmeldiger.
Kjeksmestern Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 Rivet er bedre enn Connect360 til streaming. Jeg har prøvd begge, og Rivet funker bedre enn noen annen løsning jeg har vært borti (selv på Windows XP). Jeg ville ikke satset på Parallels til spill, siden bådem OS X og Windows kjører samtidig, prøv heller med Bootcamp.
Dbatty Skrevet 30. mai 2008 Forfatter Skrevet 30. mai 2008 Der ble det Macbook pro på meg Skal inrømme at jeg ikke skjønner så alt for mye av dette systemet enda.. Har sittet i ei halvtime å prøvd å fått nettlesern til å komme i stort vindu å har ikke akkurat lyktes med det, men det kommer vel snart! Må si jeg synes laptopen ser veldig stilfull ut å gleder meg til å utforske videre. Noen som har tips til programmer som jeg bør skaffe eller guider eller noe?
Laffe Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 Gratulerer med MBP'n din;D Trenger du hjelp med ting så burdte du sjekke her https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=119
Dbatty Skrevet 30. mai 2008 Forfatter Skrevet 30. mai 2008 Gratulerer med MBP'n din;D Trenger du hjelp med ting så burdte du sjekke her https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=119 Thank you
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå