Gå til innhold

BK: Fotoshoot av 3 biler.


Anbefalte innlegg

Ønsker saklig kritikk og tips til muligheter og løsninger for å gjøre ting bedre osv. ALL kritikk mottas med stor takk, og vil ikke minst være til hjelp i framtiden for min egen del:)

 

Triumph Herald 65:

http://mkander.bldr.no/photos/original/2236/12010.jpg

 

Bmw:

http://mkander.bldr.no/photos/original/2236/11904.jpg

 

Audi S3:

http://mkander.bldr.no/photos/original/2236/11907.jpg

Endret av TheMoonMan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Likte ikke effekten på bildene

 

Det gir meg liksom ikke stort annet enn, ja, at du ikke likte det. Hva er galt? Hva kan gjøres bedre for at nettopp du skulle likt de bedre^? Jeg kommer ingen vei, om du ikke spesifiserer hva du ikke liker:) Det er jo ikke bare en effekt... ^^

Endret av TheMoonMan
Lenke til kommentar

Effekten(e) på audien og BMWen ser helt forjævlig ut, som om du har dratt litt for langt i spakene i PS.

Dessuten har du noen flotte støvkorn over hele bildet, tips til neste gang er å rense sensor eller bruke større blender, da spesielt siden du får differaksjon med så liten blender på dSLR.

Hvis du prøver å få til en gammeldags-look på Triumph bilen så synes jeg heller ikke det er så veldig vellykket

Lenke til kommentar

Føler jeg en anelse boikott av DH lookalike..

De var da ikke så fæl. 2 ting som merkes med en gang og det er rusk som du har i kameraet, de dottene på himmelen. Og når du drar i spakene, ikke dra så hardt at du får slike lyse omriss\glorie rundet objekter.

Endret av Inc
Lenke til kommentar
Effekten(e) på audien og BMWen ser helt forjævlig ut, som om du har dratt litt for langt i spakene i PS.

Dessuten har du noen flotte støvkorn over hele bildet, tips til neste gang er å rense sensor eller bruke større blender, da spesielt siden du får differaksjon med så liten blender på dSLR.

Hvis du prøver å få til en gammeldags-look på Triumph bilen så synes jeg heller ikke det er så veldig vellykket

 

Jeg dro de langt med vilje. Når du sier det, så har jeg jaggu ikke lagt merke til de støvkorna!! Det var godt noen så det. Går fra den ene skjermen til den andre, så ikke alltid like bra kvalitet på de...

 

Når det gjelder Triumphen var planen egentlig aldri å få en gammel feeling. Bare en nøytral feeling ved sjøen...

 

Takk for all hjelp:)

 

Føler jeg en anelse boikott av DH lookalike..

De var da ikke så fæl. 2 ting som merkes med en gang og det er rusk som du har i kameraet, de dottene på himmelen. Og når du drar i spakene, ikke dra så hardt at du får slike lyse omriss\glorie rundet objekter.

 

Jeg er faktisk helt enig, de dottene la jeg ikke merke til før dere nevnte det og når jeg satt meg på denne skjermen. HELT KLART ting som IKKE skal være der!

Endret av TheMoonMan
Lenke til kommentar

Av de tre vil jeg påstå at Triumphen absolutt var den mest vellykkede, ikke helt den neon/plastikkfølelsen de to andre hadde, hvis det er det du er ute etter skal jeg selvsagt ikke klage på det, men de to andre var mindre heldige enn triumphen etter mitt syn. Det sagt: Triumphen var absolutt et godt bilde! Kudos for både komposisjon, lyssetting og etterarbeid.

Lenke til kommentar
Av de tre vil jeg påstå at Triumphen absolutt var den mest vellykkede, ikke helt den neon/plastikkfølelsen de to andre hadde, hvis det er det du er ute etter skal jeg selvsagt ikke klage på det, men de to andre var mindre heldige enn triumphen etter mitt syn. Det sagt: Triumphen var absolutt et godt bilde! Kudos for både komposisjon, lyssetting og etterarbeid.

 

Takk takk:)

 

Triumphen likte jeg. Den gir meg følelse av et maleri, slik man gjerne kan se av eldre amerikanere og lignende.

 

Det passet i mine øyne ikke helt på de andre, men for meg blir det likevel en viss friskhet over bildene. Smaken er som baken.

 

 

Pappa var storfornøyd når han fikk se resultatet av Triumphen sin, hehe. Akkurat nå gnager de støvflekkene noe ille, hehe...

 

Synes alle bildene var dødsrå, digger sånn tegneserieaktig effekt.

 

Takk takk, mange som gjør det:)

Lenke til kommentar
Kan ikke skjønne noe annet enn at du har brukt HDR-merge med minimum 3 forskjellige eksponeringer, stemmer dette? Både bakken og himmelen er riktig eksponert (etter hva jeg klarer å dømme, som egentlig betyr pent lite..)

Får omtrent samme ved å røske godt i spakene med kun ett bildet.

Lenke til kommentar

Likte best det første bilde selv om det er litt "flatt".

 

De to siste bildene liker jeg ikke. Det er er morsomt å leke i Photoshop, men her har du dratt det altfor langt etter min mening.

 

Tok meg friheten til å justere "levels" på det første bilde.

 

 

Lenke til kommentar

Jeg liker Triumphen, men de andre to passet ikke med denne typen effekter etter min mening.

 

En ting jeg også vil bemerke er at du setter S3'en og BMW'en på et underlag som gjør dekka brune. Ikke særlig pent på biler som kjører på asfalt til vanlig. Offroad biler derimot kan kle det i rette element.

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at effektbruken går over alle stokker og steiner, men bildet av den ærverdige engelskmannen gjør seg ganske bra. Bilen er flott, og kler redigeringen mye bedre enn de to andre plastboksene.

 

Edit: Det er ikke lov å hoste bilder i BK. Hadde jeg ikke lest at det var en Triumph Herald hadde jeg aldri åpnet bildene.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
..

Edit: Det er ikke lov å hoste bilder i BK. Hadde jeg ikke lest at det var en Triumph Herald hadde jeg aldri åpnet bildene.

 

Det du mener er vel at det ikke er lov til å legge ut bilder i BK UTEN en form for forhåndsvisning/thumbnail. Om bildet ligger på en annen server må da vel være knekkende likegyldig vil jeg tro.

 

Hvis man lager en liten thumbnail av bildet sitt kan man jo feks bare gjøre slik:

[url=http://minserver/mittbilde.jpg][img=http://minserver/mittbilde_liten.jpg][/url]

Lenke til kommentar

Takk for mye bra kritikk og litt ros:)

 

Meninga var å hype audien og bmwen opp til det maksimale og lage de så glossy som mulig... Noe liker dattra, andre liker morra;)

Irriterende med støvkorna på der, noe jeg fikser as we speak.

 

At man måtte ha en slags thumbnail eller hav det heter av bildene på BK visste jeg faktisk ikke.. var sent igår, jeg var trøtt:P Men at det kunne stoppet deg i å åpne dem var vel litt småtørt? Hehe, jeg skrev jo info om dem:) Roter du ikke med dama fordi du ikke ser godene før ho kler av seg? hehe... (humor, hehe)

 

Takk uansett folkens, MEGET bra:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...