Gå til innhold

Ninja Gaiden 2 anmeldelser


lavard

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

the most balletic, explosive combat game we've seen in years

 

Bare det i seg selv er jo en rimelig hyggelig sak (fra Eurogamer sin omtale).

 

Den største faren salgsmessig er vel kanskje at spillet er rettet litt mye mot hardcoregamere og fort kan bli vanskelig for 'folk flest'.

Lenke til kommentar
The sequel packs the same punch as the original but it's just not different enough. We've all seen in and done what NGII dishes up in the other three games of the series. There's no real evolution and after four versions of almost the same game, it's not hard to see why Itagaki has decided to hang up the nunchucks for good.

 

Dette er som musikk i mine ører. Ninja Gaiden var det perfekte fighting spillet og hvis NG2 er mer av det samme er jeg mer enn fornøyd.

Lenke til kommentar
the most balletic, explosive combat game we've seen in years

Den største faren salgsmessig er vel kanskje at spillet er rettet litt mye mot hardcoregamere og fort kan bli vanskelig for 'folk flest'.

 

Dette er bare tull, utviklerene har vel tidligere sagt at de ville Ninja Gaiden 2 skulle være mere tilgjengelig for vanlige dødelige, ikke bare hardcore gamere.

Endret av -Mr.T-
Lenke til kommentar

etter MGS4 blir dette årets beste spill lett!

 

klarer å holde meg ved å spille Ninja Gaiden Black på hard en gang til :p

 

og til trådstarter, hvorfor er det bra at du ikke likte det første spillet fordi dette fikk "dårlig" omtale?

 

også viktig å husk at mange har gitt spillet en 9'er og 8'er

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
the most balletic, explosive combat game we've seen in years

Den største faren salgsmessig er vel kanskje at spillet er rettet litt mye mot hardcoregamere og fort kan bli vanskelig for 'folk flest'.

 

Dette er bare tull, utviklerene har vel tidligere sagt at de ville Ninja Gaiden 2 skulle være mere tilgjengelig for vanlige dødelige, ikke bare hardcore gamere.

 

noober som meg har store problemer med å spille Ninja Gaiden 2. Synest bossfightene var i litt vanskeligste graden for at jeg synest det var gøy. Men når jeg skal løpe rundt å drepe vanlige folk så er det dritgøy å kappe hoder og ben av folk.

Konklusjonen min er at dette spillet er for vanskelig for slike som meg:(

Lenke til kommentar

For min del ville jeg gitt NG2 toppen 8/10 og da er jeg rimelig snill. Er i hovedsak 2 problemer jeg irriterer meg grønn over:

 

1. Kameravinklene. Skulle tro det var en forfyllet fylikker som hadde gjort dette arbeidet. Kameraet holder ingen fast standpunkt med skvetter mellom uten mål og mening. Du kan plutselig ende opp med et kamera som ligger bak fiende slik at du ikke ser hva som pågår og du trykker forskjellige knapper på måfå samt vrir stikka rundt for å forsøke å få en brukbar kameravinkel. Det at du og plutselig kan ende opp med et kamera som ikke viser alt og derav ende opp med en stk irriterende taternisse bak en vegg som du tilfeldigvis ikke ser og som har veldig lyst å lage sushi av deg. De skulle tatt et blad ut av boka til Kratos for der har du nesten perfekt kamerastyring.

 

2. Kampene virker tidvis ubalansert og litt lite gjennomtenkt. Du kan plutselig ende opp i en full harnisk med en gjeng pøbler med blod på tann. Og det i store mengder. Det ender opp mange ganger med at du blir slått rundt som en filledokke og kommer deg ikke til noe fordi du er under konstant angrep fra alle kanter. Å pøse på med fiender for å gjøre det vanskeligere vitner om litt dårlig gjennomtenking i plandesignet på spillet, å pøse på med nok fiender i et håp om at dette gjør det vanskeligere. Uten å kontrollere det vel og merke.

 

NG2 er ikke et dårlig spill, blod flyter, lemmer ruller og det er mye vold på en gang, men for min del synes jeg det er for mange små irritasjoner med spillet som gjør at jeg trekker det noen karakterer.

 

Synes forøvrig og enkelte anmeldere skryter spillet for mye opp i skyene, deriblant Gamer.no sin omtale av spillet.

Lenke til kommentar
2. Kampene virker tidvis ubalansert og litt lite gjennomtenkt. Du kan plutselig ende opp i en full harnisk med en gjeng pøbler med blod på tann. Og det i store mengder. Det ender opp mange ganger med at du blir slått rundt som en filledokke og kommer deg ikke til noe fordi du er under konstant angrep fra alle kanter.

 

Det er bare å bruke det "movet" som gjør slik at man skyter seg bort, hvis masse fiender står og smeller løs på deg. Da hopper man til f.eks andre enden av rommet og får tid til å lade opp ett hissig slag ellernoe.

 

For min del elsker jeg NG serien. Gikk nettopp igjennom demoen og elska hvert sekund. Skal kjøpes snart jeg får lønn. NG minner meg om gamle C64-spill med sykt høy vanskelighetsgrad, noe jeg digger :)

Endret av ostesaks
Lenke til kommentar
2. Kampene virker tidvis ubalansert og litt lite gjennomtenkt. Du kan plutselig ende opp i en full harnisk med en gjeng pøbler med blod på tann. Og det i store mengder. Det ender opp mange ganger med at du blir slått rundt som en filledokke og kommer deg ikke til noe fordi du er under konstant angrep fra alle kanter.

 

Det er bare å bruke det "movet" som gjør slik at man skyter seg bort, hvis masse fiender står og smeller løs på deg. Da hopper man til f.eks andre enden av rommet og får tid til å lade opp ett hissig slag ellernoe.

 

For min del elsker jeg NG serien. Gikk nettopp igjennom demoen og elska hvert sekund. Skal kjøpes snart jeg får lønn. NG minner meg om gamle C64-spill med sykt høy vanskelighetsgrad, noe jeg digger :)

 

Ja digg med høy vanskelighetsgrad. Jeg spilte gjennom warrior nå, nokså vanskelig ja.. så gikk jeg løs på mentor, fy flate det krever mye mer fra første stund, spess de stygge rocketlunch'erne:P

 

Blir morro om jeg klarer å få master ninja vansklighetsgrad. Har faktisk 725 i gamerscore alerede.. vil ikke si det er så vanskelig å skaffe mye GS i dete spillet, kun de enkelte våpen belønningene som tar tid. Må jo runde spillet 10 ganger ca får å fa alt. Det tar tiiiiiid!

Lenke til kommentar
2. Kampene virker tidvis ubalansert og litt lite gjennomtenkt. Du kan plutselig ende opp i en full harnisk med en gjeng pøbler med blod på tann. Og det i store mengder. Det ender opp mange ganger med at du blir slått rundt som en filledokke og kommer deg ikke til noe fordi du er under konstant angrep fra alle kanter.

 

Det er bare å bruke det "movet" som gjør slik at man skyter seg bort, hvis masse fiender står og smeller løs på deg. Da hopper man til f.eks andre enden av rommet og får tid til å lade opp ett hissig slag ellernoe.

 

For min del elsker jeg NG serien. Gikk nettopp igjennom demoen og elska hvert sekund. Skal kjøpes snart jeg får lønn. NG minner meg om gamle C64-spill med sykt høy vanskelighetsgrad, noe jeg digger :)

 

Ja digg med høy vanskelighetsgrad. Jeg spilte gjennom warrior nå, nokså vanskelig ja.. så gikk jeg løs på mentor, fy flate det krever mye mer fra første stund, spess de stygge rocketlunch'erne:P

 

Blir morro om jeg klarer å få master ninja vansklighetsgrad. Har faktisk 725 i gamerscore alerede.. vil ikke si det er så vanskelig å skaffe mye GS i dete spillet, kun de enkelte våpen belønningene som tar tid. Må jo runde spillet 10 ganger ca får å fa alt. Det tar tiiiiiid!

 

 

Huskerj eg slo sigma på alle grader utenom den høyeste. master ninja eller noe, kom ikke langt da. men det jeg la merke til på sigma var att fiendene var anerldelelse, du møtte flere, og andre typer fiender en de du møtte på lavere vanskelighets grad. er det slik på ninja gaiden 2 også? spiller warrior atm, og har knapt dødd, gleder meg til mentor.

 

Blir liksom litt kjipt og spille gjenom flere ganger om fiendene er akuratt de samme, bare att de tåler mere og skader mere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...