Gå til innhold

AoC: Elendig ytelse med ATI-skjermkort?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
utrolig at de ikke har sett dette problemet før launch da.. får håpe de fikser det fortest mulig. sitter på et uåpnet ati radon 3850 som jeg kjøpte idag som jeg vurderer om jeg skal bytte til et 8800GT-512

 

Enkelte har problemer med 8800 GT også, så vidt jeg vet. Og ja, det er nesten utrolig at de ikke har merket kompatibilitetsproblemer med ATI-skjermkort. De er kjøpt og betalt av NVIDIA (intro), men makan.

Endret av Christofer91
Lenke til kommentar

Hmm :\ Har da ikke så dårlig FPS. Tror det har veldig mye på si på CPU og.

 

High, 1280x1024 @ 4xAA, 8800GT @ 660/950

2GB ram

E6750 @ 3.2

 

Ligger ofte på 40fps i store områder. Noen ganger nede i 25 hvis det er spesielt tunge steder. Selv om FPSen bør være høyere. Får satse på at Funcom fikser dette etterhvert :)

Endret av TheMaister
Lenke til kommentar

Ati 3870

Q6600

2gb ram

1900X1200

Det mesta på medium ger 25 när det är som mest med lightning, men annars mellan 40-50.

 

Checka taskmanager när du kör spelet och se hur mycket pagefile (växlingsfil) är i bruk. Där är, eller i alla fall var, den stora flaskhalsen för min del.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke si jeg har nevneverdige problemer med AoC på min hardware.. Kjører en stock C2Duo 6750 eller hva den nå heter (2.66ghz), 4gig billigram og et 8800GT 512 stock. Satte instillingene på HIGH, skrudde diverse detaljer(husker dessverre ikke hvilke) opp litt. Da kjørte jeg på ca 35-20 fps. Det var litt lavt for min del, men helt spillbart. Valgte derfor å sette skygger litt ned og fjernet en annen instillinger som har med lys/skygge å gjøre. Skrudde også ned gresset. Da steg fps til 60-40 de fleste steder og så lavt som 40-30 i Tortage. Kjører Vista 64 sp1 med siste drivere for skjermkort. Sitter på jobb nå, så jeg får ikke sjekket instillinger og sånt.. :/

Lenke til kommentar
Jeg kan ikke si jeg har nevneverdige problemer med AoC på min hardware.. Kjører en stock C2Duo 6750 eller hva den nå heter (2.66ghz), 4gig billigram og et 8800GT 512 stock. Satte instillingene på HIGH, skrudde diverse detaljer(husker dessverre ikke hvilke) opp litt. Da kjørte jeg på ca 35-20 fps. Det var litt lavt for min del, men helt spillbart. Valgte derfor å sette skygger litt ned og fjernet en annen instillinger som har med lys/skygge å gjøre. Skrudde også ned gresset. Da steg fps til 60-40 de fleste steder og så lavt som 40-30 i Tortage. Kjører Vista 64 sp1 med siste drivere for skjermkort. Sitter på jobb nå, så jeg får ikke sjekket instillinger og sånt.. :/

 

Denne posten var jo for folk med ATI da og du poster at du ikke sliter med et Nvidia kort :p

Lenke til kommentar
Denne posten var jo for folk med ATI da og du poster at du ikke sliter med et Nvidia kort :p

 

Det var ganske enkelt fordi folk som postet over sier at det også var problemer med Nvidia kort, jeg ville bare gi beskjed om at jeg ikke har problemer. Æda bæda. :p

Lenke til kommentar
Denne posten var jo for folk med ATI da og du poster at du ikke sliter med et Nvidia kort :p

 

Det var ganske enkelt fordi folk som postet over sier at det også var problemer med Nvidia kort, jeg ville bare gi beskjed om at jeg ikke har problemer. Æda bæda. :p

 

Det er problemer med NOEN Nvidia kort ;) Men seff, noen er jo heldige -_-

Lenke til kommentar

Ta det med ro, kommer nok optimaliserte drivere snart. Et skjermkort er vanvittig kompleks, og det er avhengig av gode drivere - AoC er helt nytt i tillegg til at det innehar moderne grafikk, og selvsagt er det ytelsesproblemer da.

 

nVidia, som sponsor, pleier dog å ha bedre drivere ved release - eller de greier å presse produsenten til ø gjøre spillet dårligere for ATI... Directx 10.1 anyone? :p

Endret av Evleos
Lenke til kommentar

NVIDIA sponser ruggell og bitt av spill om dagen. Synes det er forferdelig dårlig gjort hvis "The way it's meant to be played"-kampanjen optimaliserer spillene for NVIDIA-skjermkort. Hvis dette er tilfelle jobber jo spillbransjen mot konkurranse i markedet, og det er veldig skuffende!

Endret av Christofer91
Lenke til kommentar
Både ATI og Nvidia kårt får dårlig FPS, ATi HD 3870 og Nvidia sin 8800GT(Whatever de heter, bruker ikke nvidia) får rundt 10-25 fps uansett hvilken settings de bruker. De med Sli/Crossfire kan kanskje få opp i 40fps hvis de er heldige. Men noen sier at eldre maskiner kan klare å dra spillet opp i 60-80fps på medium grafikk... Selv sitter jeg med rundt 20fps uansett hva jeg setter =S

 

Har:

AMD Athlon X2 4400+ OC til 4600+(ca)

PowerColor Radeon HD 3870 512MB

2GB Minne

 

 

Du har tydligvis ikke sysakene i orden .

 

Mitt opplegg :

 

Fabrikkoverklokka Geforce XFX XXX 8800 GTX 768mb 640/2000

Core2 3ghz

4gb PC 8500 Ram

systembuss 1333

X-Fi Elite Pro

 

Jeg kjører med Conan med aller høyeste instillinger ( også skygge ) + 16X aniso og 4X AA .

 

Jeg har ALDRI under 40 frames , ligger mellom 40-85 .

 

Hva er det dere driver med karer ?

 

Et 2 år gammelt skjemkort og en harddisk fra forrige århundre ;)

post-144689-1211726702_thumb.jpg

Endret av Bulletus
Lenke til kommentar
Både ATI og Nvidia kårt får dårlig FPS, ATi HD 3870 og Nvidia sin 8800GT(Whatever de heter, bruker ikke nvidia) får rundt 10-25 fps uansett hvilken settings de bruker. De med Sli/Crossfire kan kanskje få opp i 40fps hvis de er heldige. Men noen sier at eldre maskiner kan klare å dra spillet opp i 60-80fps på medium grafikk... Selv sitter jeg med rundt 20fps uansett hva jeg setter =S

 

Har:

AMD Athlon X2 4400+ OC til 4600+(ca)

PowerColor Radeon HD 3870 512MB

2GB Minne

 

 

Du har tydligvis ikke sysakene i orden .

 

Mitt opplegg :

 

Fabrikkoverklokka Geforce XFX XXX 8800 GTX 768mb 640/2000

Core2 3ghz

4gb PC 8500 Ram

systembuss 1333

X-Fi Elite Pro

 

Jeg kjører med Conan med aller høyeste instillinger ( også skygge ) + 16X aniso og 4X AA .

 

Jeg har ALDRI under 40 frames , ligger mellom 40-85 .

 

Hva er det dere driver med karer ?

 

Et 2 år gammelt skjemkort og en harddisk fra forrige århundre ;)

 

Jeg var tydelighvis ikke helt klar på det, jeg mener at NOEN Nvidia kort(Også noen 8800) får problemer. Iallefall i følge denne tråden: http://forums-eu.ageofconan.com/showthread.php?t=7283

Endret av wildex999
Lenke til kommentar
Både ATI og Nvidia kårt får dårlig FPS, ATi HD 3870 og Nvidia sin 8800GT(Whatever de heter, bruker ikke nvidia) får rundt 10-25 fps uansett hvilken settings de bruker. De med Sli/Crossfire kan kanskje få opp i 40fps hvis de er heldige. Men noen sier at eldre maskiner kan klare å dra spillet opp i 60-80fps på medium grafikk... Selv sitter jeg med rundt 20fps uansett hva jeg setter =S

 

Har:

AMD Athlon X2 4400+ OC til 4600+(ca)

PowerColor Radeon HD 3870 512MB

2GB Minne

 

 

Du har tydligvis ikke sysakene i orden .

 

Mitt opplegg :

 

Fabrikkoverklokka Geforce XFX XXX 8800 GTX 768mb 640/2000

Core2 3ghz

4gb PC 8500 Ram

systembuss 1333

X-Fi Elite Pro

 

Jeg kjører med Conan med aller høyeste instillinger ( også skygge ) + 16X aniso og 4X AA .

 

Jeg har ALDRI under 40 frames , ligger mellom 40-85 .

 

Hva er det dere driver med karer ?

 

Et 2 år gammelt skjemkort og en harddisk fra forrige århundre ;)

 

Jeg var tydelighvis ikke helt klar på det, jeg mener at NOEN Nvidia kort(Også noen 8800) får problemer. Iallefall i følge denne tråden: http://forums-eu.ageofconan.com/showthread.php?t=7283

 

 

Det 2 år gamle gtx kortet mitt er det beste kjøpe jeg noensinne har gjort , det knuser jo alt jeg mater det med ;)

 

Når man spiller conan så BØR man ha 3gb hvis xp eller 4gb hvis man har Vista . Conan spilles også best på Vista da spillet er optimalisert for dette OS .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...