Gå til innhold

AoC: Elendig ytelse med ATI-skjermkort?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjører 2 x HD3870 i Crossfire og FPS ligger på rundt 40-60FPS de fleste steder på 1920x1200x4AA. Nå skal det sies at jeg ikke kjører bloom og heller ikke anisotropisk filtering, siden jeg har en litt gammel CPU (E6700). Jeg tror dermed ikke flaskehalsen er skjermkortene. Skal oppgradere snart, men orker ikke enda da AoC kjører 'fint nok' foreløpig for meg. :)

Lenke til kommentar
Får bare 20-40FPS med mitt 8800GTX kort jeg. Merkelig at noen får minimum 40FPS da :&

 

 

Jeg spiller bare på 1280X1024 da , på high med alt på maks , 16x aniso , 4X AA .

Det er et fabrikkoverklokket gtx kort jeg har , husk det - Det har 640 i kjernehastighet kontra 575 som du antagligvis har.

 

Jeg mistenker også at lydkortet mitt ; X-Fi Elite Pro 64mb hjelper til endel faktisk .

 

Hvis du ikke tror meg kan jeg gjerne ta screenshot . :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg har det som staar i min signatur PC1, og det lagger saa sinnsvakt! Jeg lurer paa aa kjoepe ett Asus Rampage Formula og noe random 8gig ram, det burde jo hjelpe mye da! Har Xp x64 btw... Har mellom 14fps og 1,2 seconds per frame, uansett om jeg er i by eller utenfor i marka... helt vilt det herre!

Lenke til kommentar

Vel jeg bare lurer på om systemet mitt har blitt så dårlig så fort, så spør her jeg :)

 

Jeg ligger nå på 10-15 fps ute alene, mange mobs = laggggggg (ja så mange g'er :( )

I byen Old tarantia holder jeg stabilt 0,2-absolutt maks 1 fps, kan ikke se hvor jeg går før etter et par sek.

 

Om det kommer flere spillere ute i verden, feks 5-6 stk som sloss litt ved en GY, jeg stod på en høyde og så ned, 0-1 fps, lagga selv om jeg snudde meg og ikke hadde noen i skjermbildet, et par sekunder og skritt vekk fra stedet så var jeg tilbake på mine utrolige 10 fps :new_woot:

 

Ikke at det har vært på øverste hylle noen gang men. :p

Skjermkort X1950 Pro 512mb

Prosessor P4 3,6Ghz

Ram 3Gb 800Mhz DDR2

 

Kjøpte skjermkortet for under et år siden til ~1500 kroner, er det virkelig så dårlig allerede? :p Ramen skal jo holde, prosessoren vet jeg ikke, men ingen spill har brukt så mye CPU før og den er aldri over 90% når jeg spiller aoc, selv i windowed mode med nettleser, mediaplayer og skype-samtale i bakgrunnen.

Lenke til kommentar
jeg har Acer Aspire 5720Z , med 2gb ram og 8400gs skjermkort , og har aldri over 10 fps, og da har jeg alt på så lavt som det går ann :cry:

Et 8400GS er antakelig det laveste du faar av denne generasjonen skjermkort. Skal du ha, saa kjoeper du 8800GT(S) eller evnt ATi Radeon HD 3850 eller 3870

Lenke til kommentar

post-153006-1211757579_thumb.jpg

 

28 % GPU-usage, ca. 20 FPS i Tortage. 1024x768 oppløsning uten fullscreen (high settings). Noe er tydeligvis galt. Jeg fikk en del bedre FPS ved å fjerne fullscreen og sette ned oppløsningen til 1024x768, forresten.

 

Oppdatering:

Jeg satt alt på laveste grafikk og fant ut at man ikke får noe bedre ytelse fordi jo lavere grafikk man kjører, desto mindre bruker man av GPU-en. På det laveste fikk jeg kun ~5 % av den totale kapasiteten, på det høyeste ca. 12 %.

 

post-153006-1211763051_thumb.jpg

Endret av Christofer91
Lenke til kommentar
jeg har Acer Aspire 5720Z , med 2gb ram og 8400gs skjermkort , og har aldri over 10 fps, og da har jeg alt på så lavt som det går ann :cry:

Et 8400GS er antakelig det laveste du faar av denne generasjonen skjermkort. Skal du ha, saa kjoeper du 8800GT(S) eller evnt ATi Radeon HD 3850 eller 3870

vet jo at det ikke er noe bra skjermkort , og pc generelt, men burde vel klare mer enn 2-3fps i tortage med ALLE instillinger på minimum :S ?

Lenke til kommentar

I Tortage faar jeg mellom 2 og 5 fps, sjekk mine speccs i pc1 i siggen min du... Age of Conan utnytter PCen til de fleste VELDIG daarlig. Har en venn med en Athtlon64X2 4600+. 2gb ram, og et 7900GT. Han kjorer paa medium @ 1280x960 med 60-90 fps nesten overalt.

Lenke til kommentar
Jeg har et gammelt ATI X800 og jeg får 10-30 FPS :ermm: Virker litt rart at dere med nyere og bedre kort ikke får noe særlig bedre ytelse.

Tror det har en god del å si hvilken oppløsning man kjører på, sett den ned hvis du har lav fps. Og en annen ting som kan hjelpe litt er å kjøre i fullscreenmodus istedet for windowed modus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...