Gå til innhold

AoC: Elendig ytelse med ATI-skjermkort?


Anbefalte innlegg

Har lest litt på det offisielle forumet, og nesten samtlige med ATI-kort -- spesielt HD 3000-serien -- sliter med dårlig ytelse.

 

Selv har jeg et fabrikkoverklokket HD 3870 fra HIS, et kort som burde klare full grafikk i Age of Conan med stabil FPS. Akkurat nå varierer det mellom 5-20 FPS i multiplayersoner, med en oppløsning på 1680x1050. Å skru ned grafikken til lav (alt på laveste) gir faktisk dårligere FPS. Dessuten henger introene og jeg må ofte gå inn i Windows og tilbake igjen før jeg kan skrive inn passordet.

 

Noen som opplever det samme, evt. har hørt noe om det? Regner med det siden "Performace"-tråden på forums-eu.ageofconan.com er stappfull av liknende poster.

 

Vil tro dette er ille for FunCom, siden en god del av spillerne har ATI-kort i maskinene sine. Selvsagt er det også ille for oss som sitter med et ATI-kort og sliter kraftig med spillet.

 

Edit: Flere har problemer med HD 3000-serien. Se den liknende tråden på det offisielle forumet her.

Endret av Christofer91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv et radeon x1950 kort. Dette er jo ikke akkurat et nytt kort, men jeg testa uansett AOC. Jeg får 2-25 fps uansett om jeg kjører på relativ høy grafikk og oppløsning, eller all grafikk på lavest og lavere oppløsning. Har også de nyeste driverne.:S

Endret av coolgrev1
Lenke til kommentar

Både ATI og Nvidia kårt får dårlig FPS, ATi HD 3870 og Nvidia sin 8800GT(Whatever de heter, bruker ikke nvidia) får rundt 10-25 fps uansett hvilken settings de bruker. De med Sli/Crossfire kan kanskje få opp i 40fps hvis de er heldige. Men noen sier at eldre maskiner kan klare å dra spillet opp i 60-80fps på medium grafikk... Selv sitter jeg med rundt 20fps uansett hva jeg setter =S

 

Har:

AMD Athlon X2 4400+ OC til 4600+(ca)

PowerColor Radeon HD 3870 512MB

2GB Minne

Endret av wildex999
Lenke til kommentar

Jeg var hele tiden ganske sikker på at jeg ikke ville ha noen problemer med å klare Age of Conan på relativt grei grafikk, så jeg ble ganske forvirret når jeg merket den dårlige frameraten. Siden det er flere som har problemet -- bare her på forumet -- tyder det på at det er et stort problem på større basis. Og hvis 8800GT-kortene har samme problem er det ille.

 

Håper og tror FunCom vil fikse dette i en patch så fort som mulig. Er sikkert ikke annet enn en kompatibilitetsfeil.

Lenke til kommentar
Både ATI og Nvidia kårt får dårlig FPS, ATi HD 3870 og Nvidia sin 8800GT(Whatever de heter, bruker ikke nvidia) får rundt 10-25 fps uansett hvilken settings de bruker. De med Sli/Crossfire kan kanskje få opp i 40fps hvis de er heldige. Men noen sier at eldre maskiner kan klare å dra spillet opp i 60-80fps på medium grafikk... Selv sitter jeg med rundt 20fps uansett hva jeg setter =S

 

Har:

AMD Athlon X2 4400+ OC til 4600+(ca)

PowerColor Radeon HD 3870 512MB

2GB Minne

 

Der ser man jo det, Som Wildex999 sier og jeg stoler på han ;), så er det ikke bare ATI som har problemer!

Lenke til kommentar

Heh, gjort noen forsøk til. Prøve å kjøre GPU test mens AoC lå å kjørte i bakgrunnen. I følge RivaTuner:

AoC og Test kjørt samtidlig: 50% GPU bruk

Bare testen: 99.9% GPU bruk.

 

Det ser nesten ut som om AoC clokker ned GPU-en eller noe.

Endret av wildex999
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...