Gå til innhold

MGS4 har '90-minutters' mellomsekvenser! *Avkreftet*


Anbefalte innlegg

Jeg skjønner hvor du vil hen KayAU, men vent med å ta din informerte beslutning før vi har alle fakta på bordet i alle fall.

For alt vi vet så funker savingen på den måten at man kan save midt i en cutscene hvis man vil. Og hvis MGS3 er noe å gå etter, så vil det være et "cutscene theater" der du kan se cutscenene når du har tid til det.

 

Kan vi spole og se hvor lenge det er igjen av scenen, så burde det ikke

være et problem for noen.

Vi får se hvordan de gjør det. Kojima & Co vil nok ikke overlate noe til tilfeldighetene når det gjelder dette spillet. :thumbup:

Endret av XDamage
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser ihvertfall framover mot 90 minutters cutscenes, har dog mine tvil om at vi skal ta dette for god fisk :) Det er ihvertfall ingen tvil om at det blir kvalitets scener som inneholder endel frysninger gjennom kroppen og tårer fra øyekroken!

Lenke til kommentar

kan se ut som dette bir dråpen som gjør at jeg går for en PS3 i tillegg til 360en :D

 

har jeg nok input ang historien når jeg har spilt mgs 1 og 2 (opptil flere ganger),

 

det ene spiller foregår på en eller anne arktisk plass (ps1) og det andre er det hvor man er på en båt og en oljeplattform (xbox)

 

bør jeg spiler 3eren før jeg begynner på dette

Lenke til kommentar
Som mala skrev: En editor som har spilt gjennom spillet 2 ganger sier at han aldri kom over noen 90 minutters cutscenes, så er nok bare enda ett rykte.Uansett, jeg tar det jeg får. Jo mer jo bedre. Cutscenene i MGS spillene er av ypperste kvalitet, og elsker rett å slett måten historien blir fremstilt i disse spillene.

 

La oss håpe det er tull ja, 90 minutt er i mine øyne helt latterlig for en cutscene i et spill, mange har ikke tid til å sette av flere timer på rad for å spille et spill. (noe du fort kan risikere om scenene kommer helt på slutten av din "tiltenkte spilletid", nå har jeg også riktignok rundet kun MGS1, men synes ikke hsitorien er spesielt god (at den er bedre en spill flest gjør den ikke god, skal man sitte pal i 90 minutt bør det kunne stå opp mot film), eller særlig spennende/actonfylt i cut-scenes (så holder seg ikke mot "hjernedøde" actionfilmer heller)

 

AtW

Lenke til kommentar

90 minutters cutscenes passer meg nok dårlig. Det har seg slik at jeg ikke interesserer meg for spennende, gripende og episke ting.

 

Jeg mener å huske og ha lest et sted i den nye testamentet at det skal være klare grenser mellom spill og film, så dette er vel igrunn spikern i kista for spillindustrien.

 

Gud forby de som måtte blande melk og kjøtt, og Gud forby de som måtte blande spill og film. Orginalitet må straffes!!!

 

Stå på!

Endret av Jorchi
Lenke til kommentar
90 minutters cutscenes passer meg nok dårlig. Det har seg slik at jeg ikke interesserer meg for spennende, gripende og episke ting.

 

Jeg mener å huske og ha lest et sted i den nye testamentet at det skal være klare grenser mellom spill og film, så dette er vel igrunn spikern i kista for spillindustrien.

 

Gud forby de som måtte blande melk og kjøtt, og Gud forby de som måtte blande spill og film. Orginalitet må straffes!!!

 

Stå på!

 

Problemet er at spillhistorier ofte er relativt uspennde og oppskrytte, og er orginalitet en dårlig ide, så bør det straffes ja. Sikkert veldig orginalt å lage en film der man får opp sider fra en bok på lerretet og må lese handlingen, men er det en elendig ide så er det ingen grunn til at man skal ha økonomisk gevinst av det.

 

AtW

Lenke til kommentar

Først, kan jeg få si at jeg hater deg uten at du eller noen andre modererer det?

 

Jeg tror aldri vi har vært enig i noe som helst ...

 

Om du mener MGS har en mindre god historie er du nok ganske alene om det. Selv har jeg ikke lest noen bok eller sett noen film med bedre historie, og jeg ser mye film.

 

Så kan en jo diskutere hva en bra historie er, men jeg mener objektivt sett. Tyngde, gjennomføring, dybde, apell osv.

 

MGS er et spill hvor historien er det viktigste, følgelig er det mellomsekvensene som historieformidler som veier tyngst.

Lenke til kommentar
Først, kan jeg få si at jeg hater deg uten at du eller noen andre modererer det?

 

Jeg tror aldri vi har vært enig i noe som helst ...

 

Om du mener MGS har en mindre god historie er du nok ganske alene om det. Selv har jeg ikke lest noen bok eller sett noen film med bedre historie, og jeg ser mye film.

 

Så kan en jo diskutere hva en bra historie er, men jeg mener objektivt sett. Tyngde, gjennomføring, dybde, apell osv.

 

MGS er et spill hvor historien er det viktigste, følgelig er det mellomsekvensene som historieformidler som veier tyngst.

 

Heh, personlig prøver jeg å unngå å moderere tråder jeg selv deltar i, de andre moderatorene kan jeg ikke snakke for. Ellers så ser jeg ingen grunn til hat bare på grunnlag av at man er uenig.

 

Mulig jeg er alene om det, man kan ikke si jeg synes historien i MGS var så fantastisk. Synes den er for virrete, ikke så voldsomt spennde, og gir heller ikke noe særlig ettertanke i mine øyne.

 

AtW

Lenke til kommentar
90 minutters cutscenes passer meg nok dårlig. Det har seg slik at jeg ikke interesserer meg for spennende, gripende og episke ting.

 

Jeg mener å huske og ha lest et sted i den nye testamentet at det skal være klare grenser mellom spill og film, så dette er vel igrunn spikern i kista for spillindustrien.

 

Gud forby de som måtte blande melk og kjøtt, og Gud forby de som måtte blande spill og film. Orginalitet må straffes!!!

 

Stå på!

 

Problemet er at spillhistorier ofte er relativt uspennde og oppskrytte, og er orginalitet en dårlig ide, så bør det straffes ja. Sikkert veldig orginalt å lage en film der man får opp sider fra en bok på lerretet og må lese handlingen, men er det en elendig ide så er det ingen grunn til at man skal ha økonomisk gevinst av det.

 

AtW

Med tanke på at Metal Gear serien pisser på alle filmer når det gjelder story, kan du ikke gå rundt å kalle den "uspennende" og "oppskrytt" når dette er genialt oppbygd og originalt.

Lenke til kommentar
Med tanke på at Metal Gear serien pisser på alle filmer når det gjelder story, kan du ikke gå rundt å kalle den "uspennende" og "oppskrytt" når dette er genialt oppbygd og originalt.
Ja, det er jo objektivt observerte fakta.

Sant det. Men hvilke andre spill er det folk kommer med slike påstander til? Ingen/få som påstår at Resistance, Gears of War, Cod4 osv osv har spillefilm kvalitet på storyen. Men til Mgs spillene er det flere som påstår det. Bare en observasjon.

Lenke til kommentar
PSW Magazine forteller at MGS4 har mellomsekvenser som er opptil 90 min. lange. Nei, ikke tilsammen, en enkel sekvens er nesten 90 minutter! Hva mener folket om dette? Har mellomsekvenshysteriet gått for langt?

 

Les mer

Les enda mer

 

Så lenge det er mulig å sette på pause, som det vel helt sikkert er, så er glad som en lerke jeg. MGS2- og 3 er fortsatt ubeseiret når det gjelder stilige cut scenes, og historien digger jeg jo fra før.

 

90 minutter er faen meg lenge! :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...