Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Norsk eksamen 2008 - Påvirkning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vi kan ta med sammenhengene tekster. Tenkte jeg bare skulle skrive del 1 hjemme(Leserinnlegg om påvirkneing, siden temaet er ganske klart og man kan sikkert velge hvilken sjanger selv) så bruker jeg bare Nyno til å oversett teksten til nynorsk, så er del 1 skrevet, også skal jeg bruke hele fredagen til å skrive del2!

 

Men er så sykt forbannet fordi vi må skrive sakteksten på nynorsk :realmad: :realmad: :wallbash: :wallbash: :realmad: :realmad: :wallbash: :wallbash:

 

Nynorsk går jo greit.. Hovudmålet mitt :D

Heldigvis er hovudmåls teksten skjønnlitteratur :)

Men det er bokmål som er vanskeleg :S

Lenke til kommentar

For å gjøre en ting helt klart, ALLE og da mener jeg ALLE hjelpemidler er lov utenom kommuniserende verktøy på selve eksamen som mobil, ipod, mp3 osv. Du kan ha med deg alle type sammenhengende tekster, leksikon, hvor mange bøker du vil, notatark og hva som HELST. Dette kommer klart frem, men dette er ikke uten videre.

 

Sensor vil sjekke teksten nøye får og se om DU faktisk har skrevet teksten selv, sensor vil bli ekstra nøye, så pass på for mye klipping og liming. Dere må også huske å oppgi kilder, dette er ekstremt viktig, sensor vil sjekke nøye gjennom dette.

 

Det at det er lov med alle hjelpemidler, tror jeg bare beviser at oppgaven vil være mye knyttet til et spesielt tema, med dette mener jeg at at det ikke er vits med haugevis av hjelpemidler.

 

Ta med hjelpemidler så klart, men ta med hjelpemidler som hjelper akkurat DEG, det skal ikke være sammen hjelpemidler som vennen din eller whatsoever, ta med de hjelpemidlene og tipsene du trenger.

 

Edit: Mange skrivefeil, men orker ikke rette på de så det får gå.

Endret av IndR
Lenke til kommentar
For å gjøre en ting helt klart, ALLE og da mener jeg ALLE hjelpemidler er lov utenom kommuniserende verktøy på selve eksamen som mobil, ipod, mp3 osv. Du kan ha med deg alle type sammenhengende tekster, leksikon, hvor mange bøker du vil, notatark og hva som HELST. Dette kommer klart frem, men dette er ikke uten videre.

 

Sensor vil sjekke teksten nøye får og se om DU faktisk har skrevet teksten selv, sensor vil bli ekstra nøye, så pass på for mye klipping og liming. Dere må også huske å oppgi kilder, dette er ekstremt viktig, sensor vil sjekke nøye gjennom dette.

 

Det at det er lov med alle hjelpemidler, tror jeg bare beviser at oppgaven vil være mye knyttet til et spesielt tema, med dette mener jeg at at det ikke er vits med haugevis av hjelpemidler.

 

Ta med hjelpemidler så klart, men ta med hjelpemidler som hjelper akkurat DEG, det skal ikke være sammen hjelpemidler som vennen din eller whatsoever, ta med de hjelpemidlene og tipsene du trenger.

 

Edit: Mange skrivefeil, men orker ikke rette på de så det får gå.

 

Man kan jo ta med seg en trillebår med leksikon, men når har man tide til å lete i den hele tiden. Man burde ta med seg det man føler er til nytte for å gjøre det bedre på eksamen...

Lenke til kommentar
For å gjøre en ting helt klart, ALLE og da mener jeg ALLE hjelpemidler er lov utenom kommuniserende verktøy på selve eksamen som mobil, ipod, mp3 osv. Du kan ha med deg alle type sammenhengende tekster, leksikon, hvor mange bøker du vil, notatark og hva som HELST. Dette kommer klart frem, men dette er ikke uten videre.

 

Sensor vil sjekke teksten nøye får og se om DU faktisk har skrevet teksten selv, sensor vil bli ekstra nøye, så pass på for mye klipping og liming. Dere må også huske å oppgi kilder, dette er ekstremt viktig, sensor vil sjekke nøye gjennom dette.

 

Det at det er lov med alle hjelpemidler, tror jeg bare beviser at oppgaven vil være mye knyttet til et spesielt tema, med dette mener jeg at at det ikke er vits med haugevis av hjelpemidler.

 

Ta med hjelpemidler så klart, men ta med hjelpemidler som hjelper akkurat DEG, det skal ikke være sammen hjelpemidler som vennen din eller whatsoever, ta med de hjelpemidlene og tipsene du trenger.

 

Edit: Mange skrivefeil, men orker ikke rette på de så det får gå.

 

Man kan jo ta med seg en trillebår med leksikon, men når har man tide til å lete i den hele tiden. Man burde ta med seg det man føler er til nytte for å gjøre det bedre på eksamen...

 

Det var akkurat det jeg ville påpeke, tror jeg formulerte meg ganske dårlig.

Det er slettes ikke noe nyttig med å drasse med seg 1000 bøker, når du ikke har bruk eller tid for å se igjennom dem. Jeg mente å si at hver enkel person burde ha med seg sine egne tips og råd som hjelper den enkelte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...