Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Norsk eksamen 2008 - Påvirkning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skrev 5 sider på bokmål oppg. 3.

Skrev 2,1 sider på sidemål.

 

Fikk så dårlig tid på slutten at jeg ikke fikke skrevet sidemåls stilen ordentlig eller rettet den ... måtte bare skrive av kladden fort ...

Kan ikke si det var noen gode tittler jeg fant på, på slutten xP

Lenke til kommentar

Skrev to sider på sidemål og fire på hovedmål. Ble ganske fornøyd. Oppgavene var ikke det beste, spesielt ikke på del 1. Burde fått et friere valg enn kun å skrive leserinnlegg. Håper på en 5er uansett.

 

Hvor strenge regler hadde dere? Fikk dere bruke pc og i tillegg ha med alt dere ville, bortifra hjeplemidler som tillater kommunikasjon?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Endelig ferdig med norsk eksamen. Skrev 3 sider på artikkel greia, og 5 sider på del 2. Jeg er egentlig ikke fornøyd med noen av delene mine. Jeg trodd jeg skulle blir ferdig rundt klokka 12, men ble ferdig klokka 14.15. Så jeg kumme ikke se igjennom det jeg skrev...

 

PS: vi måtte skrive en leseinnlegg. Ble litt usikker. Måtte man argumentere eller hva?

Endret av medlem-140898
Lenke til kommentar
Skrev to sider på sidemål og fire på hovedmål. Ble ganske fornøyd. Oppgavene var ikke det beste, spesielt ikke på del 1. Burde fått et friere valg enn kun å skrive leserinnlegg. Håper på en 5er uansett.

 

Hvor strenge regler hadde dere? Fikk dere bruke pc og i tillegg ha med alt dere ville, bortifra hjeplemidler som tillater kommunikasjon?

Vi fikk ta med allt vi ville untant ting å kommunisere med.

Vi brukte også PC så vill si de ikke var så strengt, men det er jo slik det skal vere da at det er lov med alle hjelpemidler:)

 

Gikk greit nok tror jeg, men usikker... håper på 5, men tror jeg får 4.

 

Hvis man ikke brukte kilder, skulle man heller ikke skrive ned kilder, sant? Kan sensor missforstå dette, og tro at man lar være eller glemte å ta med kilder?

Om du ikke hadde brukt kilder skulle du heller ikke skrive kilder på arket du leverte.

 

PS: vi måtte skrive en leseinnlegg. Ble litt usikker. Måtte man argumentere eller hva?

Dette er vell egentlig litt opp til deg selv, er ikke alle leseinnlegg som argumenterer fullt ut, men tror det var lurest å argumentere enn del der.

Endret av SniKaZ
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Minnepenner får vi ikke ta med.. Og heller ikke sammenhengende tekster.

 

 

Men hvorfor skulle vi ikke få lov til å ta med sammenhengende tekster? Det står jo tydelig at -alle- hjelpemidler er lov, ja, bortsett fra internett og kommunikasjon da, goes without saying though.

 

Det er viktig å skille mellom tentamen og eksamen her, skolene er ikke pålagt å legge opp tentamen akkurat som eksamen vil bli. Men det er klart at det er en fordel når de gjør det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...