Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Norsk eksamen 2008 - Påvirkning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
norsk trekker jo bare snittet ned. MATTE FTW!!

 

EDIT: tråden burde få nytt navn: DEN STORE DEPPETRÅDEN

 

 

Ja vet. Har hørt at de fleste som kommer opp i norsk på eksamen får en lavere karakter.... :no: Sensorene er nådeløse :nei:

 

JEG HADDE DANSET MED TIL EN FEMMER (eller 6er) i matte, men nå må jeg slite i norsk. buhuuuuuuuuuuu. Men det går sikkert kjempe bra :thumbdown: ... stå på alle sammen! Det går sikkert bra så lenge man tenker positivt...

Lenke til kommentar
norsk trekker jo bare snittet ned. MATTE FTW!!

 

EDIT: tråden burde få nytt navn: DEN STORE DEPPETRÅDEN

 

 

Ja vet. Har hørt at de fleste som kommer opp i norsk på eksamen får en lavere karakter.... :no: Sensorene er nådeløse :nei:

 

JEG HADDE DANSET MED TIL EN FEMMER (eller 6er) i matte, men nå må jeg slite i norsk. buhuuuuuuuuuuu. Men det går sikkert kjempe bra :thumbdown: ... stå på alle sammen! Det går sikkert bra så lenge man tenker positivt...

Hadde mest håpet på engelsk jeg. Matte hadde kanskje blitt bedre enn norsk, men er så mye arbeid på matte så er egentlig fornøyd.

Lenke til kommentar
norsk trekker jo bare snittet ned. MATTE FTW!!

 

EDIT: tråden burde få nytt navn: DEN STORE DEPPETRÅDEN

 

 

Ja vet. Har hørt at de fleste som kommer opp i norsk på eksamen får en lavere karakter.... :no: Sensorene er nådeløse :nei:

 

JEG HADDE DANSET MED TIL EN FEMMER (eller 6er) i matte, men nå må jeg slite i norsk. buhuuuuuuuuuuu. Men det går sikkert kjempe bra :thumbdown: ... stå på alle sammen! Det går sikkert bra så lenge man tenker positivt...

Hadde mest håpet på engelsk jeg. Matte hadde kanskje blitt bedre enn norsk, men er så mye arbeid på matte så er egentlig fornøyd.

 

 

Mye arbeid? :S ikke for meg i hvertfall. for meg er det jo helt omvendt. Her sitter jeg foran pcen og sliter ræva av meg (kansje litt overdrevet) og prøver å finne ut om temaet påvirkning. I matte hadde jeg vel ikke trengt å øve på engang... jeg misunner de som har hatt matte og som sitter hjemme og spiller CS nå. Verden er urettferdig...

Lenke til kommentar
Matte var visst mye enklere enn påsketentamen og, så jeg burde ha fått fem der.

 

men nå er jeg litt opptatt med å sitte å kutte meg :)

menmen, går jo ann å håpe på en firer da..

 

Wrong.

 

Syntes den var vanskeligere jeg ;) .. Spessielt del 1 var det høyere nivå på, del 3 var kanskje pittelitt lettere enn den påsketentamen, men alt i alt var det litt vanskeligere.

Lenke til kommentar

Det er jo veldig vanskeleg å forberede seg når ein ikkje veit kva oppgåver som ventar! Eg såg f.eks. ein her som skulle skrive ein tekst heime før eksamensdagen, men kva om den teksten ikkje treff nokre av oppgåvene? Då er jo teksten heilt bortkasta!

Eg sit heime sjølv no og prøvar å få til eit notatark, men eg veit søren meg ikkje kva eg skal skrive for det er heilt umogleg å vite kva oppgåver ein kan få.

Eg tykkjer det var bra at vi fekk sakprosa-teksten på bokmål og den skjønnlitterere teksten på nynorsk. For læraren har sagt at vi bør leggje mest vekt på den nynorske teksten. Eg tykkjer at det er mykje vansklegare å skrive sakprosa enn skjønnlitteratur. Elles så tykkjer eg også at det er galskap at ein skal skrive to tekstar på 5 klokketimar. Ein kan iallefall ikkje rekne med like godt resultat som før den nye eksamensforma vart innført...!

Endret av Inaa
Lenke til kommentar
Må ikke spore av helt her nå :p

 

Tanker rundt emnet. Hvordan skal dere gå frem? Noen spesielle ideer dere vil dele?

Både med forberedelse og selve dagen. Jeg er ganske så blank selv, prøver å lese litt artikler rundt emnet, men er vanskelig

 

Einaste eg har tenkt på, er dette med alkohol og røyking.. Elles er eg også ganske tom..!

Lenke til kommentar
Nå sitter vi å hører på læreren snakker om reklamen :p dritkjett, men men.

 

vi snakker om noen av tekstene på forberedelseshefte, skriver litt stikkord rundt temaet osv...

Skulle vore på skulen og høyrt på det same, men eg er dessverre sjuk.. :p

 

hehe, er ikke litt kjett? Jobber du hjemme da eller?

 

Skal du ta eksamen i morgen ?

Lenke til kommentar
Nå sitter vi å hører på læreren snakker om reklamen :p dritkjett, men men.

 

vi snakker om noen av tekstene på forberedelseshefte, skriver litt stikkord rundt temaet osv...

Skulle vore på skulen og høyrt på det same, men eg er dessverre sjuk.. :p

 

hehe, er ikke litt kjett? Jobber du hjemme da eller?

 

Skal du ta eksamen i morgen ?

Jau, jobbe og jobbe... Blir vel mest slauring.. Eg prøvar å jobbe, men det er liksom ikkje noko å jobbe med :p

Ja, skal ta eksamen i morgon, om eg er i form..

Lenke til kommentar
Nå sitter vi å hører på læreren snakker om reklamen :p dritkjett, men men.

 

vi snakker om noen av tekstene på forberedelseshefte, skriver litt stikkord rundt temaet osv...

Skulle vore på skulen og høyrt på det same, men eg er dessverre sjuk.. :p

 

hehe, er ikke litt kjett? Jobber du hjemme da eller?

 

Skal du ta eksamen i morgen ?

Jau, jobbe og jobbe... Blir vel mest slauring.. Eg prøvar å jobbe, men det er liksom ikkje noko å jobbe med :p

Ja, skal ta eksamen i morgon, om eg er i form..

 

Okei

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...