Gå til innhold

Samsung LE32A656 eller LG 32LG6000 Scarlet?


Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg skal kjøpe meg en ny tv til soverommet, da jeg bare har en gammel 28" kasse-tv der fra før. Det passer derfor best med 32". Skal bruke den til å se på filmer og spille xbox 360, da jeg akkuart har kjøpt en 360 :) . Så har jeg sett på to stk, jeg liker begge veldig godt. Spesielt LG-en.

 

Samsung 32" LCD TV - LE32A656

 

LG 32LG6000 Scarlet

 

Men jeg er ikke noen ekspert på tv-er, så er det noen som har noen råd om hvilken av dem jeg burde gå for? Håper på svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann. Jeg skal kjøpe meg en ny tv til soverommet, da jeg bare har en gammel 28" kasse-tv der fra før. Det passer derfor best med 32". Skal bruke den til å se på filmer og spille xbox 360, da jeg akkuart har kjøpt en 360 :) . Så har jeg sett på to stk, jeg liker begge veldig godt. Spesielt LG-en.

 

Samsung 32" LCD TV - LE32A656

 

LG 32LG6000 Scarlet

 

Men jeg er ikke noen ekspert på tv-er, så er det noen som har noen råd om hvilken av dem jeg burde gå for? Håper på svar!

 

LG er ikke full HD, det er Samsungen. Ikke at det har mye å si på en så liten tv. Jeg har ikke sjekket noen av disse tv-ene, men jeg vil tippe at sortnivået er litt dypere på Samsungen. Ellers er det nesten fritt valg. LG-en får veldig mye skryt:).

Lenke til kommentar
Takk for svar Bava. Men bør jeg bry meg om at LG-en har 50000:1 kontrast og Samsungen bare har 15000:1 ? Eller har det ikke noe å si, for jeg begynner å helle litt mot Samsungen.

Det behoever du overhodet ikke aa bry deg om.

Ta alle slike verdier med en klype salt. Etter det jeg har forstaatt er det heller ingen standard for aa maale/oppgi kontrastverdier.

Endret av maypenray
Lenke til kommentar
Takk for svar Bava. Men bør jeg bry meg om at LG-en har 50000:1 kontrast og Samsungen bare har 15000:1 ? Eller har det ikke noe å si, for jeg begynner å helle litt mot Samsungen.

Det behoever du overhodet ikke aa bry deg om.

Ta alle slike verdier med en klype salt. Etter det jeg har forstaatt er det heller ingen standard for aa maale/oppgi kontrastverdier.

 

 

Det er heller ikke snakk om tv-ens reelle kontrast, men den dynamiske kontrasten. Som regel oppgir man ikke kontrasten på lcd fordi den som regel er ganske lav. En lcd er avhengig av baklys for i det hele tatt å kunne vise bilde.

 

Som regel måler man kontrast i forholdet mellom det mørkeste og det hviteste skjermen kan vise, gråtoneskala. Dynamisk kontrast måler man separat. Altså først sjekker man det hviteste og så måler man det sorteste. Da finner man den dynamiske kontrasten. Det er heller ingen norm for hvordan dette skal gjøres så egentlig er det ganske verdiløst...

Lenke til kommentar

Takk for svar alle sammen :) Jeg liker jo egentlig best designet på LG-en, synes det er meget stilig. Så da tror jeg at jeg kjøper meg en sånn en! Blir ivertfall ikke skuffet tror jeg. Det skal jo være en bra tv. Var egentlig litt innstilt på Samsungen , men pga designet tar en da Lg-en. Vil og igjen bare takker for svarene jeg fikk! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...