Gå til innhold

Mist PSU.. klar for noen ubehagelige funn?


Anbefalte innlegg

  • 1 år senere...
Videoannonse
Annonse

Har postet i denne tråden før vist jeg ikke tar helt feil,var da min 600W mist som hadde lekk kondensatorer etter 2 år.er vel 2 år siden dette nå,ble nektet retur siden jeg hadde tatt av dekselet..

Men så var jeg så dum at jeg gikk for mist igjen for 5-6 måneder siden,nye typen 650W som startet å lage "harddisk lyder" etter 4-5 måneder når jeg scrollet vinduer o.l.

Sendte den inn og fikk mail i dag at det er en ny på vei.

 

T.o.m et par billige PSUer jeg har holder lenger en Mist..At jeg ikke lærte sist gang..

 

Seriøst ang de "harddisk"-lydene? Har hatt det i det siste jeg også, har stusset på det men ikke koblet tanken engang. Så begynte harddiskene mine istad å prøve å spinne opp igjen og igjen. Satt med musikk på maskina og surfet, så jeg skrudde av lyden for å høre bedre etter hva i alle dager det var som skjedde. Plutselig sa hele maskina "PLOH!" og der var den død.

Når jeg tar strømmen med bryteren bak på PSU og venter litt, og deretter fyrer på ny, så prøver maskina å boote i ca ett sekund før den dør ut igjen. Jeg legger merke til at vifta på PSU ikke vil gå, og at CPU-lampe på HK lyser. Tyder på dau PSU?

Skvatt litt nå når jeg leste det du sier ang "harddisk-lyder" :p

 

*Edit: Dette gjelder forresten en MIST 1000w på ca 2 år.

Endret av Foe_of_Good
Lenke til kommentar

Jeg har hatt min Mist 800W i ca. 5 år. Fungert veldig bra helt til nylig. PSU'en funker fremdeles bra, men vifta har begynt å støye. Høres ut som en gammel harddisk som knattrer. Skal prøve å bytte denne, men vil gjerne ha den nye viften før jeg begynner å skru.

Noen forslag til hvilken vifte jeg bør kjøpe?

 

Edit: Kom akkurat over denne testen: http://www.hardware.no/artikler/mist_800_w/70790/2

Der kommer det ganske klart frem hva slags vifte som er brukt.

Endret av bobafett
Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...
  • 3 år senere...

Hadde bruk for en ekstra PSU, og da fant jeg fram igjen en gammel Mist 1000W. Husker det var en del rot og drama rundt disse PSU-ene. Denne var nå full av støv, så jeg åpnet den og fikk bort støv osv. Folk har jo lurt på hva som er inni denne. Jeg så det sto Teapo på noen av tingene i den. Nå har de jo hatt flere versjoner skjønner jeg. Denne ble kjøpt opp for rundt ti år siden eller noe sånt.

 

MODEL NO: MIST1000XHE135CF

W / ACTIVE PFC

 

Som jeg forstår det så er Teapo greit, ikke sant?

 

Jeg så forsåvet ikke så mye til noen sprengte kondensatorer, men var ikke spesielt lett å se noe inni den i det hele tatt. Den var fullpakka med komponenter, kabler og kjøle elementer. Ganske kaos om du spør meg. Kaoset var limt sammen også.

 

Denne har stått på i flere år, og jeg sluttet å bruke den fordi PC-en jeg kjøpte den for døde. Jeg tror ikke det var PSU-ens skyld. Skal også sies at både et lyd kort som var plugget inn i PCI porten og en av ethernet portene døde på hovedkortet døde lenge før hovedkortet sa god natt. Kunne sikkert reklamert hovedkortet når ethernet portene døde, men hadde en PCI ethernet port kort av en eller annen grunn. Ikke noe reklamasjonsrett når hovedkortet døde, fordi det var etter 5 år.

 

Tilbake til PSU-en... Den har masse merkelapper om at den har vært kvalitets sjekket. Jaja... Skal jeg tørre å bruke den i en ny PC i en halv måned?

 

EDIT:

Og hvis noen lurer, der det sto Teapo, det sto også 85 grader, ikke 105 grader. ;p

 

Disse blir vel brukt i Corsair sin CX serie? Deres dårligste serie, og den serien du helst bør holde deg unna. HX1000 skal vist være veldig bra om du vil ha 1000W.

Endret av MMDE
Lenke til kommentar

Teapo er helt greie i PSUer.  Det finnes mye verre merker som f.eks brukes i dag.  Det var en del problemer med dem da Teapo-kondensatorer ble brukt på hovedkort, men det finnes jo som du nevner forskjellige modeller, så om det var den samme modellen av Teapo vet jeg ikke.    Har selv en 7+ år gammel Corsair HX750 som jeg fortsatt bruker, men den bruker jo kun toppkondiser forsåvidt.  Vet ikke hvor lenge MISTen din har ligget ubrukt da, kondensatorer liker ikke å forbli ubrukt over lengre perioder, men det skal vel gå en god del år før ytelsen forringes.  

Lenke til kommentar

 

Disse blir vel brukt i Corsair sin CX serie? Deres dårligste serie, og den serien du helst bør holde deg unna. HX1000 skal vist være veldig bra om du vil ha 1000W.

 

Hadde en en hx1000 inntil sent i fjor, da denne tok kvelden . Dette var innenfor garanti perioden på 7 år (6,5 år) , og jeg fikk en ny hxi1050 helt gratis. 

 

Om ikke produktet bare er knall, er også supporten deres knall. 

Endret av Phinex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...