Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Matte Eksamen 2008 - Dagliglivets matematikk


Gjest Slettet+981287349

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan noen hjelpe meg her:

 

Det går et tog fra Oslo til Hamburg, Det drar fra Oslo kl 17.55 og er fremme i hamburg kl 22.15, hvordan kan man regne ut det da a?

 

jeg vet at det blir 4timer og 20 min men hvordan regner men det ut?

Lærern min sa at det var lettest og telle på fingrene. Sa at man ikke trengte å vise utregning på det for det går jo ikke ann å sette opp et regnestykke med klokkeslett. Så da må du bare skrive:

 

Det tok 4 timer og 20 min med tog fra Oslo til Hamburg.

 

 

Tror dere det kan bli annet en tabell/diagram og enkle kjøpoppgaver med avslag og moms. F.eks funksjoner o.l på pc?

 

Jeg er dritredd for funksjoner, det skjønner jeg ikke. Det med matte i dagliglivet kommer det garrantert en del oppgaver med.

Lenke til kommentar
Lærern min sa at det var lettest og telle på fingrene. Sa at man ikke trengte å vise utregning på det for det går jo ikke ann å sette opp et regnestykke med klokkeslett. Så da må du bare skrive:

I just did:

Du kan trekke ifra på vanlig måte, men husk at når du låner "over kommaet" så må du låne 6 istedet for 10. :)

 

edit: Omformulering.

Lenke til kommentar
Har matte eksamen imorgen :S Eller alle som kom opp i matte kommer vel opp på onsdag.. Men uansett :p

 

6x-3x(5-x)=10-(x+7)(2x-5)

 

Er det noen som kan løse denne ligningen som jeg fant på eksamen 2006

 

Vær så snill og hjelp! :D

Vil benytte denne muligheten til å fortelle at matte-programmer som Algebrator(?) er lov, og VELDIG nyttig for enkelte!

Og MathExpert for de litt viderekommende databrukere ;)

 

De løser algebrastykker, setter opp grafer og funksjoner o.l., er bare å skrive inn, printe ut, og levere!

NB! Algebrator forkorter ikke brøker!

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar
Kan noen hjelpe meg her:

 

Det går et tog fra Oslo til Hamburg, Det drar fra Oslo kl 17.55 og er fremme i hamburg kl 22.15, hvordan kan man regne ut det da a?

 

jeg vet at det blir 4timer og 20 min men hvordan regner men det ut?

Det kan være lurespm, husk på vis det skulle oppstå tidsforskjell

 

Algebrator koster penger?

Lenke til kommentar

Gogo, gief download link

 

Sitter her å føler at jeg ikke kan alt, men føler også at jeg er klar, vet ikke helt hva jeg kan øve på.

 

Men jeg skal ta med alt av lærebøker, kladdebøker og regelbøker.

Endret av Pirja
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Kjempe WheelMan !

 

Jeg laster opp en .zip fil med litt regelbøker fra 8 til 10, og 1. år videregående snart, så kan dere forsyne dere.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Algebrator følger også med, ferdig installert. Bare å kjøre programmet rett fra minnebrikke

 

 

Gi meg et sted jeg kan laste opp :p

 

Fileshack

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...