Gå til innhold

AoC: Tråden for oss som har bestillt fra Elkjøp og ikke har mottat pakken!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sjekket nettop sporingsnummeret til pakken min fra CDON, fremdeles står det at den var innlevert på Postsentral i Oslo 22.05 kl 10.09 og ingen oppdatering etter dette.

Sendte en sint mail til posten der jeg ba om svar på om pakken fremdeles ligger i Oslo, så får jeg se om jeg får noe svar fra dem.

Lenke til kommentar

Bor selv nordpå og er mildt talt arg på at spillet ikke kom med posten i dag mandag. Jeg har sendt mange mail til El-kjøp, på den siste fikk jeg følgende svar:

 

Hei og takk for din henvendelse

 

Jeg kan gi deg 100 kr i kompansasjon, selv om det ikke er vår feil da vi sendte det fra oss på tirsdag , men jeg skjønner deg også at du gjerne ville ha dette til fredag.Er dette greit ?

 

Ønsker deg en fortsatt fin dag!

 

Med vennlig hilsen

<navn fjernet>

 

 

 

Håper bare så inderlig at spillet er her i morgen!!!

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Levering av varen

 

Vanligvis kan du vente at en bestilling blir levert snarest mulig, hvis markedsføringen ikke opplyser noe annet. Er dette ikke mulig, for eksempel på grunn av leveringsvanskeligheter eller at varen er utsolgt, skal du få opplysning om det. Du skal også få vite at du kan avbestille i slike tilfeller. Hvis selgeren ikke kan levere den bestilte varen, kan du bli tilbudt en erstatningsvare. Aksepterer du det, må erstatningsvaren være i samsvar med beskrivelsen som er gitt i markedsføringen når det gjelder pris, utseende, kvalitet eller funksjon. Du må få vite hva som er en erstatningsvare og hva som er den opprinnelig bestilte varen. Du skal også få vite at du har full returrett dersom forskjellen er vesentlig.

Elkjøp har sikret seg til 7 dagers levering dersom det ikke er forsinkelser fra leverandøren, som de sier har sendt varen tirsdag (til meg hvertfall). Dersom pakken ikke er mottatt i morgen kan det strengt tatt anses som avtalebrudd.

Lenke til kommentar

Flere hundretals av kunder har i flere år ventet på noe som kan kalles et av Norges største kulturbegivenheter, Age of Conan av den norske spillprodusenten FunCom.

Age of Conan var lansert i butikker den 23. mai, en releasedato samtlige spillleverandører har holdt med unntak av Elkjøp. Dette gjelder utsending av spillet i post etter forhåndsbestilling via internett.

 

I følge elkjøp var spillet utsendt den 21. mai (dette i følge kundesørvis.)

Spillet har ikke kommet fram til flere av kundene. Og henvendelser til kundesørvis har kommet opp med de samme svarene som sier at spillet skal ha vært utsendt 20-21 mai og at om da spillet ennå ikke er kommet fram er dette grunnet posten, flystreik o.l.

 

Totalt var dette et spill som kostet ca 450 kr hvor noe ekstra betalt skal gå til frakt. Det er altså betalt frakt TIL elkjøp ikke posten, da det er kjøpt en tjeneste av dem hvor de bruker posten som underleverandør. Ergo elkjøp ansvarlig for frakten. Noe som gjør det uansvarlig av elkjøp å så skylde på Posten for denne hendelsen og sette deres rykte som syndebukk.

 

Ved bestilling kan man velge om spillet skal sendes med brevpost eller pakke. Begge av disse sendingsmetodene av spillet skal ha vært forsinket.

 

Fant dette i betingelsene til elkjøp:

"Dersom leveringen av produktene blir forsinket, vil vi gi deg informasjon så fort vi har kunnskap om det, sammen med informasjon om og eventuelt når levering kan skje, eller om produktet(ene) er utsolgt."

 

For å bemerke dette har altså ingen, av de jeg har snakket me fått noen som helst informasjon fra elkjøp om forsinkelser på utsendelser av dette spillet.

 

Jeg tok personlig en telefon til posten for så å få høre at posten skal gå som normalt og at pakkene normalt skal ha kommet fram dagen eller to dager etter sending, og beklager på det sterkeste at elkjøp legger skylden på posten. Også vedrørende flystrek tok jeg meg tid til å finne et utdrag fra posten sine hjemmesider:

http://www.posten.no/Portal/NyheterPresse/...nyhetavinor.htm

 

"Post som normalt

21.05.2008 10:46

Arbeidet er i full gang med å normalisere distribusjonen av brev, pakker og ekspressforsendelser (BPX) etter Avinor-streiken.

 

Posten forventer normal postdistribusjon fra torsdag 22. mai, men A-post som innleveres i dag vil stort sett komme frem til mottaker i løpet av et døgn.

 

Man må imidlertid regne med at kapasitetsproblemer og at arbeidet med å normalisere situasjonen, kan føre til mindre forsinkelser også gjennom dagen i dag. Alle postflyene vil fly som normalt allerede fra i dag."

 

Elkjøp har vært svært tilbakeholden på å gi ut sporingsnummer til pakkene. og etter en epost til elkjøps kundesenter har dette vært svaret:

"Alle conan spill ble sendt fra vår leverandør Tirsdag 21.05 som brevpost.

Vi har fått beskjed fra posten at de har forinkelser om dagen (bla. pga flystreik).

Og at mange derfor ikke har motatt dette i tide.

Vi beklager dette, men får dessverre ikke gjordt stort mer da det er sendt fra oss.

Vi kan ikke svare på når eksakt du vil ha denne da vi som sakt har fått følgende beskjed fra posten selv.

Ønsker deg en fortsatt fin dag!

Med vennlig hilsen

Kundesenter"

 

Også de spillene som er sendt via brevpost skal ha fått et colli nr. hvis det elkjøp sier er pålitelig. Dette gjør spillet sporbart. De sier at spillene er utsendt fra Bonver i Sverige (nok en gang informasjon fra kundesørvis).I følge posten får også brevpost som kommer inn fra utlandet et sporingsnummer når det kommer inn til norge.

 

 

Altså elkjøp har i dette tilfellet gjort alt for å legge skylden på andre. De setter ryktet til bonver, posten, tog og avinor og funcom på spill. At et spill så stort som conan ikke kan levers på dato når det er betalt for det, burde være totalt uakseptabelt.

Mandag 26. mai og spillet er per dagsdato ikke ennå levert på døra som jeg har betalt for.

 

 

 

 

Feel free for å redigere og bruke denne som e-mail guys.

Endret av Usagi
Lenke til kommentar
Elkjøp har vært svært tilbakeholden på å gi ut sporingsnummer til pakkene. og etter en epost til elkjøps kundesenter har dette vært svaret:

"Alle conan spill ble sendt fra vår leverandør Tirsdag 21.05 som brevpost.

Vi har fått beskjed fra posten at de har forinkelser om dagen (bla. pga flystreik).

Og at mange derfor ikke har motatt dette i tide.

Vi beklager dette, men får dessverre ikke gjordt stort mer da det er sendt fra oss.

Vi kan ikke svare på når eksakt du vil ha denne da vi som sakt har fått følgende beskjed fra posten selv.

Ønsker deg en fortsatt fin dag!

Med vennlig hilsen

Kundesenter"

 

 

Feel free for å redigere og bruke denne som e-mail guys.

 

Lurer berre på om du har tatt dette i frå e-posten som eg limte inn her i tråden? For den er nesten heilt lik den eg fekk. Har det vore Copy/paste inn i bildet?

 

 

Hei og takk for din henvendelse

 

Alle conan spill ble sendt fra vår leverandør Tirsdag 21.05 som brevpost.

 

Vi har fått beskjed fra posten at de har forinkelser om dagen (bla. pga flystreik).

 

Og at mange derfor ikke har motatt dette i tide.

 

Vi beklager dette, men får dessverre ikke gjordt stort mer da det er sendt fra oss.

 

Vi kan ikke svare på når eksakt du vil ha denne da vi som sakt har fått følgende beskjed fra posten selv.

 

 

Ønsker deg en fortsatt fin dag!

 

Med vennlig hilsen

Desiree

Kundesenter

 

Lenke til kommentar

Signer denne her jeg. Jeg har heller ikke fått det. 26. Mai.

 

Skal ringe å plage de litt på kundesupport. Nå har jeg EA så har overlevd, men er snart lvl 40 og vil gjerne ha mounten min. Inventory belt er jo heller ikke så kjedelig...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...