Gå til innhold

AoC: Tråden for oss som har bestillt fra Elkjøp og ikke har mottat pakken!


Anbefalte innlegg

Det kommer du isåfall ingen vei med. Alle varer ble som sagt 1 døgn forsinket ut fra oslo til hele sør-norge, og jeg antar tilsvarende i nord-norge.

 

Det at du skriver semi-nynorsk får meg ti å tro du befinner deg på vestlandet.

 

Dvs at hadde posten gått som normalt, hadde du fått varen din på lørdag, en dag forsinket. Nå kommer varen din mest sannsynlig til omlastingssentral bergen i morgen tidlig, og er du like uheldig som vi i trondheim er, blir den liggende der 1 døgn, og så levert til postkontoret ditt.

 

Dette er IKKE elkjøps feil, men postens. Elkjøps feil er at du ikke fikk varen levert fredag. Postens at den ikke ble levert lørdag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skrev en lang og fin epost til elkjøp i går. Var en skade på min CE noe som var litt trist, samtidig lurte jeg på tilbakebetaling av frakt grunnet null sporingsnr. Fikk raskt svar at dette ble sendt videre og at jeg kunne vente meg et raskt svar. Så blir spennende hva de kommer frem til.

Lenke til kommentar
Skrev en lang og fin epost til elkjøp i går. Var en skade på min CE noe som var litt trist, samtidig lurte jeg på tilbakebetaling av frakt grunnet null sporingsnr. Fikk raskt svar at dette ble sendt videre og at jeg kunne vente meg et raskt svar. Så blir spennende hva de kommer frem til.

Den delen med frakta regner jeg med er god fisk, det har du faktisk krav på.

 

Samt at du har krav på kompensasjon dersom varen er mangelfull, om esken er skadet o.l. så vil jeg kalle det en mangel ja.

Lenke til kommentar
Skrev en lang og fin epost til elkjøp i går. Var en skade på min CE noe som var litt trist, samtidig lurte jeg på tilbakebetaling av frakt grunnet null sporingsnr. Fikk raskt svar at dette ble sendt videre og at jeg kunne vente meg et raskt svar. Så blir spennende hva de kommer frem til.

Den delen med frakta regner jeg med er god fisk, det har du faktisk krav på.

 

Samt at du har krav på kompensasjon dersom varen er mangelfull, om esken er skadet o.l. så vil jeg kalle det en mangel ja.

Det jeg tenkte meg, selve pappesken det kom i var ikke skadet, så den må ha vært skadet når den ble lagt oppi. Sa også at jeg godt kunne ta bilder å sende.

 

Ser frem til svar derfra iallefall...

Lenke til kommentar
Det kommer du isåfall ingen vei med. Alle varer ble som sagt 1 døgn forsinket ut fra oslo til hele sør-norge, og jeg antar tilsvarende i nord-norge.

 

Det at du skriver semi-nynorsk får meg ti å tro du befinner deg på vestlandet.

 

Dvs at hadde posten gått som normalt, hadde du fått varen din på lørdag, en dag forsinket. Nå kommer varen din mest sannsynlig til omlastingssentral bergen i morgen tidlig, og er du like uheldig som vi i trondheim er, blir den liggende der 1 døgn, og så levert til postkontoret ditt.

 

Dette er IKKE elkjøps feil, men postens. Elkjøps feil er at du ikke fikk varen levert fredag. Postens at den ikke ble levert lørdag.

Om jeg ikke er helt på bærtur vil jeg tro at pakken allerede er nådd omlastningsentralen i Bergen (og Trondheim). Der er det ikke særlig med bemanning i helgene, så den vil ikke bli registrert før i natt/grytidlig i morgen (om den ikke er registrert allerede). Deretter vil den bli kjørt ut, noe som tar opp til 24 timer avhengig av hvor langt vekke du bor. Skogslik, som bor i Haugesund (hvis jeg ikke husker feil), vil kanskje ikke få den før tirsdag, det er hvertfall sannsynlig at han ikke vil få hentelapp før tirsdag, dersom denne er sendt med postbud, og ikke pr sms.

 

Btw det er motsatt det du skriver Alastor. Det er Postens feil at den ikke ble levert fredag (togene gikk ikke), det er Elkjøps/Bonvers feil ved sen utsendelse at den ikke ble levert lørdag heller. Uansett, så vil en 1-dags forsinkelse til fredag, ikke skape 1-dags forsinkniger senere, det er kun de pakkene som var på toget natt til fredag som ble forsinket. Så en pakke du skulle fått lørdag, ville du fått lørdag, selv om alle pakkene til fredag var 1 dag forsinket.

 

Når jeg undersøkte litt om hvor lang tid det ville ta å sende en pakke fra Bonver til meg, kom jeg over denne tabellen på posten.no: Link

Merk at tidene gjelder fra random postkontor innenfor postnummeret, og du kan derfor trekke fra opp til 24 timer kjøringstid til-fra omlastningsterminalen i Oslo avhenig av hvor lang avstand, og antall hentniger fra det enkelte postkontor. I tillegg er alle tidene runda opp (en pakke som ville ta 1.5 dager vil stå som 2 dager). I tillegg opplyste posten.se at en pakke sendt fra Bonvers postnummer i Sverige (181 85) til "Norge" ville ta 2 dager. Det betyr at du bør plusse på 1 dag til på sendetidene til Posten.no, dersom pakken kommer fra Sverige.

 

Uansett, dersom vi antar at alle pakkene ankom omlastningsterminalen i Oslo 04.00 fredag. Ville de bli sendt med tog til resten av landet iløpet av fredagen/natt til lørdag. Dessverre må pakkene som skal sendes til postkontorene være pakket til utsendelse fredag.

 

Ang. sporingsnummer, så er jeg sterkt fristet til å si at jeg ikke har fått pakken om en ukes tid, enten jeg har fått den eller ikke. For å se om Elkjøp klarer å motbevise meg. For dersom de skal kunne gjøre det, må de ha et sporingsnummer, enten det er leverings-, forsendelses- eller kollinr, minst et av disse blir opplyst uansett hvor du sender pakken fra, såframt du sender det med et firma som følger vanlige standarder (som inkluderer ca. alle postvesen i verden som tar imot pakker). Hvis de kan motbevise deg ved bruk av et av de numrene, så er de i praksis tatt i grov løgn, dersom du også kan bevise at de har sagt at de ikke har slikt når du har bedt dem opplyse det.

 

Dessverre bestilte jeg at den skulle sendes som brev, så jeg har ikke forutsetning for å få et sporingsnummer, selv om forsendelsen er sendt som pakke. Ergo ville et sporingsnummer for meg være en tilleggstjeneste. Jeg finner det forøvrig litt merkelig at Elkjøp tilbyr brevsendelser, da disse som sagt ikke har sporingsmuligheter, og derfor også er mer utsatt for svinn, når jeg spurte komplett.no om de kunne sende meg en vare som brev, fikk jeg nei som svar da dette var noe de hadde sluttet med pga. svinnprosenten var lavere ved pakkesendelser. Om Elkjøp sender "brevpost" som verdipost eller rekommandert (eller andre brevtjenester hvor sporing er tilbudt) er det jo fortsatt mulig å få sporingsnummer. Noe Elkjøp også opplyser, og da er spørsmålet; Har vi som har bestilt sendingen som brevpost også krav på sporingsnummer?

 

Men en ting som er aktuelt her er at Elkjøp opplyser på sine nettsider at et av fraktalternativene er: "Brevforsending til din postkasse." Mens Postpakke, kun kan levers lokalt postkontor. Selv om postpakke koster mer, er jo brevpost det som tilbyr nærmest levering. Og dersom forsendelsen er sendt som pakke (noe den etter sigende er) og kunden er tvunget til å hente den på postkontoret, så holder jo ikke Elkjøp det de tilbyr ang. frakt. Men jeg kjenner ikke til det juridiske der, altså hvorvidt Elkjøp endre fraktalternativ uten å opplyse kunden, selv om det ikke fører til økt pris. I beste fall for kunden så kan han kreve at Elkjøp må stå for transporten av pakken fra postkontoret til postkassen, evt at Elkjøp må betale kunden for å hente pakken selv.

 

Nå vil ikke pakken passe i min postkasse uansett. Men jeg skal forsøke å treffe postbudet, for å se om han har med seg pakke, hentelapp eller "pakke for stor for postkasse"-lapp .. eller om han har med seg noe for den saks skyld ..

 

Hva er det med meg og lange poster?

Endret av Eremal
Lenke til kommentar

Fikk kvittering fra Elkjøp på torsdag om at den var sendt.

Fraktmåte: Hentes på Posten.

 

Sendte e-post og ba om fraktnummer.

Svar: Den er sendt som brevpost og kommer hjem i Postkassen din.

 

Den er ikke kommet, men håper på hentelapp eller selve CE-pakken i postkassen i dag (aner ikke om den passer).

 

På en annen side har jeg Early Access, så lider ingen nød.

Lenke til kommentar
Såååå... De som får i dag, noen planer om hvilken server dere kommer til å starte på? =P

 

Lucifer 666: Kommer posten så tidlig da? Jeg fikk ikke hentelapp før i 2 tiden på Lørdagen(Hvorav jeg pleier å få posten klokken 12)

Battlescar, kanskje?

 

Håper eg får det i dag :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...