Gå til innhold

får disply driver error NÅ MED ATI 5970


Anbefalte innlegg

har 2stk 3870 i crossfire

 

får denne meld om og om igjen under spill

 

Display Driver stopped responding and has recoverd

display driver atikmdag stopped responding and succsesfully recoverd

 

denne får jeg opp hele tiden..og da den kommer lagger det... hva skal jeg gjøre?

 

bruker ccc 8.4

 

Da har jeg gått over til ccc 10,9

og fått i gang ATI RADEON 5970

 

men hvis jeg starter 3Dmark06 så blir alt svart og pc restarter

under spilling, tar det ca 2-5 min og skjermen henger seg opp og får Display driver error slik som på bilde

post-154711-1210951819_thumb.jpg

Endret av shaniboy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 år senere...

Dette kan være en helt forferdelig feil å komme borti. Har selv hatt feilen i noen år uten at jeg fant en løsning. Det er også en tråd på ATI forumet som har gått i evigheter uten noen offisiell løsning.

 

Mulig at skjermkortet ditt er defekt? Jeg ville i allefall sjekket ut den mulighetendet om du fortsatt er innenfor garantien.

 

Sånn jeg forstår det kan feilmeldingen ha flere ulike årsaker hvor et defekt kort er èn. Det skal finnes en "troubleshooting" hos ATI.

Endret av Syv
Lenke til kommentar

Dette er nok TDR som slår inn.. Windows funksjon siden Vista.

 

Timeout Detection and Recovery

 

Windows Vista attempts to detect these problematic hang situations and recover a responsive desktop dynamically. In this process, the Windows Display Driver Model (WDDM) driver is reinitialized and the GPU is reset. No reboot is necessary, which greatly enhances the user experience. The only visible artifact from the hang detection to the recovery is a screen flicker, which results from resetting some portions of the graphics stack, causing a screen redraw. Some older Microsoft DirectX applications may render to a black screen at the end of this recovery. The end user would have to restart these applications.

 

The following is a brief overview of the TDR process:

1.

Timeout detection: The Video Scheduler component of the Windows Vista graphics stack detects that the GPU is taking more than the permitted quantum time to execute the particular task and tries to preempt this particular task. The preempt operation has a "wait" timeout—the actual "TDR timeout." This step is thus the "timeout detection" phase of the process. The default timeout period in Windows Vista is 2 seconds. If the GPU cannot complete or preempt the current task within the TDR timeout, then the GPU is diagnosed as hung.

 

2.

Preparation for recovery: The operating system informs the WDDM driver that a timeout has been detected and it must reset the GPU. The driver is told to stop accessing memory and should not access hardware after this time. The operating system and the WDDM driver collect hardware and other state information that could be useful for post-mortem diagnosis.

 

3.

Desktop recovery: The operating system resets the appropriate state of the graphics stack. The Video Memory Manager component of the graphics stack purges all allocations from video memory. The WDDM driver resets the GPU hardware state. The graphics stack takes the final actions and restores the desktop to the responsive state. As mentioned earlier, some older DirectX applications may now render just black, and the user may be required to restart these applications. Well-written DirectX 9Ex and DirectX 10 applications that handle "Device Remove" continue to work correctly. The application must release and then recreate its Microsoft Direct3D device and all of its objects. DirectX application programmers can find more information in the Windows SDK.

 

Kilde

Lenke til kommentar

hei takk for svar, jeg har prøvd alt mulig, bytta om plassene på skjermkort, det sies at 3870 er for gammelt og utdatert til win7?uten crossfire skal jeg teste imorra,

 

etter mange timer stuk uten å lykket bestilte jeg meg heller en

ATI Radeon HD 5970 2GB GDDR5

 

så da bør problemet være løst

 

Lenke til kommentar

jeg prøvde det meste, men da jeg tok ut begge kortene og prøvde en om gangen så jeg at ene kortet var defekt, vifta gikk ikke og pc starta ikke helt normalt, men ene kortet alene så cræsher maskina på 3dmark06 enda tidligere enn når begge korta står i, så litt rart, prøvd å ned klokke kortet, da fungerte det feil fritt i vista, men etter at jeg la inn win 7 ultimate så får jeg samme feil selv om jeg prøver å klokke ned kortet, men føler jeg har gjort mitt ved å feilsøke orker ikke å bruke mer tid på det, så gjør jeg et forsøk med ATI Radeon HD 5970 som ejg venter på fra statene :)

Lenke til kommentar

Heysann ja fikk det ganske billig

 

men får fortsatt display driver error av en eller annen grunn, men mens jeg prøvde å gi den mere volt tok oppstarts hdd kvelden...

 

noen som vet hva som kan være feilen?

 

Bruker Win 7 Ultimate 64

lagt inn windows på nytt og alle drivere, prøvd først uten drivere til 5970 og med, så nå forstår jeg ikke stort,

 

mvh

Endret av shaniboy
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...