Gå til innhold

PS3 vs XBOX360 - Hva er best? Dine anmeldelser her!


Ramsey

Anbefalte innlegg

Alt som havner på Xbox Live skal godkjennes av Microsoft, en slags siste kvalitetskontroll på at det holder mål og passer inn deres tjeneste. Det er en ting.

Sony har vel tilsvarende rutiner de også, uten å lempe regningen over på forbrukeren?

 

Videre har de en haug med folk ansatt på heltid som har som jobb å gå igjennom alle klager som dukker opp - det være så enkelt som at en spiller rapporterer en annen for å slenge dritt, oppføre seg særdeles usportsllig, eller at noen mener en annen har et støtende nickname, f.eks rasistiske tinge eller navn av mer seksuell karakter. (...) Med tanke på hvor mange som spiller på Live daglig, så er denne oppfølgingen fra MS noe som koster de. Jeg betaler gladelig for en slik tjeneste Microsoft gjør her.

Nå er det snart to år siden jeg kvitta meg med Xbox360, og alle pre-pubertale idioter uten et snev av folkeskikk man møtte på Live! var en tungtveiende grunn i seg selv. Nok om det; poenget er at alle disse MS-ansatte du refererer til tydeligvis ikke evner å rydde opp i problemene, fordi etter hva jeg hører så har ikke dette blitt noe bedre - snarere tvert imot?

 

Det ender derfor opp med at man som regel bare spiller sammen med venner/kjente uansett, og da betaler man i realiteten for barnepass man ikke benytter, eller hva?

 

Så da står man igjen med følgende:

At Microsofts tjeneste oppeleves som langt mer stabil og har mye større og bredere innhold er heller ingen bakdel.

Jeg kan ikke kommentere om Live! er mer stabilt enn PSN, da jeg ikke har hatt problemer med noen av de. Men innholdet på Live! er en heller merkelig grøt. Det er etter min mening oppsiktsvekkende mye dårlig på Live!, og det er langt om lenge mellom godbitene. På meg virker det som policyen til MS er å pumpe ut all den bæsjen de klarer på kortest mulig tid, og så ser du hva som fester seg på veggen. MS har bestemt seg for at "Content Is King", og det går helt tydelig på kvantitet fremfor kvalitet. Og da er vi tilbake til ditt første punkt: MS sin kvalitetskontroll, eller snarere mangelen av?

 

Så til syvende og sist hva betaler man egentlig for da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
.......

Jeg har selv hverken sett eller hørt så mye til disse tullebukkene som tydeligvis har ødelagt din opplevelse på Live, så jeg tør påstå at problemet ikke er så massivt som du får det til å virke. Jeg går for all del med på at det finnes en del "råttene epler" online, det er vel hevet over enhver tvil, men det finnes systemer som gjør det mindre sannsynelig at du treffer disse. Nå har enkelte spill (som Halo 3) også en innebyggd mulighet som lar deg "mute" de du spiller med, om det så dreier seg om enkeltpersoner eller alle som ikke er dine venner. Jeg skal innrømme at jeg selv spiller mest med venner og venner av venner så det er kanskje derfor jeg har blitt skånet for nettopp dette.

 

Når det gjelder den gode doktoren sin påstand om Microsoft sin tilstedeværelse online så har jeg ikke hørt noe om slike stikprøver og heller ikke sett noe til dem, men dette kan igjen ha en sammenheng med ta jeg er en naiv og skjermet sjel på verdsveven.

 

Linuxguru, du sier at det er mye "bæsj" på Live, og det er forsåvidt sant. Men er dette virkelig bedre enn å få svært lite? Hvis jeg har forstått situasjonen rett får feks den europeisk PSN demoer og spill lenge etter den amerikanske storen. Jeg har i grunnen fått inntrykket av at utvalget der er ganske dårlig og at det som kommer ikke per definisjon er prima vare. Spørsmålet mitt til deg blir da: mener du at mye "content" som hvorav 30% er meget bra og resten er labert er dårlige enn lite "content" med omlag samme prosentvise inndeling? Jeg kan i enkelte tilfeller være enig i at "less is more" men dette er ikke et slagord man uten videre kan overføre overalt.

 

Personelig mener jeg forøvrig at Live er overpriset, men ikke dirkete dyrt hvis en slik selvmotsigelse sier dere noe.

 

Jeg ser nå at jeg muligens er litt OT her, så jeg skal komme med et innspill som er direkte relevant for diskusjonen: Jeg mener at det å bedømme en spillekonsoll ut ifra spill som ennå ikke har fastsatt lanseringsdato, langt mindre enn plass i butikkhyllene, blir litt feil.

Lenke til kommentar

Denne tråden omhandler PS3 og XBOX360, ikke Wii. Respekter emnet og ikke kapre diskusjonen med Wii-diskusjon. Endel innlegg er derfor fjernet.

 

Som en sidenotis: Generaliseringer er i utgangspunktet lovlig på forumet. Vi kan ikke forby folk å skrive at "amerikanere er dumme" fordi en amerikansk bruker kan tolke det som personangrep. Det er direkte personangrep som er forbudt. (men generalisering kan brukes til å trolle, det blir en annen sak).

 

Reaksjon på moderering gjøres som alltid på pm og ikke i tråden som blir moderert.

 

Jeg oppfordrer ellers alle brukerne til å vise hverandre respekt for hverandre og formulere dere på et saklig og konstruktivt vis, slik at man finner poeng i å lese hva folk skriver. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Når det kommer til spill:

 

XBOX360

 

- Her startet det veldig bra fra launch. Spillene var mange og de var gode. Enten det var plattform eller shoot em ups, Xbox hadde de. Her er det mye og velge mellom.

Den siste tiden har vi fått en overbelastning av FPS spill. So forsåvidt er kult, men ikke for alle. Spillkatalogen er på dette punkt ganske stor men exclusivene lar vente på seg. Det finnes inget spill som har ett absolutt må ha faktor. Vi venter på NINJA GAIDEN 2, GEARS OF WAR 2, TOO HUMAN, FABLE 2, HALO WARS og ett knippe andre spill. Dette er uten tvil meget gode spill men om de er verdt å kjøpe en konsoll for er ikke opp for meg og vurdere. Det er det for deg, leseren.

Uten å la personlige preferanser overta her kan jeg likevel konkludere med at spill assortomentet har blitt tynt i det siste. Om dette grunnes ensporet satsing på typisk hollywood action spill eller manglende satsing generelt er ikke lett å si. Resultatet blir uansett det samme. Utvalger er ikke så stort lenger sett i lys av konkurrerende konsoller. Men det finnes helt klart mange spill til denne platformen, og er man mere action-orientert er det nok å velge mellom.

 

Karakter 7/10

 

 

PS3

 

- Som med xboxen hadde ps3 en relativt god start hva gjelder utvalg av spill. Det var ikke like bra som på xboxen rundt launch men dette har endret seg betraktelig. I dag står disse konsollene omtrent side om side hva gjelder utvalg med ps3 et lite hestehode foran. Spillutvalget er mere variert og dekker flere sjangere. Exclusiver som METAL GEAR SOLID 4, FINAL FANTASY 13, KILLZONE 2, GOD OF WAR 3 og flere andre spill i million klassen lover godt for ps3 eiere nå, og utover året ut til neste år. Dette er spill som har høstet ros verden over og som nesten garanterer en skikkelig spillopplevelse.

 

Karakter 9/10

 

 

 

 

 

- - - - - FAIL - - - - -

 

At trådstarter klarer å tyne ut noe annet positivt om PSN

enn "gratis", er jo et under i seg selv.

Endret av Slettet-uVTr2vDm
Lenke til kommentar

Selv om jeg har begge konsollene så blir 360 definitivt mest brukt og det kommer av større spillbiblotek, bedre livetjeneste mtp utvalg på marketplace, friendslist, ingame XMB i alle spill, msn osv.

 

Ps3 er en god maskin men pr idag mangler den en skikkelig god livetjeneste og det mangler ett bra og variert spillbiblotek.

Lenke til kommentar

Kan da prøve meg på en liten anmeldelse.

 

Playstation III

Design:

Flott buet design som jeg syns virker litt "tidløs". Sort er fargen jeg liker på komponenter, så det passet meg bra at den kom i den ene fargen. Meget positivt med Memstick slots foran, og 4 usb. Slot-in til optiske plater er selvsagt også svært positivt.

HDMI fra start, samt mulighet for optisk ut er noe som burde vært standard. Om jeg har fortsått det rett måtte/må (?) man kjøpe en tilleggsting til X360 for å kunne få komponent/optisk ut.

At PS3 spiller CD, SACD, DVD og BD gjør den nærmest komplett på lyd/bilde-siden.

 

Utforming på kontrollen er ikke like ergonomisk slik som X360 er, da den ligger mye bedre i hånden, men D-pad på PS3 er riktig plassert (liker beat-em ups, så derfor er dette genialt), så derfor scorer denne høyt. Triggere er heller ikke like gode som X360, da en fort kan glippe litt når en spiller.

Karakter: 8/10

 

Online:

Spiller sjelden online, så dette skal jeg ikke uttale meg noe særlig om. Men at en ikke kan chatte på msn-vis er fryktelig dårlig. XMB ingame maser stort sett alle om, og jeg må si meg enig. Sony gjør en kjip jobb på online, det er både tidkrevende og ikke videre smart at de ikke har klart å få til XMB i spill (dette kommer i FW 2.40 om jeg ikke husker feil).

Tjenesten er gratis og passer perfekt til casual-online-gamers slik som meg selv. Themes, bakgrunner og slikt er gratis, det burde det vært på X360 også.

Dårlig med flere regioner på PSN, men dette burde ikke være et problem for noen. Det er faktisk bare til å lage en account for US, JP og EU om en trenger de viktigste sakene.

Karakter: 6/10

 

Spell:

Dette kommer helt opp til hver enkelt bruker, men jeg som er vokst opp med PS1/2 liker spillbiblioteket de har fra før av, og valgte derfor PS3 av den grunn, i tillegg til at den spiller av BD rimelig godt.

Det er mange gode spill til X360 jeg kunne tenkt meg, og kjøper meg nok denne konsollen om jeg går tom for spill på PS3.

Karakter: Dette finner du selv ut av :)

 

Til slutt vil jeg si det er dårlig av MS at de f.eks ikke kan lade X360 kontrollen i USB-pluggen, men at de "tvinger" deg til å kjøpe oppladningskit, samme med det outputgreiene om jeg har fulgt med i timen, for å ikke nevne at Elite er svært overprist.

 

Jeg heller nok litt over til PS3, men det får så være =]

Lenke til kommentar
.......

Når det gjelder den gode doktoren sin påstand om Microsoft sin tilstedeværelse online så har jeg ikke hørt noe om slike stikprøver og heller ikke sett noe til dem, men dette kan igjen ha en sammenheng med ta jeg er en naiv og skjermet sjel på verdsveven.

 

Det finnes et intervju i en av Major Nelsons podcast der han som er ansvarlig for dette hos Microsoft forklarer systemet og ressuresne bak. Hørte dette i vinter en gang, og det virket rimelig omfattende.

Lenke til kommentar
te]

Nå er det snart to år siden jeg kvitta meg med Xbox360, og alle pre-pubertale idioter uten et snev av folkeskikk man møtte på Live! var en tungtveiende grunn i seg selv. Nok om det; poenget er at alle disse MS-ansatte du refererer til tydeligvis ikke evner å rydde opp i problemene, fordi etter hva jeg hører så har ikke dette blitt noe bedre - snarere tvert imot?

 

Det ender derfor opp med at man som regel bare spiller sammen med venner/kjente uansett, og da betaler man i realiteten for barnepass man ikke benytter, eller hva?

 

Har hatt 360 siden launch og opplevde det ikke slik, og hvis du har hørt at det er blitt værre? Da har du vel hørt feil. Jeg opplever ikke disse problemene du nevner i en slik grad. Idioter finner man over alt, men faktisk har jeg mest ålreite spillopplevelser også med folk jeg ikke kjenner.

 

Om du ikke bruker barnepassen så er det ganske mange kunder Live som sikkert nyter godene av det. Jeg synes det er en bra ting.

Lenke til kommentar

Xbox 360

 

+Live

+spillbibliotket

+Kontrolleren er den beste siden Gamecube sin.

-stygg design

-Litt slitings på gamle TV'er

-ikke blu-ray

-bråk!

 

Synes min 360 er den beste konsollen jeg har har!

10/10

 

PS3

+Gratis PSN

+Kommende fete ekslusive spill

+blu-ray

+stille

-stygg design

-rævva kontroller

 

Synes PS3 er den beste konsollen jeg enda ikke har hadd!

10/10

 

BONUSANMELDELSE: Nintendo Wii

 

+Designet

+Waggle

+Stille som graven

+Herlige nintendo-spill....

-...men litt langt mellom godbitene

-Mye dyrt ekstrastæsj

 

Synes Wii er den beste konsollen jeg har!

10/10

Lenke til kommentar

Denne tråden hadde hatt eit betre utgangspunkt viss trådstartar ikkje var meir glad i ein av konsollane pga. ting ein objektiv person ikkje legger merke til (dårleg formulert, men håpar dykk skjønner).

 

Eg har spelt for lite 360 og PS3 til å vurdere dei, men 360-en har eit bedre spelutval objektivt sett og den beste onlinetjenesten . PS3-en har nokon (komande) ekslusivar eg heller ville hatt enn 360-en sine og er, utifrå det eg har skjønt, "kraftigare".

Det er jevnt, men eg meiner 360-en er litt betre pga. spelene og Live.

Lenke til kommentar
Ikke koselig, men i og med at jeg ser flere nakne manne- og kvinneromper hver eneste dag på jobben, så takler jeg det fint :)

 

Hva er det du jobber med :ph34r:

 

Han er doktor tror jeg.

Få i alle fall det ut av tittelen hans.

 

Nope, ikke doktor. Gametag'n og nicket på forum hadde opprinnelig ikke noe med det å gjøre. :)

 

Men nå er vi waaaaaaaay off topic :)

Lenke til kommentar

Design

Er det så nøye? Nei... Likevel:

PS3: Mange synes det er flott med pianolakk, selv skjønner jeg ikke hvorfor det er så stas at den glinser litt. Det er ikke så veldig pent med det hakket foran for man putter inn disken heller. Det ødelegger formen. Ikke misforstå, den er ikke stygg, har bare litt småstygge trekk

5/10

 

X360:

Konsollen er enkel, selv om designet ikke akkurat skiller seg ut. Den ser traust og kjedelig ut, ikke stygg, ikke pen, helt grei.

6/10

 

Spill

Spill er det viktigste for meg når jeg velger konsoll. Her X360 størst utvalg, og jeg klarer meg fint med bare spillene til denne konsollen. Det eneste jeg kunne ha lyst på er MGS, kunne tenkt meg å kjøpe en ps3 bare på grunn av det spillet. Likevel kommer de fleste spill ut til begge konsoller, så det er ikke store forskjellen. Gears of War er imidlertid en så stor exclusive at X360 går av med en knepen seier? Begge konsoller har strålende eksklusive spill, og enda flere strålende spill som kommer til begge konsoller.

PS3:

8/10

X360:

9/10

 

Online

De aller fleste er vel enige om at Live er bedre enn PSN når det kommer til online gaming. Det er mye bedre vedlikehold og mange flere muligheter. Likevel er PSN helt gratis, og det trekker opp mye.

PS3:

9/10

X360:

9/10

 

Ellers så vil jeg si at PS3 er den beste totale underholdningspakken. PS3 har nettleser, BD, og en del annet som gjør den til et strålende valg for de som vil ha alt.

 

X360 scorer høyest på spill. Det er en mer rendyrket spillkonsoll, og dette vises gjennom utvalg og online-tjeneste.

 

imo

Lenke til kommentar
Lurer faktisk på om det er noen her som gir ps3'en sin nattakyss før de legger seg :wow:

Det burde være påbudt :p

 

 

 

service messig vinner 360 by far! fikk igjen maskina mi etter 5 dager da jeg sendte den inn på elkjøp. Med min ps3 har det nå som sagt gått 3 måneder.. Det er selvfølgelig litt elkjøp sin feil, men mest Nordisk Film sin.. skal også nevnes at den er amerikansk, så kan vel være at det tar ekstra lang tid pga det..

Men hvor mange ps3 er det som trenger å være på service i forhold til Xbox? :p

De har jo mer erfaring når det gjelder reperasjoner å sånt i forhold til Sony :tease:

Lenke til kommentar
Lurer faktisk på om det er noen her som gir ps3'en sin nattakyss før de legger seg :wow:

Det burde være påbudt :p

 

 

 

service messig vinner 360 by far! fikk igjen maskina mi etter 5 dager da jeg sendte den inn på elkjøp. Med min ps3 har det nå som sagt gått 3 måneder.. Det er selvfølgelig litt elkjøp sin feil, men mest Nordisk Film sin.. skal også nevnes at den er amerikansk, så kan vel være at det tar ekstra lang tid pga det..

Men hvor mange ps3 er det som trenger å være på service i forhold til Xbox? :p

De har jo mer erfaring når det gjelder reperasjoner å sånt i forhold til Sony :tease:

Jeg har allerede levert inn 1 PS3 og er på den 3 360en og tekniskt sett på min 2 PS3 når den kommer tilbake, noe som jeg ikke tror det skjer da jeg kjøpte den på Elkjøp

Husker når Elkjøp klarte å rote vekk min 360, men fikk heldigvis ny, eller så hadde jeg klikket ;)

Husk så har feilene til 360 minsket har jeg hørt!

Lenke til kommentar
Lurer faktisk på om det er noen her som gir ps3'en sin nattakyss før de legger seg :wow:

Det burde være påbudt :p

 

 

 

service messig vinner 360 by far! fikk igjen maskina mi etter 5 dager da jeg sendte den inn på elkjøp. Med min ps3 har det nå som sagt gått 3 måneder.. Det er selvfølgelig litt elkjøp sin feil, men mest Nordisk Film sin.. skal også nevnes at den er amerikansk, så kan vel være at det tar ekstra lang tid pga det..

Men hvor mange ps3 er det som trenger å være på service i forhold til Xbox? :p

De har jo mer erfaring når det gjelder reperasjoner å sånt i forhold til Sony :tease:

Jeg har allerede levert inn 1 PS3 og er på den 3 360en og tekniskt sett på min 2 PS3 når den kommer tilbake, noe som jeg ikke tror det skjer da jeg kjøpte den på Elkjøp

Husker når Elkjøp klarte å rote vekk min 360, men fikk heldigvis ny, eller så hadde jeg klikket ;)

Husk så har feilene til 360 minsket har jeg hørt!

Ja men de feilene som har vært burde alldri vært ;)

Lenke til kommentar

Xbox:

+Den har masse spill

+God kontroll

+Muligheter for feitameita ekstrautstyr

 

PS3 påstås å ha så mye nyttige kule greier, men jeg har jo ikke kjøpt maskinen jeg ikke vil ha, så kan jeg nok ikke uttale meg om gitt, bortsett fra rævva (Og da skikkelig, utrolig megadårlig) kontroller og kun ett bra spill.

Lenke til kommentar
Hva har designe med konsollvalg å gjøre? Skal man sitte å se på konsollen eller skal man spille på den? Jeg gir døyten i om den så ser ut som en smørbrødgrill bare den leverer underholdning til meg.

Husker at det labre salget til xbox ble bandt annet skylt på fasongen og fargen. Derfor skulle 360 være så hvit og fin og ha en "innoverform". :!:

Endret av Gormers
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...