Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Installerte Nvidia driver 175.16, booter ikke


Anbefalte innlegg

Innstallerte den nyeste grafikkort driveren til Nvidia i stad, nemlig 175.16, skulle starte maskinen på nytt etter innstallering og den vil nå ikke boote, den står bare å blinker etter Verifying DMI Pool Data. Har specs i sig og 64 bit Vista hvis det skulle være til hjelp.

 

Prøvde å gå inn i bios og starte med default innstillinger, hjalp ikke det heller. Er litt lost her nå :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg holder på å dø her :S

 

Det går IKKE å starte i sikkermodus, uansett hva, blåskjerm da den loader filer. Jeg har kommet såpass "langt" at den nå kommer til loading hver gang i vanlig modus, men der kommer det blåskjerm også. Sikkert da skjermkortdriveren lastes inn.

 

jeg har også prøvd systemgjennomretting men det bare et tidspunkt, og det var av en eller annen merkelig grunn i dag da driveren ble innstallert, så det hjalp ikke. Begynner å bli dritt lei 64-bit OS, har bare hatt faenskap med det. Har ikke kunnet innstallere oppdateringen siden disse forårsaket BSOD også.

Lenke til kommentar
jeg holder på å dø her :S

 

Det går IKKE å starte i sikkermodus, uansett hva, blåskjerm da den loader filer. Jeg har kommet såpass "langt" at den nå kommer til loading hver gang i vanlig modus, men der kommer det blåskjerm også. Sikkert da skjermkortdriveren lastes inn.

 

jeg har også prøvd systemgjennomretting men det bare et tidspunkt, og det var av en eller annen merkelig grunn i dag da driveren ble innstallert, så det hjalp ikke. Begynner å bli dritt lei 64-bit OS, har bare hatt faenskap med det. Har ikke kunnet innstallere oppdateringen siden disse forårsaket BSOD også.

 

Dette er for dumt. jeg har akkurat samme problemet!

Altså jeg skulle installere den driveren, og da etter maskina restarta så kommer den inn i Xp på en måte, altså det vises først svart skjerm med "tenkemus" i 5 min så blå skjerm med "tenkemus"(timeglasset) og slik blir det. kan ikke røre muse heller.

 

Noen som har noen ide?

Har slete som ei fyllesyk katte i en båt i 2 dager å nå sitter jeg å trøstedrikker...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Huff.

Føler med dere.

nForce hk, Nvidia drivere = trøbbel.

 

I skrivende stund er mitt 780i system stabilt - Vista 32-bits - siste drivere.

 

"Fingers crossed and hope to die".. :)

 

Ellers har Syar2003 som vanlig ett godt råd å komme med. :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg instalerte 175.63 (beta) på Vista Ultimate 64bit, og alt gikk greit uten noen form for tull.

 

Som andre har forslått også, prøv å starte Vista i safe mode med minst mulig drivere. Da kan du avinstallere dritten. Etter det forslår jeg at du bruker DriverCleaner og bli kvitt restene av den dritten.

Lenke til kommentar

jeg prøvde å starte pcen i safe mode, til og med safe mode bare med cmd vinduet

 

ingenting funka

 

så det jeg gjorde var å sette inn disken i en annen pc få ut alt jeg skulle beholde og innstallere dritten på nytt. Nå bruker jeg midlertidig 32-bit er så dritt lei alle problemene med 64-bit. :(

Lenke til kommentar

Jeg har fått min pc til å funke med de nye driverne, men det var ikke uten problem.

Instalerte de, og tenkte å kjøre Call of juarez benchmark. Fikk da melding om at jeg ikke hadde et skjermkort med direct x 10. (har 8800gtx).

 

Prøvde et annet spill, men gikk rett i blåskjerm med melding om problem med skjermkort driver.

Fjerna da, og lasta ned den versjonen med støtte for alle språk. (de fleste). La inn de, restarta maskinen. så fullførte den innstalleringen og så måtte jeg starte den på nytt.

 

Ser på nett at mange har slitt med disse driverne. Selv har jeg vista 64 bits, med sp 1.

Lenke til kommentar

Det er bra at du har klart å fikse det, men det er veldige rart at du ikke kunne starte i safe mode. Det virker at kanskje du fikk en virus med på kjøpet, ellers er det noe alvorlige galt her og dette er en alvolige glipp fra Nvida's side.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Jeg instalerte 175.63 (beta) på Vista Ultimate 64bit, og alt gikk greit uten noen form for tull.

Som andre har forslått også, prøv å starte Vista i safe mode med minst mulig drivere. Da kan du avinstallere dritten. Etter det forslår jeg at du bruker DriverCleaner og bli kvitt restene av den dritten.

 

Trådstarter har *nForce* Intel. Ikke hk med Intel chipset.

Det er en *svært vesentlig* forskjell.

 

Det er derfor litt irrelevant at din erfaring er noe annet.

Bortsett fra det er det ikke galt at å avinstallere drivere vil være en god ide.

Lenke til kommentar

nå fikk jeg jo ikke avinnstallert noen ting da... fikk ikke startet i sikkermodus eller noe som helst annet. Prøvde også å kjøre vista cden og fikse oppstarts problemer, den fant ingen ting.

 

chkdsk fant heller ingen feil på disken.

 

Jeg hadde ingen annen mulighet slik jeg ser det... :(

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Ehmm ... det er også en grunn til at det kalles beta drivere .

Mao : ikke til å stole blindt på .

 

kanskje følge med litt før du skriver? ... 175.16 er IKKE en beta driver

 

Tja.

Lurer på hvem som sliter med å oppfatte innholdet i postene, men du er unnskyldt pga innblandingen fra "mr.I-know-it-all".

 

Syar2003 svarer på en post fra vår lokale klovn som henviser til en beta driver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...