Gå til innhold

Microsoft utfordrer Youtube

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ja, det er en forferdelig ting å ha en fungerende økonomi med MS sin løsning. YouTube er ikke bærekraftig, sånn uten at den er under Googles arm.

Youtube hadde klart seg bra i mange år før Google kjøpte dem opp. At dem ikke hadde et enormt overskudd var vel ikke et hinder. Dem klarte seg med reklameinntektene på forsiden.

Skrevet
Ja, det er en forferdelig ting å ha en fungerende økonomi med MS sin løsning. YouTube er ikke bærekraftig, sånn uten at den er under Googles arm.
Youtube bruker adwords, googles melkeku nummer 1 - så jeg vil tro den er relativt bærekraftig.
Skrevet

Youtube hadde klart seg bra i mange år før Google kjøpte dem opp. At dem ikke hadde et enormt overskudd var vel ikke et hinder. Dem klarte seg med reklameinntektene på forsiden.

Feil. De hadde og har fortsatt meget små inntekter iforhold til det det koster å drive youtube. Ser ikke for meg hvordan de skal klare å tjene penger, til det er kostnadene for store.

Skrevet
Feil. De hadde og har fortsatt meget små inntekter iforhold til det det koster å drive youtube. Ser ikke for meg hvordan de skal klare å tjene penger, til det er kostnadene for store.
Har du dokumentasjon?
Gjest Slettet+142
Skrevet

Hehe, ja, da jeg leste om blokkeringen tenkte jeg "Nå kommer det nok sikkert en videotjeneste fra micorsoft også.." og idag kom den (ller leste jeg om den iallefall) :p

Microsoft hevded uansett at det var en feil at youtube(og andre sider/iper)-linkene ble blokkert, og at blokkeringen ble fjernet, men at det var en feil tviler jeg egentlig litt på..

Skrevet
Hehe, ja, da jeg leste om blokkeringen tenkte jeg "Nå kommer det nok sikkert en videotjeneste fra micorsoft også.." og idag kom den (ller leste jeg om den iallefall) :p

Microsoft hevded uansett at det var en feil at youtube(og andre sider/iper)-linkene ble blokkert, og at blokkeringen ble fjernet, men at det var en feil tviler jeg egentlig litt på..

Veldig snodig at det skal komme akkurat når de lanserer videotjeneste ihvertfall :p, men det virka vel, hvis pluttselig ikke youtube virker og du ser en fin reklame for ett alternativ prøver du det vel..

Skrevet

Jeg kommer ikke til å bli noen fast bruker, på grunn av brukergrensesnittet. Microsoft har ikke fokus på videoen du vil se, men på alle andre videoer du har mulighet til å se. Videoen er satt til side i ei lita boks helt til høyre i skjermbildet. Også er det ikke mulig å embede videoene på andre nettsider enn Spaces?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...