Gå til innhold

Felleskjøp av Openmoko - Freerunner (Runde nr2)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Joa, de på 20 også.

Men vår gruppe er så å si klar å trykke på bestillingsknappen, og det er bare 2 dager igjen på å orne papirarbeidet osv. Men det er ikke jeg som er leder for gruppen, så jeg kan ikke si at du/dere får være med eller ikke. Men hvis dere hadde vært litt før hadde vi mest sannsynlig fikset en gruppe på 20.

Lenke til kommentar

Nå som denne tråden er nevnt i artikkelen på amobil.no, så kan det godt hende at flere henger seg på, slik at man er oppe i 20 stk ganske snart.

 

Jeg vurdere å henge meg på, men jeg må sette meg litt mer inn i mulighetene med mobilen før jeg bestemmer meg. Skal følge utviklingen her i tråden :-)

 

EDIT: La inn link til artikkel

Endret av St Thicket
Lenke til kommentar

De første 10 (nåværende) kjøper en 10 pack på lørdag

Evt. andre som klarer å bli 10 stk kan jo kjøpe ved en senere anledning

 

Men jeg skal ikke si noe om det, siden jeg ikke er arrangøren, jeg bare vedlikeholder nettsia :D

 

EDIT:

Hvis det blir flere pakker så kan jeg kanskje utvide siden, slik at det står hvilken gruppe man er med i.

 

Men får se om det blir mange flere, og hva data_jepp takler

Endret av AlecTBM
Lenke til kommentar

1. Hvilke telefoner i samme prisklasse vil dere sammenligne denne telefonen med?

 

Etter en rask kikk har jeg fått med meg at den har følgende:

GPS

Bluetooth

128 MB RAM

GPRS

Edge

3G

super-3G

WLAN

Roteringssensor

USB Host function.

 

2. Har den noe mer utover dette?

 

Er selv litt begeistret for Linux, men det er bare Ubuntu som jeg har brukt litt tid på å sette meg inn i. Hvis jeg skal kjøpe denne telefonen så blir det i favør av å få en ny, rask, åpen telefon - og i tap av kamera (og radio).

Lenke til kommentar

BorN: Neo Freerunner har hverken 3G, super-3G eller EDGE, men den har en veldig høyoppløselig touch-skjerm (VGA, 640x480 px), en relativt rask prosessor, og støtte for SD-kort på opptil 8GB. :)

 

Vil forøvrig fraråde deg å kjøpe en telefon nå om du har lite erfaring med Linux eller bare ønsker en telefon som virker med full funksjonalitet fra første start. Foreløpig er Freerunner tiltenkt de som tør å knote litt med den, og som aksepterer at den ikke vil være fullt utrustet programvaremessig fra starten av. For meg som liker å snoke rundt og gjerne skrive noen programmer for den er det en vidunderlig telefon, men om du er en vanlig bruker ville jeg ventet til programvaren var mer ferdigstilt, f.eks. til neste revisjon kommer (GTA03), som også vil ha bedre hardware. :) Openmoko-miljøet er ikke så veldig tjent med å få mange brukere som blir skuffet når de ser hva telefonen er så tidlig i prosessen, så det er nok greit at får vite om dette før du evt. kjøper en, så du ikke føler deg lurt i etterkant. :)

Endret av jorgis
Lenke til kommentar
BorN: Neo Freerunner har hverken 3G, super-3G eller EDGE, men den har en veldig høyoppløselig touch-skjerm (VGA, 640x480 px), en relativt rask prosessor, og støtte for SD-kort på opptil 8GB. :)

Relativt rask prosessor?! Den er jo veldig, veldig rask til å være på en mobil. Og den støtter også microSDHC-kort, noen som betyr at 16gb er rett rundt hjørnet her i Norge, men jeg tror det er mulig å bestille fra utlandet idag.

 

EDTI: MicroSD(HC), ikke SD(HC). HC betyr High Capacity.

Endret av todda7 -2rst1-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...