Gå til innhold

Felleskjøp av Openmoko - Freerunner (Runde nr2)


Anbefalte innlegg

Helt riktig, dere må lese om telefonen og lyst på den som den er! Programvare er nok langt fra perfekt, men det kommer. Iphone hadde ikke mms, det fikk den via homebrewes... Dette er virkelig ikke en ferdig pakke klar til bruk, greit man kan kanskje ringe med telefonen og sende sms. Som jeg nevnte i første tråden, det eneste spesielle med telefonen er at den kjører linux. Du må selv avgjøre om du har pengene å avse, men ikke selg den nåværende telefonen din. Selv om linux idag fungerer tilsynelatende veldig veldig bra pc uten problemer, vil det IKKE si at openmoko er en ferdigutviklet "distro". Hvis du ikke har tenkt å dille med den, og ikke kjører linux på en annen pc ville jeg ikke kjøpt den.

Endret av data_jepp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I tillegg til at selskapet bak telefonen driver utvikling av openmoko har man også et engasjert og dedikert community. Selvfølgelig slippes det oppdateringer, man kan oppdatere telefonen som man oppdaterer ubuntu! Og det diggeste er at man kan lage programmer selv, programmer som samhandler med GPSen i større grad enn på vanlige javatelefoner. <3

Lenke til kommentar

Vi får se, som nevnt så har jeg ingen mulighet til å ligge ut for 10-telefoner. Så vi må ha en løsning hvor vi betaler samlet alle sammen, eventuelt så kan noen med mulighet til å ligge ut så store summer på ta seg ansvaret. Men vi kan fint ta forskuddsbetaling også face to face her i Bergen, for min del må det bli forskudd. Telefonene kommer på over 23.000,-.

Er VGS-elev, tjener 3000,- i måneden. :wee: Som nevnt før i tråden, vi må komme fram til en løsning på dette. Regner med at det ikke går an å ta oppkrav fra utlandet, derfor må dette betales før det sendes. Kom med krav og forslag folkens!

Endret av data_jepp
Lenke til kommentar

Okey

Jeg har et lite "community" script liggende som vi kan bruke isteden for en Facebook gruppe (Facebook is evil :D)

Eneste som treng for å få det opp er å kopiere noen filer og en database. Det er veldig lite og har få bilder (les et bilde) og man må valideres av en "admin" for å kunne logge inn.

Den har en oppslagstavle og en shoutbox. Noe anna en det er det ikke. Som sagt, veldig lite og enkelt.

 

Men for å snakke om noe helt anna:

post-101353-1210944246_thumb.jpg

 

Så det tilfeldigvis når jeg skjekka mine innlegg :D

Er artig med sånt syns jeg :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...