Gå til innhold

Felleskjøp av Openmoko - Freerunner (Runde nr2)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi kan lage en kontrakt, kanskje en facebookgruppe også. Jeg kan også ta kopi av førerkortet/annen-ID sammen med kvitteringer og andre papirer som beviser navnet mitt i forhold til adressen min. Har gjort det før i en annen sammenheng.

Men ja, jeg vil også ha en kontrakt. Også må vi undersøke om pakken er forsikret mot skade under frakt osv, det er snakk om store summer. Vi har tid enda, dette skal vi gjøre skikkelig!

Lenke til kommentar

Mva er på 25%, så blir det nok et fortollingsgebyr i tillegg. Sett av vi bestiller ti telefoner:

(369$*10 ) *1.25=4612.5$. Det blir 2338.21,- kroner per telefon. På toppen av det kommer frakt, vanskelig å estimere fra utlandet. Og det fortollingsgebyret, det er avhengig av hvilket selskap de sender pakken med. Kommer pakken med posten så betales det gebyret når pakken hentes.

 

Og angående telefonen og når den blir tilgjengelig, det er vanskelig å si. Du kan følge med på oppdateringer her!

 

Merk!

Det blir laget et endelig overslag så snart det er mulig.

Endret av data_jepp
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke ligge ut 23.000+ så vi må ha betaling først, hvordan vi gjør dette har vi god tid til å diskutere. Jeg kan opprette en konto for formålet, og jeg vil undersøke om vi kan få laget en kontrakt. Kanskje vi kan stikke innom juss-delen av forumet og høre der! :)

Bare å komme med forslag for hvordan vi kan ordne betaling og øke tilliten litt her.

 

Jeg ser for meg en lukket gruppe på facebook, hvor vi kan diskutere dette nøyere. Hvor jeg også kan ligge ut litt mer info om meg selv, tlf nummer osv.

Endret av data_jepp
Lenke til kommentar

Ooooh.. Dette er i overkant interessant. Dette må jeg kikke mer på! Har totalkonvertert fra Vista/XP til Ubuntu nå, og forventer langt bedre synkroniseringsstøtte med Ubuntu her enn jeg får fra Nokia. :p Spørs om ikke min N82 må se seg slått! Kommer tilbake med endelig beslutning, må se etter no teaser-info først. ;)

 

EDIT:

"Not suitable for end-users at release" er et lite skår i gleden altså. Hvor lite "suitable" kommer den til å være? Om jeg kan sende og motta sms, ringe ut og motta anrop og surfe på nett via wifi/sjekke mail så er det i grunnen helt greit. Er det oppgitt noen fungerende grunnfunksjoner et eller annet sted?

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar

FYI, det kan være verdt å merke seg at om du kjøper den nå så vil den ikke ha støtte for MMS (ennå) og batteritiden kan være litt laber (det sies at de ikke har implementert alle strømsparingsfunksjoner ennå, så det kan kanskje bedres noe). Jeg har dessverre ikke noen mål på batteritid, kanskje du kan få svar om dette på den offisielle IRC-kanalen #openmoko på Freenode.

 

Jeg skal bestille en selv (ikke via deres felleskjøp), men det er ingen fordel dersom noen blir lurt her og har gale forventninger.

Lenke til kommentar

Ikke lenge siden jeg bestilte en pakke på størelse med en palle med sportsutstyr fra USA gjennom ups. Vi var 8 stk. Det jeg lærte ut fra det er at frakt og avgifter teller lite når man deler det på så mange. Det er momsen som svir. Skulle ikke forundre meg om du kan få den hjem i postkassa for under 2500. Kommer til å melde meg på en av bestillingsgruppene jeg og.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...