Gå til innhold

Donald Tegnerne: Don Rosa, Carl Barks eller Vicar ?


Donald-tegnere  

115 stemmer

  1. 1. Hvem synes du er best til å tegne Donald?

    • Don Rosa
      102
    • Carl Barks
      12
    • Vicar a.k.a Victor Arriagada Rios
      1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Don Rosa er utvilsomt min favoritt.

Carl Barks fortjener kanskje mer heder og ære for å ha startet det hele og selv funnet på mange av hovedpersonene, men Don Rosa har modernisert stilen og både tegner og skriver utrolig fengende historier.

Skrues liv alene er jo nok til å sette ham blant de største Donald-tegnerene noensinne.

Lenke til kommentar

Carl barks oppfant jo det hele men Don Rosa er nok en av de beste tegneren og den som lager best historie.

 

Skulle gjerne sett Marco Rota på den listen også, han må være en av de beste tegnerne, på høyde med Don Rosa. Elsker hvordan Marco Rota i et nummer fremstiller Andeby som en travel på by som ligner på New York.

Lenke til kommentar

Veldig enig med Carlgutt. Jeg vil gjerne ha Marco Rota på listen! Jeg liker spesielt godt historien Pendleren. Mulig det er den historien du sikter til, Carlgutt?

 

Marco Rota har fine tegninger, Donald og gjengen er så mye mindre enn de "vanlige" personene. Han har også flotte, spennende sjørøverhistorier.

Lenke til kommentar

Don Rosa er selvfølgelig favoritten hele veien. Historiene er gjennomtenkte og fylt med detaljer, moral og humor.

 

Carl Barks har mange fantastiske historier og mannen har hatt en fantastisk oppfinnsomhet opp gjennom årene, men kan ikke sammenlignes med Rosa siden de hadde forskjellige utgangspunkt. Barks skapte så og si hele Andeby-universet mens Rosa ønsker å videreføre Barks' idéer til mer avanserte fortellinger(i motsetning til spagetti-Donald osv.), noe han klarer veldig godt.

 

Vicar... han er grei nok. Nå skriver han vel ingen historier selv, han bare tegner, er det ikke sånn det henger sammen? Jeg regner ham uansett ikke for å være på nivå med Barks og ihvertfall ikke Don Rosa.

 

Hva med å legge til flere tegnere i avstemningen?

Branca, Millet, Massaroli osv. Har glemt alle de "vanlige" tegnerne i DD nå for tiden.

Lenke til kommentar
Veldig enig med Carlgutt. Jeg vil gjerne ha Marco Rota på listen! Jeg liker spesielt godt historien Pendleren. Mulig det er den historien du sikter til, Carlgutt?

 

Marco Rota har fine tegninger, Donald og gjengen er så mye mindre enn de "vanlige" personene. Han har også flotte, spennende sjørøverhistorier.

 

 

Var pendleren ja ;) men liker også hvordan han tenger Andeby generelt sett, det med Donald&co er jeg enig når jeg leser historiene hans virker det nesten som Donald befinner seg i den virkelige verden.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Når det gjelder tegninger og historier:

1. Don Rosa

2. Carl Barks (like etter)

.... (langt stykke nedover)

3. Marco Rota

4. Paul Murry

5. Vicar (Tegningene)

.... (langt stykke nedover)

6. Alle andre

.... (VELDIG langt stykke nedover)

7. William Van Horn (hater virkelig historiene og tegningene hans, de er så utrolig dårlige)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...