Gå til innhold

Donald Tegnerne: Don Rosa, Carl Barks eller Vicar ?


Donald-tegnere  

115 stemmer

  1. 1. Hvem synes du er best til å tegne Donald?

    • Don Rosa
      102
    • Carl Barks
      12
    • Vicar a.k.a Victor Arriagada Rios
      1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Huff. Det var synd, Don Rosa vil alltid være kongen sammen med Barks, men det er en som jeg føler er ganske glemt. Så glemt at jeg ikke husker navnet hans ( :( ), tror han er italiener. Fargene han bruker er veldig morsomme, på kanten til pop-art? Veldig mye rosa og lilla. Mener det er han som introduserte han anden som blåser tyggegummi og former ting ut av den òg, i hvert fall laget mange historier med han.

 

De historiene han har tegnet er virkelig noe for seg selv, de kan ikke sammenlignes med Don Rosa, siden det blir omtrent to forskjellige sjangre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Men jeg har altså "Barks' samlede verk" - alle de 500 historiene hans, 30 bind, kun 15,000,- pluss frakt, mva og alt sånt. Og samtlige "Hall of Fame" som har kommet ;)

 

Hvor får du kjøpt denne? og er dette begrenset til "andeby historier" eller er det absolutt alt han har tegnet av tegneserier(ikke at jeg aner om han har gjort noe annet enn andeby relaterte tegneserier :p)

Lenke til kommentar

Jeg er veldig glad i tegnestilen til Don Rosa. Som andre har nevnt før meg kan jeg ofte bli sittende lenge og bare beundre tegningene. Anbefaler alle å kjøpe Walt Disney's hall of fame med Don Rosa, finnes i en del bind allerede. Mye bra bakgrunnsinformasjon om seriene osv.

 

Jeg er veldig glad i tegnestilen til Don Rosa. Som andre har nevnt før meg kan jeg ofte bli sittende lenge og bare beundre tegningene. Anbefaler alle å kjøpe Walt Disney's hall of fame med Don Rosa, finnes i en del bind allerede. Mye bra bakgrunnsinformasjon om seriene osv.

Lenke til kommentar
Jeg er veldig glad i tegnestilen til Don Rosa. Som andre har nevnt før meg kan jeg ofte bli sittende lenge og bare beundre tegningene. Anbefaler alle å kjøpe Walt Disney's hall of fame med Don Rosa, finnes i en del bind allerede. Mye bra bakgrunnsinformasjon om seriene osv.

 

Hall of Fame-bøkene er flotte å ha i hylla. Har foreløpig Don Rosa bok 1,3 og 4. Skal snart gå til anskaffelse av nr. 2 og 5. At bok 4 og 5 tar for seg eposet "Skrue McDucks liv og levnet" er heller ikke noe minus, snarere tvert imot. Er også gøy at Don Rosa selv tar for seg hver og en historie og gir morsomme innblikk i hva han har tenkt med historien, hvordan den ble til osv. :)

Lenke til kommentar
Huff. Det var synd, Don Rosa vil alltid være kongen sammen med Barks, men det er en som jeg føler er ganske glemt. Så glemt at jeg ikke husker navnet hans ( :( ), tror han er italiener. Fargene han bruker er veldig morsomme, på kanten til pop-art? Veldig mye rosa og lilla. Mener det er han som introduserte han anden som blåser tyggegummi og former ting ut av den òg, i hvert fall laget mange historier med han.

 

De historiene han har tegnet er virkelig noe for seg selv, de kan ikke sammenlignes med Don Rosa, siden det blir omtrent to forskjellige sjangre.

Tror jeg har lest noen historier med denne tegneren. Er vel mest i Donald Pocket man finner historiene hans? Vanvittig stilige tegninger men er så lenge siden jeg har sett noe fra ham at jeg har rent glemt hans verker.

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

Huff. Det var synd, Don Rosa vil alltid være kongen sammen med Barks, men det er en som jeg føler er ganske glemt. Så glemt at jeg ikke husker navnet hans ( sad.gif ), tror han er italiener. Fargene han bruker er veldig morsomme, på kanten til pop-art? Veldig mye rosa og lilla. Mener det er han som introduserte han anden som blåser tyggegummi og former ting ut av den òg, i hvert fall laget mange historier med han.

 

De historiene han har tegnet er virkelig noe for seg selv, de kan ikke sammenlignes med Don Rosa, siden det blir omtrent to forskjellige sjangre.

Ååååh, jeg satt faktisk og snakket om akkurat samme karen i kveld! Jeg fant aldri ut hva han het, men husker også at jeg elsket tegnestilen og de snodige historiene. Var det også han som lagde historiene om anden som egentlig var et romvesen og som letet etter romskipet sitt? Han hadde visst krympet det slik at det så ut som en mynt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...