Gå til innhold

USB-mus kobles til og fra


Anbefalte innlegg

Nå skjønner jeg heller lite. Sitter på en Acer Aspire 7520g med en Logitech MX500 mus. Alt har virker fint helt til for noen dager siden. En kompis lånte musa, og når jeg skulle bruke den igjen virket den i noen sekunder før den ikke virket. Etter noen sekunders stopp virket det igjen. Er ikke en fast rytme. Noen ganger virker den fint i flere minutter, andre ganger bare i noen sekunder. Jeg har slettet alle USB-driverne, og lastet ned chipset-drivere fra Acer sin hjemmeside, uten at noe av dette har hjulpet noe. Noen ganger kommer lyden av at musa blir koblet til/fra dataen, men oftest ikke. Hver gang musa begynner å virke igjen lyser det lille lyset ved webkameraet i ca et sekund.

 

Noen som har peiling på hva det kan være?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg hadde samme problemet som flimzes med diamondback mus for mange år siden. Dårlig kvalitet er den konklusjonen jeg har kommet fram til. Jeg kjøpte en lachesis mus som ikke funket, skippet voldsomt, fikk ny ifra razer, og samme resultat, ny firmware, alle siste oppdateringer, prime stabil maskin, testet linux bsd, windows. deaktiverte alle slags opsjoner i bios, prøvde å klokke ned systemet ifra standard, prøvde alt.

 

Ingenting virket. Ikke for å trekke ned stemningen altså, men det er bare så og så mye feilsøking man kan gjøre før man må innse at slaget er tapt. Jeg tror rett og slett kompisen din har gitt musa ett slag eller vært uheldig med den. Det er temmelig skjøre komponenter som ikke tåler noe som helst i grunn. Logitech mus har jeg forsåvidt veldig bra erfaringer med, ingen som har blitt defekt her eller så.Nå har jeg ikke brukt mx500 selv, men kanskje det finnes noen slags firmware oppdatering til den?

Lenke til kommentar

Hei, har samme problem med min Intellpoint 1.0, vist jeg husker navnet rett. Problemet er kun til stede på maskiner som kjøre XP.Har ikke prøv om det er det samme for Vista.

 

Kjører Ubuntu 8.04 på stasjonæren og der fungerer den problemfritt. Siden musen hovedsaklig blir brukt på sistnevnte pc, har jeg ikke orket å sjekke nå mer rundt problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...