Gå til innhold

Noen som har Dreambox?


Anbefalte innlegg

Vet noen når DreamBox DM7000-C for kabel-tv kommer eller

om den i hele tatt kommer.. (Stod at den skulle komme i februar)

Vil denne evt fungere på samme måte bare på alle kabelselskaper osv?

 

Kan man motta amerikanske tv-kanaler som NBC, ABC, FOX, TNT osv

med parabol / Dreambox eller er disse sperret for visning i resten av

verden? Vet at soldater i gulfen kan se direkte tv fra USA, men de

bruker kanskje andre større saker til det..

 

-Morty

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
men den kan iallefall gjøres slik at den får alle kanalene gratis.

OK, jeg tok feil mht hvor lett det var å få tak i filene. Hvis det er så lett så kan det sikkert være at noen mener det er et stort problem.

Men at man kan få alle kanalene gratis, det har jeg heller ikke fått med meg. Hvordan foregår det? (uten å beskrive detaljene, bare sånn generellt) Er det noe spesiellet med Dreambox som ikke kan gjøres med andre receivere?

Jeg vet at det er "mulig" å få til på receivere generellt, men det krever jo piratkort.

Lenke til kommentar

Ironi eller? hvis det var det:

 

Jeg vil tru at det er tv'en og anlegget som bestemmer kvaliteten på bildet og lyden. Den dekoder jo bare signalene, og hele møkka er jo digitalt så...

Tester du dreamboxen og en tuner til 20.000 på samme tv og anlegg, så tror jeg du vil merke liten forskjell på tv'bildet. Samt lyden.

Lenke til kommentar

Jeg leste noe om dette i et lyd og bilde blad tidligere. Jeg er nesten sikker på at det stod at lyd og bilde kvaliteten ikke er så viktig på mottakerne. Kommer den samme ulla fra alle.

 

Sitter å blar i en del lyd og bilde blader her, og i konlusjonene til tunerne er de ikke nevnt et ord om lyd og bildekvaliteten på noen av dem. Meget rart hvis du mener at lyd og bildekvaliteten er forskjellig.

 

Brukenvennlighet

tilkoplinger

design

fjernkontroll

innstallasjon

bruk

Epg og tekst tv

++

 

er det som går igjen i kriteriene. Men ikke lyd og bilde.

 

 

Noen her som har dreambox'en og brukt den en del?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
OUCH! korfor er da force-d master 1199s rost sånn oppi skyene da?

 

Force lager gode tunere...men de koster jo skjorta da...etter min mening er merket litt oppskrytt...og selger veldig på at den har viaccess og conax innebygget...men det har jo mange andre (billigere) tunere fått etterhvert også!

 

tviler på at du vil se forskjell i bildekvaliteten på en force1199 og en samsung 9500 (den kan jeg få for 2086,- svenske kroner nå....) eller en dreambox for den saks skyld...

 

...men det er kanskje verdt å merke at dreambox'en kommer uten harddisk....den må du kjøpe i tillegg (får vel en passende disk til rundt tusenlappen).

Lenke til kommentar
jeg har en slik vanlig Canal digital tuner og en Noika parabol antenne, kan jeg bruke Dreambox på Nokia antennen ? og får jeg da tilgang til alle kanalene med rett software på dreamboxen ???

 

ja det gjør du....men du bør ha 2 hoder på parabolen da...for å få inn både canal digital og viasat sine sendinger...

Lenke til kommentar
OUCH! korfor er da force-d master 1199s rost sånn oppi skyene da?

 

Fordi det er en knakende god tuner :yes: med "snill" software da...

Som allerede nevnt, på bilde og lyd er det begrenset å hente. Men Force får jo toppscore her og, så noe er det vel. Brukervennlighet og kvalitet er jo også topp på en Force. Mange faller også for det sofistikerte designet. Force er for folk som skal se på TV - ikke sitte på en krakk forran TV'en å fitle med ledninger og tastaturer i øst og vest.

Dreamboxen derimot, passer nok i skrivende perfekt for sønn i huset for å si det slik :wink:

 

Test av Dreambox: http://www.itavisen.no/art/1300863.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...