Gå til innhold

Kjøp av Amiga500+ (hvor?)


Anbefalte innlegg

Fikk plutselig sinnsykt lyst til å ta frem Amiga-en igjen når jeg fant en pakke med 45,93GB stash på ScT.

Min gamle Amiga500 mangler en god del kabler/ledninger av forskjellige tyber, blandt annet srtøm-adapteren. Har nå sjekka steder som qxl,finn, søkt på google osv, men med få resultater. Vet dere om noen andre steder som er verdt å sjekke? Tenker også litt på pris... Er inne til fosrtegangstjeneste og pengene blir brukt på andre ting. Hvis det ikke er noen sider på ledninger osv så skader det heller ikke å kjøpe en "NY" av f.eks 500,500+,600 osv. :p Har dessverre nå ikke annledning til å svare hvis dere lurer på noe. Tog de neste 9 timene

 

Takker for alle svar!

Endret av boye88
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Styr unna 600, det er bare en vanlig 500+ uten numerisk tastatur på siden. En fail-modell.

Kan sikkert finne mange på ebay og. Eller finn.no.

Også er det noen problemer med å kjøre gamle spill på 500+ fordi den har litt annerledes chipset (ECS, enhanced chipset). Må gjerne inn med en disk som "booter om" til 500-chipset (OCS, Old chipset) for å kjøre tidlige spill. AGA-grafikk kom ikke før Amiga1200.

 

Ellers fungerer WinUAE superbra på PC, det er en total amiga-emulator. Da kan du teste ut de forskjellige rom'ene og workbench-versjonene på din egen harddisk. Null boot-tider, og alle spill og demoer virker helt fint. Spill og rom-filene må du på diverse lugubre websider for å finne.

 

Jeg har hatt nesten alle Amigamodellene siden midt på 80-tallet frem til slutten av 90-tallet, både med og uten harddisk.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...